20 377 läst · 72 svar
20k läst
72 svar
Padelbanor i privata trädgårdar rör upp känslor
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 927 inlägg
Jo, kan tyckas lite så faktiskt... men faktum kvarstår att kommunen kommer avslå majoriteten av alla ansökningar för att bygga padelbanor på privata tomter. Bl a för att många har för ambitiösa planer och de krav som måste uppfyllas (plank t ex). Sen är det många som planerar att ta betalt för användning (och skriver det i ansöka) -> direkt avslag. Sen ljudnivåer på det som kan vara störande. Nu blev det säkert ännu mer jante...1977bjorn skrev:
hehe, jag skoja bara. Jag tycker inte det är så konstigt att folk och kommuner gnäller på padelbanor i trädgårdar. Är det detaljplanerat område så är det en icke-fråga enligt mig.andr.ljung skrev:Jo, kan tyckas lite så faktiskt... men faktum kvarstår att kommunen kommer avslå majoriteten av alla ansökningar för att bygga padelbanor på privata tomter. Bl a för att många har för ambitiösa planer och de krav som måste uppfyllas (plank t ex). Sen är det många som planerar att ta betalt för användning (och skriver det i ansöka) -> direkt avslag. Sen ljudnivåer på det som kan vara störande. Nu blev det säkert ännu mer jante...
Sen att fyllekubb eller anlagda pooler minsann också genererar oljud är inte riktigt jämförbart...
Det är väl ingen som kör fyllekubb, irländsk julafton eller ballonglekar varje dag precis?
Sen att ”barn i pool” genererar ljud, ja... barn genererar ljud i allmänhet tycker jag, både med eller utan pool.
Padel i sig är ju inte så mycket ljud. Jag tycker mer att de är de arga farbröderna som spelar padel som ligger på orimlig ljudnivå. (Och arga damer också för den delen).
spelar själv padel ibland och har definitivt instruerat både bollar, rackets och banor om dess otillräcklighet,
att som granne i ett bostadsområde behöva sitta och lyssna på sådana ”instruktioner” dagar i ända är ju ingen hit...
Men borde inte en nedsänkt bana lösa mycket av ljudproblemen…?andr.ljung skrev:Jo, kan tyckas lite så faktiskt... men faktum kvarstår att kommunen kommer avslå majoriteten av alla ansökningar för att bygga padelbanor på privata tomter. Bl a för att många har för ambitiösa planer och de krav som måste uppfyllas (plank t ex). Sen är det många som planerar att ta betalt för användning (och skriver det i ansöka) -> direkt avslag. Sen ljudnivåer på det som kan vara störande. Nu blev det säkert ännu mer jante...
Utifrån mina erfarenheter så gör fastighetsägaren inget fel, hen äger ju bostadsrätterna och han har även rätt att sälja de, jävligt konstigt om man inte skall kunna sälja sin egen fastighet, på grund av att hyresgästerna vägrar lämna..
på tal om ingenting eller? Exakt vad svarar du på?S Surapor skrev:
Barnskrik är ändå ok. Oftast.T TypRätt skrev:
poolljud ok.
Paddel bana. Sannolikt ok. Grym fluga som kommer backa enormt om 5 år. Då blir det något annat.
För 25 års sedan var det tennisbanor folk byggde. De kanske inte användes så mycket eller? Då ok på paddel också.
Grannens 3 schnauzers som kastas ut i trädgården kl 07 på helgerna för att de låter för mycket inne hos grannen. INTE OK.
Bygg en padelbana i trädgården och låt skrikande barn spela där från 6 på morgonen om inte tidigare resonemang med grannen gett resultat. Diskutera sen hans hundar.G Gornor Ulragh skrev: