49 789 läst · 66 svar
50k läst
66 svar
Omvärderat och borttagit amorteringskrav - avgift Swedbank
Byt bank, Swedbank är en skitbank! Vi bytte ut dom för 15år sen till Skandia som behandlar kunderna på ett mer respektfullt sätt.D djanlov skrev:Vi omvärderade just huset efter ha bott där i nästan åtta år och fick nu ett värde som möjliggör borttag av amorteringskrav.
Nu till det intressanta - att Swedbank vill att vi ska betala en peng (tror damen nämnde 340kr per bolån - vi har två) för att ta bort amorteringen.
Vi har tidigare höjt amorteringen och då kostade det ingenting.
Är detta normalt?
Förbered dig på att de kommer med fina erbjudanden helt plötsligt innan du får ut amorteringsunderlaget! Det är ju det sista man behöver ta med banken innan man byter, så då har de intresse av att se över saker innan de ger ut denna.D djanlov skrev:
J jonte0 skrev:
Även TS har ett "rörligt lån" (3 mån bindningstid).D djanlov skrev:
Tog bort all AMORTERING för ett år sen.Kostade inget och dom gjorde direkt.Har NordeaD djanlov skrev:Vi omvärderade just huset efter ha bott där i nästan åtta år och fick nu ett värde som möjliggör borttag av amorteringskrav.
Nu till det intressanta - att Swedbank vill att vi ska betala en peng (tror damen nämnde 340kr per bolån - vi har två) för att ta bort amorteringen.
Är detta normalt?
Varför, du utför ju ingen tjänst för mig?😇J jaronsso skrev:
Jag redovisar bara hur jag gör och resonerar, är inte det syftet med tråden och frågeställningen?
Min ekonomi tillhör inte frågeställningen.
Redigerat:
Testa att bara säga att ni byter bank om de inte tar bort avgiften
Nåja. Att be någon om tjänst kan vara ett vitt begrepp förvisso, men att be någon bocka ur en ruta om betalning eller ej.A AndersS skrev:
Tja - det är ju också en tjänst. För någon. För andra inte. Jag betalar för att själva betala mina räkningar. Det får räcka.
Det är inte konstigt bankerna redovisar hutlösa vinster med tanke på folks betalningsvilja för ingenting.
Handelsbanken delar ut 115 miljarder, kom idag. Jag äger inget i dem, men lite hos andra. Gott så.
Dom är inte sena att ta ut avgifter Swedbank. Jag skulle ju föreslå att ni bytte bank. Så gjorde jag när dom bestämde sig för bedrägliga avgifter utan anledning för nu många år sedan. Jag har aldrig ångrat detta🙂D djanlov skrev:Vi omvärderade just huset efter ha bott där i nästan åtta år och fick nu ett värde som möjliggör borttag av amorteringskrav.
Är detta normalt?
Precis, jag bryr mig inte om hur man gör. Ett telefonsamtal och så var det löst, enkelt och smidigt.👍J jaronsso skrev:
Därav skrev jag i tidigare inlägg "Men vi har ju olika syn och förutsättningar för vår ekonomi".
Nej inte normalt. Gjorde det med Nordea utan avgift.D djanlov skrev:Vi omvärderade just huset efter ha bott där i nästan åtta år och fick nu ett värde som möjliggör borttag av amorteringskrav.
Är detta normalt?
Tog över gemensamma lån efter bodelning med kanske 800 kr per lån... Sas inget om vid möten. Swedbank.
Bästa svaret
Syn, absolut.A AndersS skrev:
Det handlar ju om var man vill strössla sina pengar.
Jag är höginkomsttagare så förutsättningar är det inget fel på, men jag lägger hellre 700:- på 2-3 aktier än i kostnad för ett telefonsamtal.
Om man ställer två alternativ emot varandra.
Det handlar om principer.
Inte om förutsättningar eller hur man praktiskt utför tjänsten. Jag är bättre än att framstå som korkad inför någon som tar oskäligt betalt. Det kan handla om såväl banktjänster som något annat.
Redigerat:
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Köpa renoveringsobjekt med barnfamilj
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Möte med banken förhandla ränteavdrag/ränta
Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?
Slutet på värmepumpar, elberedare är prisvärda
Jämför din bolåneränta
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.