F fsn skrev:
Det är fortfarande inte bygglov för att sätta upp ett staket.
haha då e de bara o köra på då!
;););)

1977bjorn 1977bjorn skrev:
jantekommentar! ;)
Jo, kan tyckas lite så faktiskt... men faktum kvarstår att kommunen kommer avslå majoriteten av alla ansökningar för att bygga padelbanor på privata tomter. Bl a för att många har för ambitiösa planer och de krav som måste uppfyllas (plank t ex). Sen är det många som planerar att ta betalt för användning (och skriver det i ansöka) -> direkt avslag. Sen ljudnivåer på det som kan vara störande. Nu blev det säkert ännu mer jante... :D

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jo, kan tyckas lite så faktiskt... men faktum kvarstår att kommunen kommer avslå majoriteten av alla ansökningar för att bygga padelbanor på privata tomter. Bl a för att många har för ambitiösa planer och de krav som måste uppfyllas (plank t ex). Sen är det många som planerar att ta betalt för användning (och skriver det i ansöka) -> direkt avslag. Sen ljudnivåer på det som kan vara störande. Nu blev det säkert ännu mer jante... :D
hehe, jag skoja bara. Jag tycker inte det är så konstigt att folk och kommuner gnäller på padelbanor i trädgårdar. Är det detaljplanerat område så är det en icke-fråga enligt mig.

Sen att fyllekubb eller anlagda pooler minsann också genererar oljud är inte riktigt jämförbart...
Det är väl ingen som kör fyllekubb, irländsk julafton eller ballonglekar varje dag precis?
Sen att ”barn i pool” genererar ljud, ja... barn genererar ljud i allmänhet tycker jag, både med eller utan pool. :)

Padel i sig är ju inte så mycket ljud. Jag tycker mer att de är de arga farbröderna som spelar padel som ligger på orimlig ljudnivå. (Och arga damer också för den delen).

spelar själv padel ibland och har definitivt instruerat både bollar, rackets och banor om dess otillräcklighet, ;)

att som granne i ett bostadsområde behöva sitta och lyssna på sådana ”instruktioner” dagar i ända är ju ingen hit...

• Gilla
  • Haha
grubbis och 1 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Men borde inte en nedsänkt bana lösa mycket av ljudproblemen…?

S
Utifrån mina erfarenheter så gör fastighetsägaren inget fel, hen äger ju bostadsrätterna och han har även rätt att sälja de, jävligt konstigt om man inte skall kunna sälja sin egen fastighet, på grund av att hyresgästerna vägrar lämna..

S Surapor skrev:
Utifrån mina erfarenheter så gör fastighetsägaren inget fel, hen äger ju bostadsrätterna och han har även rätt att sälja de, jävligt konstigt om man inte skall kunna sälja sin egen fastighet, på grund av att hyresgästerna vägrar lämna..
Bostadsrätter är inte fastigheter.

P
Bostadsrätter heller inte padelbanor.

F
S Surapor skrev:
på tal om ingenting eller? Exakt vad svarar du på?

S
Det hamna på helt fel forum..

F
S Surapor skrev:
Det hamna på helt fel forum..
skulle till famlijeliv eller flashback eller nåt?

S
Spelar det roll?

T TypRätt skrev:
Ganska säker på att en studsmatta med tillhörande ungar låter mer än en paddelbana. För att inte tala om en pool full av barn och tillhörande åthutningar från vuxna om att ge fan i att spruta vatten på utemöbler/grillen/oss vuxna/grannen osv.
Barnskrik är ändå ok. Oftast.
poolljud ok.
Paddel bana. Sannolikt ok. Grym fluga som kommer backa enormt om 5 år. Då blir det något annat.
För 25 års sedan var det tennisbanor folk byggde. De kanske inte användes så mycket eller? Då ok på paddel också.

Grannens 3 schnauzers som kastas ut i trädgården kl 07 på helgerna för att de låter för mycket inne hos grannen. INTE OK.

G Gornor Ulragh skrev:
gannens 3 schnauzers som kastas ut i trädgården kl 07 på helgerna för att de låter för mycket inne hos grannen. INTE OK.
Bygg en padelbana i trädgården och låt skrikande barn spela där från 6 på morgonen om inte tidigare resonemang med grannen gett resultat. Diskutera sen hans hundar. :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.