1 536 193 läst · 5 401 svar
1536k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Det finns en hel del åsikter om vad som är bäst. Många är tvärsäkra på att just deras variant är bäst. Jag tror att din tanke är riktig. Däremot tror jag inte att man måste vara på den hela tiden. Några veckors intervall räcker. Jag har bestånd som jag går på mekaniskt någon gång i månaden. Villman använda gift är det sannolikt lämpligt att släppa upp den i slutet av sommaren och gå på med giftet då. Jag gör det inte.Z ZamuelA skrev:En del säger de väntar med att hugga ner något och sprutar glyfosat på blad och i stam på hösten bara. Är inte risken då att den energi den får under sommaren är samma eller mer än den man tar bort med glyfosat på hösten? Borde vara bättre att konstant ta bort och sen kanske låta det växa lite innan hösten så man kan spruta på då.
Nån skrev om att använda ecoplugg. Nån som testat och kan säga hur det gått? Om man har en stor exponerad rot och slår i en sån plugg där så borde det (iallafall på andra växter) slå ut en stor del.
EDIT:
Hittade på ecoplugs facebook sida att de testat på Parkslide och verkar lyckas ta död på den!
EDIT:
Hittade på ecoplugs facebook sida att de testat på Parkslide och verkar lyckas ta död på den!
Sjukt intressant! Men dom har lite ovetenskaplig approach än så länge känner jag. Dom har uppenbarligen lyckats få ner ett gäng...men man vet ju inte om det skjutit skott i alla riktningar och om den kommer upp igen om ett par veckor. Så mycket väsen för väldigt lite än så länge?Z ZamuelA skrev:
https://www.facebook.com/ecoplugsweden/
Det där är marknadsföring, inte vetenskap.
Det säger ingenting. En två cm tjock biff, kan vara bränd på ytan, men rå inuti.B Bichonen skrev:
Det låter helt osannolikt! Var såg du det? Och hur mycket hann den växa innan den dog?B Bichonen skrev:
Staffan
Det var TS som testade. Finns i början av tråden. Har du inte läst allt???Staffan2000 skrev:
Tyvärr återkommer samma frågor om och om igen i en så här lång tråd. En majoritet av frågorna hade nog kunnat undvikas om alla hade läst mitt dokument först.
https://docs.google.com/document/d/16vWv5qG953PPNh9WUIfVYUiZ3OywyDHs00qXsoqXGkA/edit?usp=sharing
Har jag sagt att det inte fungerar?
Jag gillar bara inte att de framför ogrundad kritik mot andra metoder och promotar sin egen på ett sätt som ska se ut att vara objektivt.
Visst funkar det med gift.
Jag gillar bara inte att de framför ogrundad kritik mot andra metoder och promotar sin egen på ett sätt som ska se ut att vara objektivt.
Visst funkar det med gift.
Jag kan inte se att de är kritiska mot andra metoder? De bara skriver att de testat det som de säljer.D Daniel 109 skrev:
Det var när de promotade metoden inför försöket.