N Niq skrev:
Om det är apa då ❓
Då är det ett zoo.

P Pin skrev:
Apa vafan är det?
AMA heter det, måste följas slaviskt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
AMA heter det, måste följas slaviskt.
Fribygg, kör du inte på fri hand och inte någon löjlig regelbok

• Gilla
4774
  • Laddar…
P Pin skrev:
Fribygg, kör du inte på fri hand och inte någon löjlig regelbok
Jag är inte slavisk

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hej Bim!

Jag har tänkt mycket på det du säger och undrar om du tagit det med byamännen och häradsrätten? Enligt 1734 års lag kommer uppgrundad mark efter tidigare tomtmark räknas som häradsallmänning om du har annan tomt i dess ställe. Annars kan du få rätt till både strand och grund om du gör ditt anspråk känt före närmast kommande fardag.

Jag vill också rekommendera att du gör en ohemul klagan, sen tar upp den varje gång någon nämner strandtomt eller arrende. Särskilt då enligt 1734 års jordabalk och byggningabalk.
Vad vet jag
Mina förfäder var tattare och hade ett litet pörte på ofri grund. Nu har landhöjningen torrlagt den gamla strandtomten så vi väntar på att isbergen ska smälta och vattnet stiga igen. Eller igen och igen det var väl landet som steg och inte vattnet som sjönk.

Tack för ditt utförliga svar nötpåsgubben. Någon som hette Heimläxa skrev något liknande i pm till mig.

I värsta fall blir det charterresa nästa jul för att uppleva strandtomten.

• Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
Nej, enligt Västgötalagens andra kodicill så omnämns inte 14 långburk av flera anledningar.

1) Burken i plåt var inte uppfunnen då
2) Istället användes ölkaggar vilket då är upphovet till fysionymerns hos 90 % av skribenterna i denna tråd. Undertecknad inräknad.
3) Talet 14 är en bastard, en styggelse som inte borde omnämnas. Precis som Voldemort. Det rätta talet är 42.

Skulle det nu vara så att man vill ha lightöl så är det hälften av 42 alltså 26.

14… det får mig bara att tänka på fjåårtisar, ytterligare en fullständigt hjärndöd företeelse som borde förbjudas och avlas bort.

4) Höj rösträtten till 30 år. Dessutom ska man ha haft ett riktigt jobb i minst 10 år.

5) 14… ok då… Tacitus nämner år 14 i sina annaler. Då fanns det banne mig inga långburkar heller.

6) långburkar är en defekt i dryckesvärlden som… ja… enbart finns till för att lågpannade ska få en billig fylla med Arboga 10,2, vakna upp nedpissade i ett dike med ett tuggummi i örat.

7) Om någon på något sätt opponerar sig mot mina ovedersägliga fakta kommer jag att bussa min balrog på denna person och för att verkligen uppnå avsedd effekt ska ett gäng kortburkar forceras in medelst oslipad åra rakt upp i brumman på balrogen

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Enligt 1734 års lag kommer uppgrundad mark efter tidigare tomtmark räknas som häradsallmänning
Den där går vi Inte på ser du! För det första stavas det härdsmälta och för det andra fanns det inga sådana 1734.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den där går vi Inte på ser du! För det första stavas det härdsmälta och för det andra fanns det inga sådana 1734.
Hmmm, "Häradsbeteckare" har jag hört någongång.... kanske är det?

• Wow
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Ska det inte stavas med ä ?

• Haha
  • Gilla
paralun och 1 till
  • Laddar…
Nissens
P Pin skrev:
Nä, ”det” stavas med ”e”.

”Dät” låter jättekonstigt.

De tycker ja i allafall. 😊

• Haha
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För det första stavas det härdsmälta och för det andra fanns det inga sådana 1734.
Åjo det tror jag nog, egen härd var ju guld värd.

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Eller vad vet jag vad ni menar…

Någon som betecknar i sin roll inom nomenklaturan, eller någon som betackar sig för något eller någon B-tecknare som illustrerar likt ett dagisbarn eller kanske något annat igen

P Pin skrev:
Sluta märk ord! Du kommer ändå aldrig att bli i lika bra på det som eliten här på forumet. Tänker på bland annat ********9 och *********s. Men va f-n, någon ny AI funktion censurerar mig i realtid! 😡😮

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nä, ”det” stavas med ”e”.

”Dät” låter jättekonstigt.

De tycker ja i allafall. 😊
Eru Stockholmare eller?

• Gilla
  • Arg
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.