P Pin skrev:
Järnåldern tog slut för att järnet tog slut. Sluta trolla. Det finns inte järn idag. Vi är i dataåldern. Till dess att datan är slut.
Jag tror att Kiruna stad och den svenska statskassan visar att det finns gott om järn idag!!!
 
S Sona2012 skrev:
Jag tror att Kiruna stad och den svenska statskassan visar att det finns gott om järn idag!!!
Det är inte ovan jord i Kiruna och inte ens i Kiruna, de har ju flyttat staden. Läs på innan du svarar.

Statskassan finns inga mynt i längre, endast bitcoin. Precis som jag skrev.
 
  • Gilla
Helena S och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är inte ovan jord i Kiruna och inte ens i Kiruna, de har ju flyttat staden. Läs på innan du svarar.

Statskassan finns inga mynt i längre, endast bitcoin. Precis som jag skrev.
Staden Kiruna har flyttats för att det finns så mycket järn att bryta under jord. Nu skrev du aldrig att det är ovan jord som det ska finnas järn. Brasilien och Australien har dagbrott. Klart det är i Kiruna kommun. Vet jag mycket väl. Och den svenska statskassan ökar i värde pga järnet i Kiruna. Sedan skiter jag i vilken form de använder för att bevara värdet, mynt /sedlar , guldtackor, Bitcoin
 
S Sona2012 skrev:
Staden Kiruna har flyttats för att det finns så mycket järn att bryta under jord. Nu skrev du aldrig att det är ovan jord som det ska finnas järn. Brasilien och Australien har dagbrott. Klart det är i Kiruna kommun. Vet jag mycket väl. Och den svenska statskassan ökar i värde pga järnet i Kiruna. Sedan skiter jag i vilken form de använder för att bevara värdet, mynt /sedlar , guldtackor, Bitcoin
Dagbrott! Fyfan, jag som är orolig för brott på nätterna. Dit åker jag aldrig. Skönt Kiruna inte är no-go ännu.

Inte bevaras väl värdet i den svenska kronan, det äter inflation och usel växelkurs upp.
 
P Pin skrev:
Dagbrott! Fyfan, jag som är orolig för brott på nätterna. Dit åker jag aldrig. Skönt Kiruna inte är no-go ännu.

Inte bevaras väl värdet i den svenska kronan, det äter inflation och usel växelkurs upp.
I någon form säkras statens tillgångar, osäkert hur, men visst är de varierande beroende av inflationen och växelkurs. Men ursprungligen byggs kassan upp bla mha järnet i Kiruna
 
S Sona2012 skrev:
Staden Kiruna har flyttats för att det finns så mycket järn att bryta under jord. Nu skrev du aldrig att det är ovan jord som det ska finnas järn. Brasilien och Australien har dagbrott. Klart det är i Kiruna kommun. Vet jag mycket väl. Och den svenska statskassan ökar i värde pga järnet i Kiruna. Sedan skiter jag i vilken form de använder för att bevara värdet, mynt /sedlar , guldtackor, Bitcoin
jag använder plastkort. Fast oftast telefonen... Finns det andra pengar?
 
  • Haha
  • Gilla
Helena S och 1 till
  • Laddar…
Nu när det varit så här varmt. Då har mina blommor i rabatten börjat vissna grannen pratade något om att säljaren brukade vattna dem. Men säljaren har inte upplyst mig om det. Det måste väl vara säljarens ansvar att berätta det för mig. Det är bäl självklart att man inte vet om
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nu när det varit så här varmt. Då har mina blommor i rabatten börjat vissna grannen pratade något om att säljaren brukade vattna dem. Men säljaren har inte upplyst mig om det. Det måste väl vara säljarens ansvar att berätta det för mig. Det är bäl självklart att man inte vet om
Rabatt är väl det man får i byggvarubutiken
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
N Niq skrev:
Rabatt är väl det man får i byggvarubutiken
Nej det är det man får av elektrikerna som gör att prylarna kostar dubbelt mot i byggvarubutiken.
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nu när det varit så här varmt. Då har mina blommor i rabatten börjat vissna grannen pratade något om att säljaren brukade vattna dem. Men säljaren har inte upplyst mig om det. Det måste väl vara säljarens ansvar att berätta det för mig. Det är bäl självklart att man inte vet om
Säker på att du inte råkat vattna dem med glysosaft?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Säker på att du inte råkat vattna dem med glysosaft?
Åh det som är sååå gott! Gärna med lite citron i, men bara lite. Tror jag ska blanda mig ett glas eller två!
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det är det man får av elektrikerna som gör att prylarna kostar dubbelt mot i byggvarubutiken.
Jag trodde man fick el av dom
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
N Niq skrev:
Rabatt är väl det man får i byggvarubutiken
Inte om du handlar hos Ahlsell....
 
Alfredo Alfredo skrev:
Åh det som är sååå gott! Gärna med lite citron i, men bara lite. Tror jag ska blanda mig ett glas eller två!
Snåla inte på glyfat
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
jag använder plastkort. Fast oftast telefonen... Finns det andra pengar?
Hur får du in pengarna dit❓
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.