58 318 läst · 92 svar
58k läst
92 svar
Pågående stenläggning spårar ur hjälp!
Håller med om att bågen inte kan vara för böjd så att säga. Då hamnar ju nästa varv innanför (precsi som det ser ut på bilden) det skulle ju till sist bli en liten ring i mitten. Första och sista stenen i varje varv ska ju ansluta mot de rakt lagda stenarna. Men om jag får gissa: med ett hörn på stenen och inte med en platt sida.D DarrenB skrev:
Hej Darren!D DarrenB skrev:
Jag är en av dina grannar 126:an, stenen skall också ligga med fall åt sidorna för ev avrinning. Du har inte fel som tycker detta inte är ok! Visa kort från någåt du vill ha så att de vet vad som gäller. Stå på dig.
Helgesta Anders,
Stämmer inte att stenen skall ligga med avrinning åt sidorna.A ANDERS LUNDQUIST1 skrev:
Ja, och det kan ha två anledningar; antingen ÄR hantverkaren ifråga en klantverkare, eller också har beställaren helt orimliga förväntningar.S snickar skrev:
I det här fallet (som i de flesta trådarna) är det det förstnämnda.
Men naturligtvis ser man sällan alla fall där allt funkar, de får inga trådar.
Lite skrämmande ändå hur mycket inkompetens som verkar finnas bland hantverkare. Får en att undra om det är lika illa inom alla yrken? Sjukvårdspersonal, busschaufförer, kärnkraftsverksoperatörer osv?
Nästan alltid är det vad man har betalat så klart blir det dyrare att ta in en för varje jobb jag misstänker att ts har använt sig av samma firma för allt då blir det ofta så här det är väldigt ovanligt i Sverige att ett bygg företag kan allt under samma tak man säger sig kunna och lovade kunden att dom kan lösa alltA AndersS skrev:
Nja, tar du bygg så används ofta flera företag av den som har byggkontrakt, så det är vanligt, t.ex el, vvs, schakt, etc.M maria01 skrev:Nästan alltid är det vad man har betalat så klart blir det dyrare att ta in en för varje jobb jag misstänker att ts har använt sig av samma firma för allt då blir det ofta så här det är väldigt ovanligt i Sverige att ett bygg företag kan allt under samma tak man säger sig kunna och lovade kunden att dom kan lösa allt
Och min fråga var till det inlägget gällande utfört arbete om det var godkänt eller inte, inget annat.
Homer Simpson är kärnkraftsverksoperatör.B b8q skrev:Ja, och det kan ha två anledningar; antingen ÄR hantverkaren ifråga en klantverkare, eller också har beställaren helt orimliga förväntningar.
I det här fallet (som i de flesta trådarna) är det det förstnämnda.
Men naturligtvis ser man sällan alla fall där allt funkar, de får inga trådar.
Lite skrämmande ändå hur mycket inkompetens som verkar finnas bland hantverkare. Får en att undra om det är lika illa inom alla yrken? Sjukvårdspersonal, busschaufförer, kärnkraftsverksoperatörer osv?