42 640 läst · 400 svar
43k läst
400 svar
Open Infra månads ny månads avgift?
Får man gissa så har ägarna varit nöjda med tillväxt och nya kunder.
När det nu stannat av vill kanske ägarna vikta om till annat, vilket då blir lönsamhet.
Så har det varit med nya tjänster, tillväxt, mognadsfas, etc.
När det nu stannat av vill kanske ägarna vikta om till annat, vilket då blir lönsamhet.
Så har det varit med nya tjänster, tillväxt, mognadsfas, etc.
Det var ju intressant. De har inte stängt av internet för någon.
Är det någon som vet hur det fungerar då? Kan man inte bara avsluta sitt avtal om det kommer en ändring med 19kr månaden och välja någon annan leverantör? Dvs som man brukar göra i Sverige?
Är det någon som vet hur det fungerar då? Kan man inte bara avsluta sitt avtal om det kommer en ändring med 19kr månaden och välja någon annan leverantör? Dvs som man brukar göra i Sverige?
Jo, men då måste du först få någon annan att dra en fiber till ditt hus. Blir nog dyrare än 19:- i månaden under överskådlig tid.A avh67f skrev:
Vad är det som är konstigt med det? Står det i avtalet att dom har rätt att ta ut en serviceavgift och du vägrar betala den så är det klart att dom har rätt att stänga av tjänsten. Det vore väl konstigt annars?
Orsaken till hela den här soppan är att inte alla kunder har det nyare avtalet.
Orsaken till hela den här soppan är att inte alla kunder har det nyare avtalet.
Jag har som sagt var ett nyare avtal, och där är det tydligt att det finns med "Drift & underhåll", som kostar 9kr/mån, och som debiteras årsvis i förskott.
Fårstår att många blir upprörda över avtalsförändringar, men man måste ju rimligtvis betala en nätavgift, ingen driver ett nät gratis.
Sedan hur det faktureras kan man ha åsikter om, jag föredrar för egen del att det är tydligt, och separerat från övriga tjänster.
Och det måste ju nästan vara så anser jag, för om jag bara kopplar in fibern, och inte startar upp någon tjänst, utan bara har den "vilande", då måste jag ju ändå betala för att hålla fibern levande till den dagen den behövs.
Så därför tycker jag att det är bra att man separerar ut den avgiften.
Fårstår att många blir upprörda över avtalsförändringar, men man måste ju rimligtvis betala en nätavgift, ingen driver ett nät gratis.
Sedan hur det faktureras kan man ha åsikter om, jag föredrar för egen del att det är tydligt, och separerat från övriga tjänster.
Och det måste ju nästan vara så anser jag, för om jag bara kopplar in fibern, och inte startar upp någon tjänst, utan bara har den "vilande", då måste jag ju ändå betala för att hålla fibern levande till den dagen den behövs.
Så därför tycker jag att det är bra att man separerar ut den avgiften.
Vad menar du med "skickat hotet om avstängning"? Vad jag vet har dom skickat en anmodan att betala. Om man inte betalar för tjänsten man nyttjar har dom rätt att stänga av den.L Lassse skrev:
Jag lovar att du kommer drabbas av samma "hot" om du låter bli att betala telefonräkningen eller elräkningen.