564 821 läst · 18 823 svar
565k läst
18,8k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 555 inlägg
Jamen det tycker jag! Du kan börja med att starta en HR-avdelning och ta det därifrån, det verkar vara viktigt det där med HR! Du kanske kan headhunta någon från SSAB? Eller har de bättre HR på SAAB? SBAB? Du får kolla på LinkedIn om du har det.FredrikR skrev:
Jag börjar kolla efter SAAB och går varvet runt, LinkedIn sa du...SågspånPappspikEternit skrev:
Ska man inte börja med att investera några miljarder i byggnader❓SågspånPappspikEternit skrev:
Enklast är att hela koncernen endast består av HR så det inte blir friktion i hailhälsningar, förlåt helghälsningar.SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 555 inlägg
Nä, asså, det var ju det som Northvolt gjorde fel. De skulle ha börjat med en HR-avdelning, sen kanske några kommunikatörer, leja in några verksamhetsutvecklare på konsultbasis och så. Byggnader kommer längre ner på listan. Börjar företaget med att anställa tjänstepersoner så jobbar de hemifrån och då behövs inga byggnader.N Niq skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 555 inlägg
Jaha jag trodde det var marknadens fel. Och att man inte fick tillräckligt med investerareSågspånPappspikEternit skrev:
Nä, asså, det var ju det som Northvolt gjorde fel. De skulle ha börjat med en HR-avdelning, sen kanske några kommunikatörer, leja in några verksamhetsutvecklare på konsultbasis och så. Byggnader kommer längre ner på listan. Börjar företaget med att anställa tjänstepersoner så jobbar de hemifrån och då behövs inga byggnader.
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 555 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 555 inlägg