420 513 läst · 12 941 svar
421k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Vad vet jagNötegårdsgubben skrev:Hej Bim!
Jag har tänkt mycket på det du säger och undrar om du tagit det med byamännen och häradsrätten? Enligt 1734 års lag kommer uppgrundad mark efter tidigare tomtmark räknas som häradsallmänning om du har annan tomt i dess ställe. Annars kan du få rätt till både strand och grund om du gör ditt anspråk känt före närmast kommande fardag.
Jag vill också rekommendera att du gör en ohemul klagan, sen tar upp den varje gång någon nämner strandtomt eller arrende. Särskilt då enligt 1734 års jordabalk och byggningabalk.
Mina förfäder var tattare och hade ett litet pörte på ofri grund. Nu har landhöjningen torrlagt den gamla strandtomten så vi väntar på att isbergen ska smälta och vattnet stiga igen. Eller igen och igen det var väl landet som steg och inte vattnet som sjönk.
Tack för ditt utförliga svar nötpåsgubben. Någon som hette Heimläxa skrev något liknande i pm till mig.
I värsta fall blir det charterresa nästa jul för att uppleva strandtomten.
Nej, enligt Västgötalagens andra kodicill så omnämns inte 14 långburk av flera anledningar.
1) Burken i plåt var inte uppfunnen då
2) Istället användes ölkaggar vilket då är upphovet till fysionymerns hos 90 % av skribenterna i denna tråd. Undertecknad inräknad.
3) Talet 14 är en bastard, en styggelse som inte borde omnämnas. Precis som Voldemort. Det rätta talet är 42.
Skulle det nu vara så att man vill ha lightöl så är det hälften av 42 alltså 26.
14… det får mig bara att tänka på fjåårtisar, ytterligare en fullständigt hjärndöd företeelse som borde förbjudas och avlas bort.
4) Höj rösträtten till 30 år. Dessutom ska man ha haft ett riktigt jobb i minst 10 år.
5) 14… ok då… Tacitus nämner år 14 i sina annaler. Då fanns det banne mig inga långburkar heller.
6) långburkar är en defekt i dryckesvärlden som… ja… enbart finns till för att lågpannade ska få en billig fylla med Arboga 10,2, vakna upp nedpissade i ett dike med ett tuggummi i örat.
7) Om någon på något sätt opponerar sig mot mina ovedersägliga fakta kommer jag att bussa min balrog på denna person och för att verkligen uppnå avsedd effekt ska ett gäng kortburkar forceras in medelst oslipad åra rakt upp i brumman på balrogen
1) Burken i plåt var inte uppfunnen då
2) Istället användes ölkaggar vilket då är upphovet till fysionymerns hos 90 % av skribenterna i denna tråd. Undertecknad inräknad.
3) Talet 14 är en bastard, en styggelse som inte borde omnämnas. Precis som Voldemort. Det rätta talet är 42.
Skulle det nu vara så att man vill ha lightöl så är det hälften av 42 alltså 26.
14… det får mig bara att tänka på fjåårtisar, ytterligare en fullständigt hjärndöd företeelse som borde förbjudas och avlas bort.
4) Höj rösträtten till 30 år. Dessutom ska man ha haft ett riktigt jobb i minst 10 år.
5) 14… ok då… Tacitus nämner år 14 i sina annaler. Då fanns det banne mig inga långburkar heller.
6) långburkar är en defekt i dryckesvärlden som… ja… enbart finns till för att lågpannade ska få en billig fylla med Arboga 10,2, vakna upp nedpissade i ett dike med ett tuggummi i örat.
7) Om någon på något sätt opponerar sig mot mina ovedersägliga fakta kommer jag att bussa min balrog på denna person och för att verkligen uppnå avsedd effekt ska ett gäng kortburkar forceras in medelst oslipad åra rakt upp i brumman på balrogen