D DarrenB skrev:
Har redan bromsat. Men börjar misstänka att killen aldrig lagt gatusten förut.
Gissar också att det finns tips för hur skarp båge man lägger, så att den inte blir mer och mer "ihopklämd" eller hur?

Har jag begärt för mycket av firman som ska lägga om gammal sten?
Håller med om att bågen inte kan vara för böjd så att säga. Då hamnar ju nästa varv innanför (precsi som det ser ut på bilden) det skulle ju till sist bli en liten ring i mitten. Första och sista stenen i varje varv ska ju ansluta mot de rakt lagda stenarna. Men om jag får gissa: med ett hörn på stenen och inte med en platt sida.

Så här gjorde jag idag. Nybyggd gångväg med mönstrad stenläggning som leder fram till ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Antimakasser och 19 till
  • Laddar…
H
Den där stenstättaren har kanske gjort paven i Paris Roubaix "arenberg forest".
Ni som gillar cykling förstår vad jag menar

• Gilla
Thomas.M och 2 till
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Den där stenstättaren har kanske gjort paven i Paris Roubaix "arenberg forest".
Ni som gillar cykling förstår vad jag menar
hahaha

D DarrenB skrev:
Har redan bromsat. Men börjar misstänka att killen aldrig lagt gatusten förut.
Gissar också att det finns tips för hur skarp båge man lägger, så att den inte blir mer och mer "ihopklämd" eller hur?

Har jag begärt för mycket av firman som ska lägga om gammal sten?
Hej Darren!
Jag är en av dina grannar 126:an, stenen skall också ligga med fall åt sidorna för ev avrinning. Du har inte fel som tycker detta inte är ok! Visa kort från någåt du vill ha så att de vet vad som gäller. Stå på dig.
Helgesta Anders,

• Gilla
Mats: Gårdsägare
  • Laddar…
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
De måste göra om det där.
Dem har inte kompetensen,så göra om det kommer se lika jävligt ut tyvärr

• Gilla
Mats: Gårdsägare
  • Laddar…
A ANDERS LUNDQUIST1 skrev:
Hej Darren!
Jag är en av dina grannar 126:an, stenen skall också ligga med fall åt sidorna för ev avrinning. Du har inte fel som tycker detta inte är ok! Visa kort från någåt du vill ha så att de vet vad som gäller. Stå på dig.
Helgesta Anders,
Stämmer inte att stenen skall ligga med avrinning åt sidorna.

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Att klaga på hantverkare måste vara favorittrådarna här på byggahus. Sex sidor som säger samma sak, hantverkaren gjort fel.

• Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
S snickar skrev:
Att klaga på hantverkare måste vara favorittrådarna här på byggahus. Sex sidor som säger samma sak, hantverkaren gjort fel.
Ja, och det kan ha två anledningar; antingen ÄR hantverkaren ifråga en klantverkare, eller också har beställaren helt orimliga förväntningar.
I det här fallet (som i de flesta trådarna) är det det förstnämnda.
Men naturligtvis ser man sällan alla fall där allt funkar, de får inga trådar.

Lite skrämmande ändå hur mycket inkompetens som verkar finnas bland hantverkare. Får en att undra om det är lika illa inom alla yrken? Sjukvårdspersonal, busschaufförer, kärnkraftsverksoperatörer osv?

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
S snickar skrev:
Åter till tråden, vad anser du om den stensättning ts fått? Klagas det felaktigt, dvs det är ett godkänt arbete;)

A AndersS skrev:
Åter till tråden, vad anser du om den stensättning ts fått? Klagas det felaktigt, dvs det är ett godkänt arbete;)
Nästan alltid är det vad man har betalat så klart blir det dyrare att ta in en för varje jobb jag misstänker att ts har använt sig av samma firma för allt då blir det ofta så här det är väldigt ovanligt i Sverige att ett bygg företag kan allt under samma tak man säger sig kunna och lovade kunden att dom kan lösa allt

S snickar skrev:
Riktiga hantverkare är ingen som klagar på, bara på bleka kopior.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Nästan alltid är det vad man har betalat så klart blir det dyrare att ta in en för varje jobb jag misstänker att ts har använt sig av samma firma för allt då blir det ofta så här det är väldigt ovanligt i Sverige att ett bygg företag kan allt under samma tak man säger sig kunna och lovade kunden att dom kan lösa allt
Nja, tar du bygg så används ofta flera företag av den som har byggkontrakt, så det är vanligt, t.ex el, vvs, schakt, etc.
Och min fråga var till det inlägget gällande utfört arbete om det var godkänt eller inte, inget annat.;)

A AndersS skrev:
Läs svar #37 så har du min åsikt.
Så även jag är skyldig till att klaga.

B b8q skrev:
Ja, och det kan ha två anledningar; antingen ÄR hantverkaren ifråga en klantverkare, eller också har beställaren helt orimliga förväntningar.
I det här fallet (som i de flesta trådarna) är det det förstnämnda.
Men naturligtvis ser man sällan alla fall där allt funkar, de får inga trådar.

Lite skrämmande ändå hur mycket inkompetens som verkar finnas bland hantverkare. Får en att undra om det är lika illa inom alla yrken? Sjukvårdspersonal, busschaufförer, kärnkraftsverksoperatörer osv?
Homer Simpson är kärnkraftsverksoperatör.

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.