419 687 läst · 12 915 svar
420k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Är sjövattnet uppvärmt annars så är det säkert också ett dolt fel.P Pin skrev:Nu är jag lite upprörd så ni får ursäkta lite men jag måste skriva av mig. Vi köpte hus i vintras och nu är sommaren redan här som vi sett fram emot i den nya trädgården i det nya huset men det blev inte som vi tänkt oss för att nu kan vi inte vara ute och inte heller vara inne för det är mygg överallt och det var det inte på visningen och inte heller när besiktningsmannen kollade allt enligt sitt protokoll så det är ju solklart dolt men frågan är hur vi får både skadestånd hävt köp och myggsanering via antici-mexaren och för att strö salt i såren så är det även datumparkering på gatan så varannan dag kan vi inte nyttja vår laglott att parkera på den del av asfalterad gata som är avsedd för oss och grannen parkerar dessutom på sin asfaltsplätt även när han inte får alltså samtidigt som oss och han bor mittöver så då blir det trångt när båda parkerar samtidigt dessutom delas posten inte ut varje dag och så var det inte heller på visningen så vi har två dolda fel eller man skulle kunna säga avtalsbrott enligt konsumentköplagen och vi är oroliga för fler problem och att detta bara är toppen av isberget som vi nu sent om suset har fått reda på att det smälter och det är sjötomt med källaren några centimeter över vattenytan så ni förstår vilket elände vi drabbats av helt utan egen förskyllan detta får oss att inte sova på natten då vi ändå inte kan sova för alla mygg och skrev jag förresten om parkeringskaoset på vår lilla återvändsgata det är verkligen mycket nu som ni ser och jag tänkte kika in här igen när det kommit in några svar så ni ska inte vara oroliga för mig om jag inte återkommer närmsta tio till femton minutrarna
Har du inte lagrum är det kört skulle jag säga, då finns det varken möjlighet till hjärterum eller stjärterum heller så det är nog lika bra att du säljer och flyttar.P Pin skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Hej Bim!P Pin skrev:Nu är jag lite upprörd så ni får ursäkta lite men jag måste skriva av mig. Vi köpte hus i vintras och nu är sommaren redan här som vi sett fram emot i den nya trädgården i det nya huset men det blev inte som vi tänkt oss för att nu kan vi inte vara ute och inte heller vara inne för det är mygg överallt och det var det inte på visningen och inte heller när besiktningsmannen kollade allt enligt sitt protokoll så det är ju solklart dolt men frågan är hur vi får både skadestånd hävt köp och myggsanering via antici-mexaren och för att strö salt i såren så är det även datumparkering på gatan så varannan dag kan vi inte nyttja vår laglott att parkera på den del av asfalterad gata som är avsedd för oss och grannen parkerar dessutom på sin asfaltsplätt även när han inte får alltså samtidigt som oss och han bor mittöver så då blir det trångt när båda parkerar samtidigt dessutom delas posten inte ut varje dag och så var det inte heller på visningen så vi har två dolda fel eller man skulle kunna säga avtalsbrott enligt konsumentköplagen och vi är oroliga för fler problem och att detta bara är toppen av isberget som vi nu sent om suset har fått reda på att det smälter och det är sjötomt med källaren några centimeter över vattenytan så ni förstår vilket elände vi drabbats av helt utan egen förskyllan detta får oss att inte sova på natten då vi ändå inte kan sova för alla mygg och skrev jag förresten om parkeringskaoset på vår lilla återvändsgata det är verkligen mycket nu som ni ser och jag tänkte kika in här igen när det kommit in några svar så ni ska inte vara oroliga för mig om jag inte återkommer närmsta tio till femton minutrarna
Jag har tänkt mycket på det du säger och undrar om du tagit det med byamännen och häradsrätten? Enligt 1734 års lag kommer uppgrundad mark efter tidigare tomtmark räknas som häradsallmänning om du har annan tomt i dess ställe. Annars kan du få rätt till både strand och grund om du gör ditt anspråk känt före närmast kommande fardag.
Jag vill också rekommendera att du gör en ohemul klagan, sen tar upp den varje gång någon nämner strandtomt eller arrende. Särskilt då enligt 1734 års jordabalk och byggningabalk.
Var det 14 långburk som gällde 1734 också eller har det stigit med inflammationen❓Nötegårdsgubben skrev:Hej Bim!
Jag har tänkt mycket på det du säger och undrar om du tagit det med byamännen och häradsrätten? Enligt 1734 års lag kommer uppgrundad mark efter tidigare tomtmark räknas som häradsallmänning om du har annan tomt i dess ställe. Annars kan du få rätt till både strand och grund om du gör ditt anspråk känt före närmast kommande fardag.
Jag vill också rekommendera att du gör en ohemul klagan, sen tar upp den varje gång någon nämner strandtomt eller arrende. Särskilt då enligt 1734 års jordabalk och byggningabalk.