Jag har en granne som påstår att JAG är Ove. Han påstår att jag går runt och fotograferar hans husbil och båtkärra och anmäler dem så att han får böter och han påstår att han sett mig och att "alla" vet att jag gör så.

Till saken hör att jag spelar ett spel som heter Turf och det finns då en zon på en plats där han ibland ställer dem, så dit går ju jag ett par gånger om dagen med min mobil, vilket han uppfattar som att jag smyger dit och fotograferar. Han flyttar dem dagligen enligt 24-timmarsregeln, även när de står på hans tomt, där jag förslagit att han ska ha dem för att slippa bekymra sig, för att jag inte ska ha något att komma med som han säger.

Det roliga i kråksången är att jag för det första aldrig fotograferat hans fordon eller anmält honom, jag skiter fullständigt i dem. Och för det andra har han aldrig fått några böter. Men skäller ut mig efter noter gör han regelbundet.
 
Redigerat:
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Frun verkar ha den makten.
Ja, vi är några som ha det så!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
H Henri skrev:
Ja, vi är några som ha det så!
Japp, jag är en av dem.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
L
Andersgreken Andersgreken skrev:
Parkera hur mkt du vill , ingen kan stoppa dig.
Är det en husvagn som är uppställd permanent så måste det till ett bygglov. Ja, även om den bara står där längre tider.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har en granne som påstår att JAG är Ove. Han påstår att jag går runt och fotograferar hans husbil och båtkärra och anmäler dem så att han får böter och han påstår att han sett mig och att "alla" vet att jag gör så.
Då tycker jag du ska anmäla hans felparkering , då du redan fått skulden för hans böter ;)

Till saken hör att jag spelar ett spel som heter Turf och det finns då en zon på en plats där han ibland ställer dem, så dit går ju jag ett par gånger om dagen med min mobil, vilket han uppfattar som att jag smyger dit och fotograferar. Han flyttar dem dagligen enligt 24-timmarsregeln, även när de står på hans tomt, där jag förslagit att han ska ha dem för att slippa bekymra sig, för att jag inte ska ha något att komma med som han säger.

Det roliga i kråksången är att jag för det första aldrig fotograferat hans fordon eller anmält honom, jag skiter fullständigt i dem. Och för det andra har han aldrig fått några böter. Men skäller ut mig efter noter gör han regelbundet.
Om grannen redan bestämt sig för att du anmält hans släp så han fått böter tycket jag du ska passa på att göra just det. Anmäla släpet alltså. ;)
 
Redigerat:
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
P Pin skrev:
Om grannen redan bestämt sig för att du anmält hans släp så han fått böter tycket jag du ska passa på att göra just det. Anmäla släpet alltså. ;)
Fast han gör ju inget som går att anmäla? Det är bara sjukt störande att han flyttar runt dem varenda dag, när de får plats på hans uppfart?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
E
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har en granne som påstår att JAG är Ove. Han påstår att jag går runt och fotograferar hans husbil och båtkärra och anmäler dem så att han får böter och han påstår att han sett mig och att "alla" vet att jag gör så.

Till saken hör att jag spelar ett spel som heter Turf och det finns då en zon på en plats där han ibland ställer dem, så dit går ju jag ett par gånger om dagen med min mobil, vilket han uppfattar som att jag smyger dit och fotograferar. Han flyttar dem dagligen enligt 24-timmarsregeln, även när de står på hans tomt, där jag förslagit att han ska ha dem för att slippa bekymra sig, för att jag inte ska ha något att komma med som han säger.

Det roliga i kråksången är att jag för det första aldrig fotograferat hans fordon eller anmält honom, jag skiter fullständigt i dem. Och för det andra har han aldrig fått några böter. Men skäller ut mig efter noter gör han regelbundet.

Då blir jag ju nyfiken.
Vilken zon är det?
 
E Em_A skrev:
Då blir jag ju nyfiken.
Vilken zon är det?
Boatfieldzone. Jag har 2415 takes på den, så det är inte konstigt att gubben blir paranoid, han ser ju zonen från hela trädgården :D
Faktiskt ser jag när jag kollar på kartan att den dagen satellitbilden togs hade han husbilen på vändplanen, den vita fläcken närmast zonen (inringat i blått, hans tomt i rött) :)
Satellitbild med markerade områden: ett grönt fält och en röd tomtgräns med en blå ring runt en vit fläck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Em_A
  • Laddar…
P
  • Gilla
tomas.egnerfors
  • Laddar…
L
P Peter_K skrev:
Det är ändrat sedan juli 2017.

[länk]
Helt sjukt. Så min grannes gigantiska husvagn får han ha, men jag får faktiskt inte ha min 3,8 meters eka på min tomt. Pga att det inte finns något hus på den. Detta är ett exempel på att allt blir bara sjukare och sjukare.
 
En 3,8 meters eka antar jag räknas som fritidsbåt, och då gäller samma regler som för husvagn. Står klart och tydligt i länken ovan.
 
  • Gilla
jocek och 4 till
  • Laddar…
Ja har man sett.

Detta är ett exempel på att inte allt är helt sjukt.
 
  • Haha
  • Gilla
janusz_w och 3 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Boatfieldzone. Jag har 2415 takes på den, så det är inte konstigt att gubben blir paranoid, han ser ju zonen från hela trädgården :D
Faktiskt ser jag när jag kollar på kartan att den dagen satellitbilden togs hade han husbilen på vändplanen, den vita fläcken närmast zonen (inringat i blått, hans tomt i rött) :)
[bild]

Men det brukar vara parkeringsförbud på vändplaner.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Men det brukar vara parkeringsförbud på vändplaner.

Protte
Det är ju det. Och det vet han. Jag har aldrig sagt det till honom, han säger det till mig, och påstår att jag anmäler honom för det :crysmile:
 
  • Haha
Klaugust
  • Laddar…
Din mark, dina regler. Montera för säkerhets skull bumpernuts på bilen, bara för att en gång för alla visa vem som bestämmer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.