Johan1975z skrev:
Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Kan någon vänlig själ länka till nån bra sida som säljer glyfosat.
Tack
Det räcker nog att läsa 2-3 sidor bak.

S
Johan1975z skrev:
Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Kan någon vänlig själ länka till nån bra sida som säljer glyfosat.
Tack
Jag tycker själv att det borde vara olagligt att länka till inköpsställen för glyfosat utan att samtidigt beskriva hur det används på ett effektivt, miljövänligt, ekonomiskt och ansvarsfullt sätt. Därför länkar jag bara till mitt dokument som även innehåller inköpsställen. http://bit.ly/parkslide

• Haha
  • Gilla
Alebaleportocale och 2 till
  • Laddar…
A
S STB skrev:
Jag tycker själv att det borde vara olagligt att länka till inköpsställen för glyfosat utan att samtidigt beskriva hur det används på ett effektivt, miljövänligt, ekonomiskt och ansvarsfullt sätt. Därför länkar jag bara till mitt dokument som även innehåller inköpsställen. [länk]
Har precis lagt en beställning.
Bra länk. Tack

Nephisto Nephisto skrev:
Du kommer få ta ner allt innan klipparen börjar gå, misstänker att det inte kommer gå så bra annars :cool: rekommendationen när man installerar är att man ska klippa gräset innan. Men sen håller den efter riktigt bra efter det. Min klarar av att klippa parkslide skotten utan problem.
Ja självklart måste rubbet klippas ner innan roboten börjar tugga! :)

V Vindens skrev:
Ett alternativ är om du inte har växtlighet du vill behålla eller andra rör/ledningar etc i närheten vid respektive tomtgräns är att hyra minigrävare. Gräva upp som ett avlångt men djupt dike mot grannfastighet. Fylla med stark duk och makadam upp till 20-30 cm innan marknivå och sedan markduk/stark fiberduk där du sedan återigen planterar med gräs.
Kanske inte det billigaste alternativet men hyr du grävare och förutsättningar är rätt är det inte helt dum väg att gå.
Då skärmar du av mot grannarna och minskar risken för att underjordiska löpare väljer att gå mot din sida. Skulle skott dyka upp ovanför makadamen på gräset är de enkla att ta då dessa inte kan bilda djupa rötter.

En förutsättning är också att du inte har djupa rötter på din sida. Då måste du gräva mer.
Ja, det kanske är ett alternativ på sidan med 7-meters beståndet, in mot grannen med robotklipparen. Vi har faktiskt pratat om det med de grannarna, som är villiga att ta kampen. På andra sidan känns det lite lönlöst då dessa grannar inte gör något åt sitt massiva bestånd som bara fortsätter sprida sig.

A
Vad är detta? Växer massa sånt vid sidan om tomten nu

• Grön växt med stora blad och omoget fröställning, växer utomhus vid sten och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johan1975z skrev:
Vad är detta?
En bild underlättar ;)

svartöra svartöra skrev:
En bild underlättar ;)
Det kanske växer något osynligt. Tänk att bekämpa det :rofl:

A
svartöra svartöra skrev:
En bild underlättar ;)
hade dåligt nät. Kolla nu

A
V Vindens skrev:
Det kanske växer något osynligt. Tänk att bekämpa det :rofl:
fixat

Johan1975z skrev:
Det är inte Parkslide iaf.
Exakt vad får någon annan uttala sig om.

Inget jag kan. Men det ser ut att vara en nässelsläkting.

Johan1975z skrev:
Av den bilden skulle jag gissa på att det är någon sorts Adenostemma. Som sagt så är det en gissning

A
karra karra skrev:
Av den bilden skulle jag gissa på att det är någon sorts Adenostemma. Som sagt så är det en gissning
tack. Svår att döda?

Johan1975z skrev:
Flenört?

• Gilla
80-talshus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.