T TypRätt skrev:
Ja du vill verkligen inte vända på det, då får du ute-luften inne och inne-luften ute, du vill inte göra fel här, då får du dit med en växelriktare i efterhand det kan bli lite stökigt att installera den på din model.
Jaha, är det därför man använder växelriktare. Man lär sig något nytt varje dag.
 
  • Gilla
atomlab och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Jaha, är det därför man använder växelriktare. Man lär sig något nytt varje dag.
Inte bara därför, men eftersom betalning med mynt har blivit ovanligare har den användningen blivit mer sällsynt.

Jag minns när jag såg min första växelriktare, tillverkad i ask på 1600-talet. Mycket imponerande!
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Inte bara därför, men eftersom betalning med mynt har blivit ovanligare har den användningen blivit mer sällsynt.

Jag minns när jag såg min första växelriktare, tillverkad i ask på 1600-talet. Mycket imponerande!
Det är ju ganska svårt för den oinvigde. Mamma gick en kvällskurs på 70-talet, men de hade växelriktare från Östtyskland. Det var populärt med växelkurser då.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Det är ju ganska svårt för den oinvigde. Mamma gick en kvällskurs på 70-talet, men de hade växelriktare från Östtyskland. Det var populärt med växelkurser då.
Erkannerligen så.

Använde de sig av omvänd polsk rytm i växeln eller körde de den vanligare franska standarden (SCRATT)?
 
kashieda kashieda skrev:
Erkannerligen så.

Använde de sig av omvänd polsk rytm i växeln eller körde de den vanligare franska standarden (SCRATT)?
Tror inte den franska fungerar med öststatsvarianten. Har för mig hon pratade om nån flakväxlare.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Erkannerligen så.

Använde de sig av omvänd polsk rytm i växeln eller körde de den vanligare franska standarden (SCRATT)?
Nej inte sådan rytm. En gån fastnade polskorna i växelmotorn under dansen. Det vill du inte vara med om. Vi fick ta in en tolk för att lösa det.
 
  • Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nej inte sådan rytm. En gån fastnade polskorna i växelmotorn under dansen. Det vill du inte vara med om. Vi fick ta in en tolk för att lösa det.
Kan tänka mig det. Såg på TV en idrottare som fastnade i vinkelvolten.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Kan tänka mig det. Såg på TV en idrottare som fastnade i vinkelvolten.
Jag tänkte precis på den samme, stackars sate

O underkläderna, vilken skandal det var! Tror han blev avstängd ända till någon satte på dom igen.
 
  • Gilla
Fartland
  • Laddar…
Fulkemisten
P Pin skrev:
Du ska vara glad du får 20 minuter på flexkontot. Jag har inte läst tråden men har en uppfattning om frågeställning och tidigare svar ändå, så ingen plustid tyvärr.
Ta upp det som servicebil så är du fine.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Ta upp det som servicebil så är du fine.
Varför måste jag betala för servicebil och 1h framkörning när servicekillen bor granne med mig?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Fulkemisten
Men då blir det ju ännu krångligare. Skrapa rutor och packa in och ut ur bilen. Sen kanske man måste stanna på Ragnsell och äta frukost?
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Han ska ju ha frukost först förstår du väl. Om du har Dahl som granne på andra sidan är han nog kund hos Ahlsell bara.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
HJÖLp!!! Var uppe på vinden och såg att bäst före datumet på spirorören börjar närma sig! Måste man byta dom innan eller borde jag iaf klara mig över nyåret?
Hur vågade du kolla det där, det är ju asbestisolering! 🤓
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
@
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag hade satsat på en hästvåg med betalterminal. Gör en egen projekttråd! Många bilder!
Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.

Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
 
  • Gilla
  • Haha
a.o.f och 8 till
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.

Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
Alltså normal jobbpendling
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.