1 542 971 läst · 5 401 svar
1543k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Hej GK100, vore intressant om du ville presentera dina resultat.GK100 skrev:Ja lut rätt använt biter säkert bra på den. Det kom ju fram i början av tråden att några använde kaustiksoda. Tyvärr vräker kanske många på för mycket, för starkt och vid fel tid osv precis som med glyfosat mm.
Enda jag tyckte var intressant är att lägga till var lite ström för bättre inträngning, spridning. Förra testet visade sig DC vettigt därför nu solcellerna. Jag testar för att det är kul särskilt nu när forumet översvämmas av parkslide nästan likt asbesttrådarna.
Personligen har jag aldrig problem med växter vill jag bli av med något kör jag mest likt vad Daniel_109 så envetet försöker få in här.
Spänning, ström, tid och jämfört med andra metoder.
När det hela är presentabelt såklart, om det är denna eller nästa säsong.
För de flesta verkar det ta 3 eller 4 år att bli av med parkslide med glyfosat, men om man gör fel så kan det ta mer än dubbelt så lång tid. Dosen får varken vara för hög eller för låg och det är viktigt att behandla vid rätt tidpunkt. Läs gärna mer i mitt dokument. http://bit.ly/parkslideS Stugmannen skrev:
Det är för övrigt ett utmärkt sätt att gräva upp och lägga markduk. Under rätt förutsättningar kan det både vara snabbare och är definitivt mer miljövänligt.
Ja det finns ju redan från förra testerna och nu ska det ju bli väldigt enkel och självreglerande process med cellerna. Givetvis kommer jag mäta de elektriska parametrar na nu också och doserpumparnas arbete.E El-Löken66 skrev:
Men ibland undrar man varför ens lägga in något denna typen dramatrådar, ren grupphysteri kring i grunden väldigt enkla och naturliga ting. Margareta och skinkan som du vet Löken.
Jag håller inte med om att det är ”definitivt mer miljövänligt” att gräva ner plast än att använda ett biologiskt nedbrytbart gift.S STB skrev:För de flesta verkar det ta 3 eller 4 år att bli av med parkslide med glyfosat, men om man gör fel så kan det ta mer än dubbelt så lång tid. Dosen får varken vara för hög eller för låg och det är viktigt att behandla vid rätt tidpunkt. Läs gärna mer i mitt dokument. [länk]
Det är för övrigt ett utmärkt sätt att gräva upp och lägga markduk. Under rätt förutsättningar kan det både vara snabbare och är definitivt mer miljövänligt.
Ska man vara miljövänlig så är det den långsammare ryckmetoden som är bättre. Då kan man även ha större växter som träd på platsen.
Förstår hur du menar.GK100 skrev:Ja det finns ju redan från förra testerna och nu ska det ju bli väldigt enkel och självreglerande process med cellerna. Givetvis kommer jag mäta de elektriska parametrar na nu också och doserpumparnas arbete.
Men ibland undrar man varför ens lägga in något denna typen dramatrådar, ren grupphysteri kring i grunden väldigt enkla och naturliga ting. Margareta och skinkan som du vet Löken.
Alltför många galningar som går lösa i IT-samhället.
Du får gärna starta en tråd om du orkar.
Tror du är något på spåren med dessa solceller.
Självbyggare
· SE4
· 3 173 inlägg
Den har börjat skicka ut skott som kommer upp tre-fyra meter ifrån huvudplantan som jag kör över med klipparen. Men det känns som att de sticker upp allt längre bort för var år som går.V Vindens skrev:
Synd, det är ju en fin växt, men det är väl bara att ta det säkra före det osäkra om avliva den.
Det är ett tecken på att den är välmående. Starka rötter som vill expandera.limstift skrev:
Jag känner till ett stort bestånd av jätteslide ett par km härifrån. Inte ens de är så höga såhär års.
Det finns mycket bra tips i denna tråd. Det är bara kavla upp armarna och köra.
Var ironisk nu?