R
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Förmodligen inte, men vi läser aldrig något från HR. ChetMP3 får exportera tid och plats ur kalendern, sen går vi dit.

December: julfest. Juni: sommarfest. Däremellan tror vi att det är HLR-övning, men den har vi missat de senast 15 åren i så fall.
Har ni inte behövt HLR så har ni heller inte festat på riktigt så att säga!!!

• Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Visste inte att man behövde träna på att ta emot också. Får be nästa nyanställda läsa nåt från HR.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R
Visste inte att man behövde träna på att ta emot också. Får be nästa nyanställda läsa nåt från HR.
Kanske har ni haft en vinsmaknings kväll på sin höjd och nej blanda inte in HR i detta för deras fester pallar du någ inte med😉

R Rejäl skrev:
blanda inte in HR i detta för deras fester pallar du någ inte med
Sanna ord.
🥛🍏

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Sanna ord.
🥛🍏
När HR arrangerar ingår inte ens dryckesbiljetter. Sånt pallar jag inte

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
December: julfest. Juni: sommarfest. Däremellan tror vi att det är HLR-övning, men den har vi missat de senast 15 åren i så fall.
Missa Häva Långburk Rappt träningen måste väl vara högst omoraliskt

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ja, och jag får nog erkänna att jag inte ens vet hur man häver en långburk rappt. 😱

Med ett glas öppnar man ju bara strupen och får lätt i sig 50 cl på några sekunder. Med en flaska ser man till att få spinn på innehållet så det bildas en virvel varvid luft förs till botten samtidigt som vätskan sköljer ut i god takt. Inga konstigheter.

Men en långburk? Är det så enkelt som att öl på långburk ska avnjutas, och man får ta att det tar tiotals sekunder att få i sig innehållet? 🤔

Har jag underskattat the power of HR? Kan ni andra sånt här efter några bättre halvdagseminarier per år?

• Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Ja, och jag får nog erkänna att jag inte ens vet hur man häver en långburk rappt. 😱

Med ett glas öppnar man ju bara strupen och får lätt i sig 50 cl på några sekunder. Med en flaska ser man till att få spinn på innehållet så det bildas en virvel varvid luft förs till botten samtidigt som vätskan sköljer ut i god takt. Inga konstigheter.

Men en långburk? Är det så enkelt som att öl på långburk ska avnjutas, och man får ta att det tar tiotals sekunder att få i sig innehållet? 🤔

Har jag underskattat the power of HR? Kan ni andra sånt här efter några bättre halvdagseminarier per år?
Enda HR avdelningen som funnits på något företag jag jobbat på har bestått av ägaren/chefen. Så jag vet inte hur HR avdelningar fungerar.

Det finns många instruktions videor på nätet där folk visar hur man dricker långburk snabbt.

R
N Niq skrev:
Enda HR avdelningen som funnits på något företag jag jobbat på har bestått av ägaren/chefen. Så jag vet inte hur HR avdelningar fungerar.

Det finns många instruktions videor på nätet där folk visar hur man dricker långburk snabbt.
[media]
Långburk? Har vi olika definition om långburk🤔

R Rejäl skrev:
Långburk? Har vi olika definition om långburk🤔
Ja svenskar brukar mena någon liten 50cl variant.
Här är en riktig långburk.
En stor Karhu-ölburk med björnlogo och texten "KARHU III" på en svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja svenskar brukar mena någon liten 50cl variant.
Här är en riktig långburk.
[bild]
Ska jag bli upprörd över denna finska etnocentrism, eller är jag en exkluderande rasist då 🤔? HR jobbar inte på söndagar, och gudstjänsten i kyrkan tog slut kl 11 så jag kan inte fråga Herrens tjänare heller - så då är det bara er i tråden kvar att fråga....

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ska jag bli upprörd över denna finska etnocentrism, eller är jag en exkluderande rasist då 🤔? HR jobbar inte på söndagar, och gudstjänsten i kyrkan tog slut kl 11 så jag kan inte fråga Herrens tjänare heller - så då är det bara er i tråden kvar att fråga....
Nä det är onödigt att bli upprörd över fakta.
Du kan ju ringa till jourhavande prästen om du vill fråga något.
Jourhavande präst, Svenska kyrkans informationssida om akut samtals- och krisstöd för ångest, ensamhet och självmordstankar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä det är onödigt att bli upprörd över fakta.
Du kan ju ringa till jourhavande prästen om du vill fråga något.
[bild]
Gå inte på den, det är bara en AI.

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Gå inte på den, det är bara en AI.
Är inte AI en enklare variant av Gud ❓

• Gilla
  • Wow
BengtH och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Är inte AI en enklare variant av Gud ❓
Det handlar om en enklare variant av Gud, en präst, så det stämmer.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.