R Rejäl skrev:
Helgmys?
Julmus

R
P Pin skrev:
Julmus
Gosedjursmössa med röd luva, randig kjol, randig jacka, grå halsduk och stövlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Moi

Men svart är exkluderat från ”alla”
Moi moi

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Moi moi
Detsamma!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Detsamma!
Eller som det heter på franska "Moi aussi!"

Förresten har jag fått ett PM från en medlem som önskar vara anonym (men jag kan lämna som ledtråd att hen omtalats under veckan). Hen hälsar att det är henom ovärdigt att delta i denna tråd, som hen anser vara "ett flagrant slöseri med serverutrymme" (ordagrant citat), men att hen anser att en så stor felaktighet inte får stå okommenterad:
"Det är inkorrekt att använda termen färg när ni menar kulör, era sinnessjukt inavlade särklass-mongo-dyslexidrabbade fuskbyggare!!!"

(OK, det sista var min egen dramatisering för att det hen skrev inte skulle låta så torrt och tråkigt.)

• Haha
  • Wow
  • Arg
Peter_Ker och 7 till
  • Laddar…
R
P Pin skrev:
Svart är ingen färg
Men målarfärg är en färg!!!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Eller som det heter på franska "Moi aussi!"

Förresten har jag fått ett PM från en medlem som önskar vara anonym (men jag kan lämna som ledtråd att hen omtalats under veckan). Hen hälsar att det är henom ovärdigt att delta i denna tråd, som hen anser vara "ett flagrant slöseri med serverutrymme" (ordagrant citat), men att hen anser att en så stor felaktighet inte får stå okommenterad:
"Det är inkorrekt att använda termen färg när ni menar kulör, era sinnessjukt inavlade särklass-mongo-dyslexidrabbade fuskbyggare!!!"

(OK, det sista var min egen dramatisering för att det hen skrev inte skulle låta så torrt och tråkigt.)
Ska jag säga kolorerad istället för N-ordet?

P Pin skrev:
Ska jag säga kolorerad istället för N-ordet?
Självklart! Vi är inte på Flashback här. (Eller...Några tror nog att vi är det, iaf...)

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
Blackface är inte koscher meddelade min HR-chef på julfesten i veckan (om nu någon tänkte kolorera sig).

När jag hävdade att skinkan inte heller var det (och därmed tänkte att det stod 1–1 i sakupplysningar) kunde hen meddela att det var dags för mig att gå hem. Så 2–1 HR.

Nåja, vad jag skulle säga var: Vill någon köpa två dryckesbiljetter till Gröne jägar’n (står fredagen den 13:e på dem, men där är ju rätt mörkt och servitriserna brukar ju också vara lite smålulliga, så det går nog bra) så skicka pm eller swisha direkt på 1236076665.

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Blackfsce är inte koscher meddelade min HR-chef på julfesten i veckan (om nu någon tänkte kolorera sig).

När jag hävdade att skinkan inte heller var det (och därmed tänkte att det stod 1–1 i sakupplysningar) kunde hen meddela att det var dags för mig att gå hem. Så 2–1 HR.

Nåja, vad jag skulle säga var: Vill någon köpa två dryckesbiljetter till Gröne jägar’n (står fredagen den 13:e på dem, men där är ju rätt mörkt och servitriserna brukar ju också vara lite smålulliga, så det går nog bra) så skicka pm eller swisha direkt på 1236076665.
Hur mörkt är det därinne? Hjäper blackface? Jag kan hjälpa dig göra 2-2 på HR.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vänta lite…ordnade HR julfest…

• Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
som önskar vara anonym
Du lovade att inte tjalla!!! 😢😢😢

• Ledsen
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nej, det var ju Fredag Den Trettonde-fest! Kan inte den som nappar på @Nötegårdsgubben :s erbjudande bara säga till den lulliga personalen att hen blir kränkt i sin religiösa föreställning att Fredag den 13 är en otursdag och kräva sin rätt som religiös minoritet att gå ut och dricka en annan dag, vilken som helst. Har inte personalen på stället någon egen HR som kan uppfostra dem i värdegrundsfrågor, i värsta fall? Anmälan till Diskrimineringsombudsmannen som sista ess i ärmen?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Glömde God Jul!

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Förmodligen inte, men vi läser aldrig något från HR. ChetMP3 får exportera tid och plats ur kalendern, sen går vi dit.

December: julfest. Juni: sommarfest. Däremellan tror vi att det är HLR-övning, men den har vi missat de senast 15 åren i så fall.

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.