1 548 341 läst · 5 401 svar
1548k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Ja verkligen. Det är först när ett vite läggs eller ännu bättre när en domstol uttalat sig som båda parter får framföra sina argument och vad man gör.D Daniel 109 skrev:
När du får ett vitesföreläggande får du x antal dagar att åtgärda/avlägsna växterna. Om du inte lyder får du ett vite. Någon domstol är icke inblandade i dessa fall.A Antropocen skrev:
Det går ju att överklaga ett vitesföreläggande. Då blir en domstol inblandad.
Fanns Jesus? Du kan rent teoretiskt få ett vite, du kan rent teoretiskt överklaga & förlora stort. Jag anar ugglor i fårakläder här, törs du berätta om ditt verkliga problem? / Farbror BarbroA Antropocen skrev:
Ja, Jesus fanns. Ja man kan få vite.
Hur stor sannolikhet det är att man får ett vite ser jag som tämligen ointressant. Det varligaste är nog att man först får ett påpekande, det är bara om man inte gör något då man får ett vitesföeläggande, och det är bara om man fortfarande inte för något man behöver betala.
Hur stor sannolikhet det är att man får ett vite ser jag som tämligen ointressant. Det varligaste är nog att man först får ett påpekande, det är bara om man inte gör något då man får ett vitesföeläggande, och det är bara om man fortfarande inte för något man behöver betala.
Jag vill inte skriva till länstyrelsen i detta ärende. Jag känner de flesta där som handhar ärenden i miljölagstiftning. Jag har t ex kritiserat dem för att de har givet tillstånd till folk att bygga bryggor med kreosot impregnerade stolpar. Jag har dessutom hjälpt dem med vetenskaplig litteratur som visar de skador på vattenlevande organismer som orsakas av kreosot som läcker ut från gamla stolpar. De försvarar sig med att de inte kan göra något så länge EU godkänner gamla kreosot stolpar i vattenmiljö. De har sett mitt parkslidebestånd och inte sagt något. Jag förstår dem.Claes Sörmland skrev:
Halleluja! Heja Ove!A Antropocen skrev:Jag vill inte skriva till länstyrelsen i detta ärende. Jag känner de flesta där som handhar ärenden i miljölagstiftning. Jag har t ex kritiserat dem för att de har givet tillstånd till folk att bygga bryggor med kreosot impregnerade stolpar. Jag har dessutom hjälpt dem med vetenskaplig litteratur som visar de skador på vattenlevande organismer som orsakas av kreosot som läcker ut från gamla stolpar. De försvarar sig med att de inte kan göra något så länge EU godkänner gamla kreosot stolpar i vattenmiljö. De har sett mitt parkslidebestånd och inte sagt något. Jag förstår dem.
De kan inte tvinga någon att ta bort parkslide eftersom den är fullt tillåten att odla.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 26 013 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 26 013 inlägg
Du kan begära ut offentlig handling anonymt. Bara att regga en email som inte går att koppla till dig och använda en pseudonym.A Antropocen skrev:Jag vill inte skriva till länstyrelsen i detta ärende. Jag känner de flesta där som handhar ärenden i miljölagstiftning. Jag har t ex kritiserat dem för att de har givet tillstånd till folk att bygga bryggor med kreosot impregnerade stolpar. Jag har dessutom hjälpt dem med vetenskaplig litteratur som visar de skador på vattenlevande organismer som orsakas av kreosot som läcker ut från gamla stolpar. De försvarar sig med att de inte kan göra något så länge EU godkänner gamla kreosot stolpar i vattenmiljö. De har sett mitt parkslidebestånd och inte sagt något. Jag förstår dem.