A agne987 skrev:
Samma här. Nu är det kanske en struntsumma men det är principen.
Precis, så jag anmälde till KO får vi se om det är lagligt ens

DeniseÖ DeniseÖ skrev:
Hur? Fick brev idag av dem med hot om avstängning eller betala 😤
Jag gjorde ett inlägg på trustpilot och då tog dom bort min block. Så allt löste sig utan extra avgift som jag aldrig har godkänt enligt mitt avtal.

• Gilla
john.h
  • Laddar…
L Lassse skrev:
Jag gjorde ett inlägg på trustpilot och då tog dom bort min block. Så allt löste sig utan extra avgift som jag aldrig har godkänt enligt mitt avtal.
Jäkligt konstigt om de skulle ha rätt att ensidigt ändra villkoren så här. Får se om KO skriver ngt tillbaka.

När
DeniseÖ DeniseÖ skrev:
Jäkligt konstigt om de skulle ha rätt att ensidigt ändra villkoren så här. Får se om KO skriver ngt tillbaka.
När jag drog in fiber i mitt hus betalade jag 25000kr och i detta avtal så var det aldrig tal om någon månadsavgift.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Har du kontaktat Openinfra och berättar att du drar detta till ARN
Vad har du tecknat för avtal?

OpenInfra är fällda i ARN tidigare. Dom har inte rätt att ändra avtalet och införa en månadsavgift.
Men det klart att dom försöker då många går på det och betalar.
Har du klicka och godkänt avtalet så kan det säkert problem. Godkänn inte avtalet.

• Gilla
Hans Johanson
  • Laddar…
Ifrån Trustpilot
----
Jag betalade 25000 kr för att ansluta mig till bredband.
Då helt utan några extra månads kostade enligt avtal.
Nu försöker OpenInfra införa en service avgift per månad. Detta kan väl inte vara lagligt att bryta mitt avtal och tvinga mig att skriva på ett nytt avtal.
Vad gäller TEX Är detta bara en bluff när OpenInfra lovar "Inga löpande avgifter" Det löste sig 2023-03-22 inga månadskostnader.
Hej Larsa!
--------
Låter oroligt märkligt, så ska det absolut inte vara. De som står i ditt avtal är det som gäller. Jag har skickat ut en identitets förfrågan till dig vänligen besvara den så hjälper jag dig självklart vidare med detta.

Önskar dig en trevlig helg!

Mvh
Jasmin.W Openinfra

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
A
Fick också ett brev från Openinfra med hot om avstängning om jag inte acceptera villkoren och betalar 18kr/månaden så stänger dom av min access inom en månad.

L Lassse skrev:
När

När jag drog in fiber i mitt hus betalade jag 25000kr och i detta avtal så var det aldrig tal om någon månadsavgift.
Det är en ful marknadsföring som i princip alla nätbolag håller på med. De tar i stället ut månadsavgiften av det bolag du köper access av. Så du betalar oavsett en månadsavgift till bolaget som äger lokalnätet. Vissa fiberföreningar har i stället en öppen månadsavgift.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
maflax skrev:
Fick också ett brev från Openinfra med hot om avstängning om jag inte acceptera villkoren och betalar 18kr/månaden så stänger dom av min access inom en månad.
https://se.trustpilot.com

L Lassse skrev:
Har du kontaktat Openinfra och berättar att du drar detta till ARN
Vad har du tecknat för avtal?
Just jag har inte tecknat utan tidigare ägare av huset och om jag minns rätt tillfaller sånna avtal vid husköp. Oavsett bryter de mot avtalet mot någon av oss här ☹️

Avtalet var väl ändå med förra fastighetsägaren, inte med fastigheten?

D Daniel 109 skrev:
Avtalet var väl ändå med förra fastighetsägaren, inte med fastigheten?
Är inte 100 att det är så faktiskt, utan tillfaller fastighetsägaren och att tjänsten fortlöper. Kan ha fel men jag är inte ensam på gatan och flera här blir drabbade nu. Om det inte håller så klarar jag 18kr/mån MEN det är en principsak att de skapar nya avtal och håller oss ”gisslan”

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Ja, det blir ju så med monopolnät.

A
L Lassse skrev:
[länk]
Vad menar du med länken?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.