it-snubben it-snubben skrev:
Även fast det inte är i eldstaden jag har kondens?
Klart det blir mindre kondens i eldstaden om du eldar i den. Bara för att du inte ser den betyder det inte att den inte finns.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Även fast det inte är i eldstaden jag har kondens?
Klart det blir mindre kondens i eldstaden om du eldar i den. Bara för att du inte ser den betyder det inte att den inte finns.

FredrikR FredrikR skrev:
Hej!

Vi har bott i huset i 17 år och läser nu att bergvärme är oekonomiskt. Både värme och el fungerar men tror ni det går att driva som dolt fel? Ska jag slå av värmen tycker ni, vi har visserligen inga fula element i rummen men.. jag läser om effekttariffer?

Hur ska vi tänka kring avsaknaden av element och rör längs väggarna?

Tittar jag dessutom ut så ser jag inte, en demolerad trädgård, är det ytterligare ett tecken på att vi är lurade?
Har du inte Parkslide och spanska sniglar har de lurat dig, du gick på finten att det fanns tujahäck ett misstag många gör.....

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Har du inte Parkslide och spanska sniglar har de lurat dig, du gick på finten att det fanns tujahäck ett misstag många gör.....
Thujahäcken var väldigt rakt trimmad nästan så man kan misstänka sänksåg med skena... 🫣

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Thujahäcken var väldigt rakt trimmad nästan så man kan misstänka sänksåg med skena... 🫣
Går det fort om man har trimmat häcken?
Frågar åt en vän...

• Haha
  • Wow
Pin och 1 till
  • Laddar…
Går det fort om man har trimmat häcken?
Frågar åt en vän...
Den är inte stor men sitter på en snabb...?

Har köpt ett 20-tals hus och det kommer ut lite vatten ut ur husgrunden , kommer huset behöva rivas?
Vatten forsar ut från husgrunden mellan tegelbyggnader, liknande en mindre fors, vilket kan indikera fuktproblem i äldre fastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Det enda som funkar är 16grader och avfuktare! Har du inte kondens i källaren så går det bra med garaget, uppvärmning är det enda som ska finnas där! Inga kritter eller fordon!

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Har köpt ett 20-tals hus och det kommer ut lite vatten ut ur husgrunden , kommer huset behöva rivas?
[bild]
Normalt grundvatten i Mölndal.

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
D
Parkside - varning för att köpa hus/tomt med parkside!

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Parkside - varning för att köpa hus/tomt med parkside!
Instämmer, skulle aldrig vilja befatta mig med verktyg från Lidl! Biltema går dock bra.

• Haha
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
T topmount skrev:
[bild]
Ser ut som du kan få en låg elräkning

T TypRätt skrev:
Det enda som funkar är 16grader och avfuktare! Har du inte kondens i källaren så går det bra med garaget, uppvärmning är det enda som ska finnas där! Inga kritter eller fordon!
Men critters håller ju bort ohyran.
Affisch för filmen "Critters" med en tecknad bild av ett monster med stort leende och klor på en landsväg under en stjärnklar natthimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Tycker det ser ut som att du leder dagvatten vidare till nästa fastighet, det där får du allt ta hand om och infiltrera bättre!

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S Småhusägare skrev:
Instämmer, skulle aldrig vilja befatta mig med verktyg från Lidl! Biltema går dock bra.
Power craft är bäst

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.