337 187 läst · 640 svar
337k läst
640 svar
Ombyggnad av sommarstuga
Jag älskar denna tråden, önskar jag hade hälften av det drivet du har. . .
/Dave
/Dave
Inomhus och anledningen är kanske inte helt klart men tanken är att det blir en del av min industri look och att komma till ett loft och ett förråd.Raceman skrev:
Det gröna är loft/förråd och det blåa är loftgången...
Enklast är att tvätta rent från ev olja, sen blandar jag vatten och salt efter det använder jag en gammal diskborste och "målar" på saltlösningen i några dagar.Totem skrev:
När man är nöjd med resultatet sprayar jag med tunn olja typ 5-56 så att det slutar rosta.
Nu har orginal skorstenen gjort sitt, tur att man har en kanon granne som river den åt mej
Har inte fått så mycket gjort den sista tiden men gör en liten uppdatering med det som några vänliga själar har hjälpt mej med.
Skorstenen borta
Taket och väggen borta
En del av det som blir loftgången
Hoppas jag får lite gjort själv i helgen som kommer...
Skorstenen borta
Taket och väggen borta
En del av det som blir loftgången
Hoppas jag får lite gjort själv i helgen som kommer...
Tackar...ensamstående med barn varannan vecka, vad ska man göra den andra???skalman1 skrev:
Vad har du för bil?
Jag bor ju själv utan någon att ta hand om men jag hinner inte lika mycket ändå..Enk Projektet skrev:
Just nu håller jag på med min bruksbil, en Opel Rekord Olympia -60.
Men jag har även en Opel Kapitän -59, och förra hösten helrenoverade jag en Saab V4.
Jag har även en Pontac Firebird -94 men den är lite för ny egentligen...
Skönt att det är fler än jag som har flera projekt på gång samtidigt...skalman1 skrev:Jag bor ju själv utan någon att ta hand om men jag hinner inte lika mycket ändå..
Just nu håller jag på med min bruksbil, en Opel Rekord Olympia -60.
Men jag har även en Opel Kapitän -59, och förra hösten helrenoverade jag en Saab V4.
Jag har även en Pontac Firebird -94 men den är lite för ny egentligen...
Har nu börjat med ett sovrum och har hittat färg att måla rummet med.
Här är mellanbjälklaget snart klart och hoppas jag kan spika råspont i morgon.
Provmålat en bit, en fondvägg i guld...
Här är mellanbjälklaget snart klart och hoppas jag kan spika råspont i morgon.
Provmålat en bit, en fondvägg i guld...