418 648 läst · 12 883 svar
419k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jaha, är det därför man använder växelriktare. Man lär sig något nytt varje dag.T TypRätt skrev:
Inte bara därför, men eftersom betalning med mynt har blivit ovanligare har den användningen blivit mer sällsynt.A anis16 skrev:
Jag minns när jag såg min första växelriktare, tillverkad i ask på 1600-talet. Mycket imponerande!
Det är ju ganska svårt för den oinvigde. Mamma gick en kvällskurs på 70-talet, men de hade växelriktare från Östtyskland. Det var populärt med växelkurser då.kashieda skrev:
Fulkemisten
Husägare
· Enskede
· 2 428 inlägg
Fulkemisten
Husägare
- Enskede
- 2 428 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.Henningelvis skrev:
Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!
Alltså normal jobbpendling@ @ndreas skrev:Har inte råd att köpa någon bil, varken ny eller gammal. Men om jag hade pengar skulle jag inte köpa en elbil! För om jag körde bil så skulle jag alltid dra 5 ton, snitta 170 km/h och alltid köra 200 mil utan att stanna. Har för övrigt aldrig suttit i en elbil, kört en elbil, pratat med någon som har en elbil . . . Men jag kan ändå allt om elbilar.
Men kostade en elbil högst 50 000 kr, hade en räckvidd på 200 mil och en dragvikt på 5 ton så kanske jag kunde tänka mig att köpa en....förutsatt att den laddar på mindre än 5 minuter!