Düsseldorff
Alfredo Alfredo skrev:
Läste i en annan tråd att någon cyklade nykter. Varför då undrar man ju. Kanske var det tänkt att skrivas i denna tråd.
Bland det sjukaste jag hört! Jag gör aldrig någonting nykter. "Det är kul att va ful" som min pappa sa. Ja, han hade svårt med såväl stavning som uttal av ord med dubbelkonsonant.
 
  • Wow
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Sista inlägget från mig i den här tråden, era inlägg tillför inget av substans för TS.
 
  • Ledsen
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vänta, va?
Har väntat sedan 2015 men de kommer nog inte tillbaka. 😢
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Bland det sjukaste jag hört! Jag gör aldrig någonting nykter.
Men om du i dimmorna trevar till vänster om rätten på din BMW hittar du en spak. Den aktiverar blinkers. Du behöver inte stappla ur bilen och försöka med tändstickor. Det funkar ändå inte hur ful du än är.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Bredvid vad sa du? Såhär ser min ut.
Bilinteriör med krossat glas över säten och golv, indikerar inbrott eller skadad ruta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bredvid vad sa du? Såhär ser min ut.
Visst ja, du är från Stockholm.
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Visst ja, du är från Stockholm.
Fast du kanske bor i ett bra område för när jag tittar noga ser jag att blinkersspaken är kvar.
 
  • Haha
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Uppdatering: Skickade in ett blad till SKL och fick svar idag. Det visade sig att det är bältros. Det är tydligen en invasiv sorts ros och nu har kommunen beslutat att jag måste bränna hela fastigheten, inklusive byggnader. Det här kommer svida en aning ekonomiskt. Kan jag stämma SKL?
Stämning?? Vad är det för bövla sätt att bedriva fejd?
Nä, jag kan prata med min nya granne, han scoutledaren (eller vad han är) som luktar brandrök, han kan nog få eld på grejer genom att gnugga pinnar utanför ditt hus tills hela fastigheten står i ljusan låga! Han heter nåt i stil med Monika, de har lite lustiga namn i Mellanöstern, men han verkar trevlig och så. Han kan säkert hjälpa dig!
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Är du säker på att han inte är en sån där SCUD-ledare? De verkar lite suspekta.
 
Jag hittade en container med fin isolering förpackad i påsar. Perfekt för mig tänkte jag då jag måste bära isoleringen genom huset och upp genom en liten vindslucka. Då dammar det ju inte och påsarna var lagom stora för att knö igenom hålet. Påsarna var igentejpade och det stod aspest på dem. Hur länge smittar aspesten? Ska jag behålla påsarna närmast vindsluckan? De andra påsarna har jag redan spridit ut jämt och fint.

Nu undrar jag om jag gjort något dumt?

Jag kan ju se skillnad på den gula glasullen och stenull. Det såg definitivt ut som stenull, men nu oroar jag mig och ligger sömnlös om nätterna.

Räcker det om jag lägger byggplast över och tejpa skarvarna med sån där orange aspesttejp eller går det lika bra med den gula?
Jag har hört att den blå eller gröna tejpen är mer åldersbeständig, men det kanske räcker med orange?
Jag har hört att färgerna är viktiga för annars blir min hus olagligt och att jag absolut inte får använda gul och grön tejp eftersom min vind nu är dubbelisolerad.

Rullad varningstejp för asbest med prissättning och köpalternativ på en svensk webbsida, cookies-meddelande nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Självklart har jag använt mask med FFP3 filter och ventil så man kan jobba länge utan att masken blir fuktig och får sämre funktion.

En sista fråga bara. Behöver jag dammsuga ovanpå plasten när jag är färdig?
 
  • Haha
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Är du säker på att han inte är en sån där SCUD-ledare? De verkar lite suspekta.
Nu har jag inte läst hela tråden, men vad är SCUD? Den finska kennel-lobbyn, eller vad? Var det dem som @Düsseldorf skulle stämma? 🤔
 
  • Älska
  • Gilla
fubar och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
han kan nog få eld på grejer genom att gnugga pinnar utanför ditt hus tills hela fastigheten står i ljusan låga!
Bränna ner en kåk kan den färskaste Spårare. Att få blinkers på en BMW att fungera är en synnerligen tuff utmaning även för de allra mest erfarna Rovers!
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
När vi ändå är inne på bilar… min son lånade bilen och nu når jag inte pedalerna. Jag såg ett program på TV för flera år sedan om en man med samma problem.
Har för mig att de kom fram till att han skulle skrota bilen. Är det så man måste göra nuförtiden med?
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
När vi ändå är inne på bilar… min son lånade bilen och nu når jag inte pedalerna. Jag såg ett program på TV för flera år sedan om en man med samma problem.
Har för mig att de kom fram till att han skulle skrota bilen. Är det så man måste göra nuförtiden med?
Du måste såklart operera benen så att de når till pedalerna.

Hoppas att sjukhuset som gör det bara har en enda läkare (med it-kompetens i vinlunch), annars kommer operationen inte att vara effektiv.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
När vi ändå är inne på bilar… min son lånade bilen och nu når jag inte pedalerna. Jag såg ett program på TV för flera år sedan om en man med samma problem.
Har för mig att de kom fram till att han skulle skrota bilen. Är det så man måste göra nuförtiden med?
Ja. Bilen måste skrotas. Ta det som lärpengar och köp en ny elbil.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.