pbengtsson skrev:
Har kört igenom tråden från början och det är rejält imponerande arbete du gjort, har du motivation för att gå i mål? Hoppas det!
Det som är kvar att göra är ca en helg med elen....en helg med förrådet....två helger med ventilationen inkl det utrymmet som vent/elfördelning/centraldamsugare sitter i.....ute har jag inte bestämt om jag ska göra något mer eller inte.....
Sätter dit någon list då och då så jag räknar med att göra klart inne i vinter...men är just nu mer sugen på att fortsätta i garaget...dels med lite hyllor som ska göra att det inte är grejer överallt....:mad:
...men mest med att skruva på min bil.....
 
Normaltillstånd verka det som. Känner igen mig i beskrivningen,
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Suhagg skrev:
Åk och pruta och köp
[länk]
Han tyvärr inte...
Söker fortfarande....kollar även på containers.......
Men ska börja med att röja av på tomten.....och jag lovar att det finns grejer....mycket hamnar på ÅVC och en del på Blocket....
 
Tjeena, samma problem, söker förvaring till allt plock i uthuset som ska rivas för att ge plats för garage (OM jag nu får bygglov).
En god vän tippsade mig om lösa skåp från lastbilar, bra pris och olika storlekar, finns någon i Uppsala på blocket som säljer slikt med priser från 5000 - 15000 kr... Kanske kan vara värt att kolla. Tipset var att även köpa ett med isolerade väggar/tak för att slippa kondensproblem. Bygga på ett par portar klaraman själv, brukar vara bakgavel lyft på de där.:x

//Jante
 
Redigerat:
Jante skrev:
Tjeena, samma problem, söker förvaring till allt plock i uthuset som ska rivas för att ge plats för garage (OM jag nu får bygglov).
En god vän tippsade mig om lösa skåp från lastbilar, bra pris och olika storlekar, finns någon i Uppsala på blocket som säljer slikt med priser från 5000 - 15000 kr... Kanske kan vara värt att kolla. Tipset var att även köpa ett med isolerade väggar/tak för att slippa kondensproblem. Bygga på ett par portar klaraman själv, brukar vara bakgavel lyft på de där.:x

//Jante
Du/din kompis är nästan som tankeläsare...jag började faktiskt tänka på det i bilen i morse....hahaha....måste kollas upp...

Har börjat riva den ena boden...träningsvärk idag... :(
 
Dax för folie keps kanske :p man vet aldrig he he he...
Ha så kul med rivningen, har min att se fram emot till våren (OM bygglov osv) :rolleyes:

//Jante
 
Jante skrev:
Dax för folie keps kanske :p man vet aldrig he he he...
Ha så kul med rivningen, har min att se fram emot till våren (OM bygglov osv) :rolleyes:

//Jante
Haha...jo tack...ska se när både lusten och kroppen är tillräckligt överens för att fortsätta.... :)
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin
  • Laddar…
Fantastiskt jobb du gör, det är nästan så att jag tror man har med ett troll att göra :) Hur kan en människa ha sådan initiativkraft, ork och kunnande? Själv blev jag helt färdig bara av att läsa om det. Jag är glad att läsa att du tar dig en kall i tunnan eller lyssnar på en ljudbok ibland annars hade man fått fundera på vem man skulle kontakta för att rädda dig från dig själv :D
 
Cecilia R skrev:
Fantastiskt jobb du gör, det är nästan så att jag tror man har med ett troll att göra :) Hur kan en människa ha sådan initiativkraft, ork och kunnande? Själv blev jag helt färdig bara av att läsa om det. Jag är glad att läsa att du tar dig en kall i tunnan eller lyssnar på en ljudbok ibland annars hade man fått fundera på vem man skulle kontakta för att rädda dig från dig själv :D
Haha...jag tackar...men så ansträngande är det inte...jag gör detta för att jag tycker det är roligt och för att jag kan....
Jag försöker varva med flera månaders uppehåll från husbygget...då mest i garaget eller som nu delvis i garaget och delvis med att ha stomrest brorsans hus....det är ganska enkelt att göra när man har barn vv.... ;)
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Kanon :)
Kollar på tält på alla möjliga sidor nu...
Det blev 2st 3.6 x 5.6 x 2.6m tält....... :)
 
Har nu börjat med ett av mina tält....blir nog bra när man väl är klar....kommer inte vara några problem att fylla upp... :surprised:

Inne fortsätter jag så smått med ventilation....snart klar... :D
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin
  • Laddar…
oj oj oj så jäkla häftigt jag och lite min man har nu tittat i över en timme på dina två projekt min man har sneglat när jag skrikit till mellan varven över något läckert jag sett och mer än en gång utbrustit vilket jäkla duracell kanin!!
Mäkta imponerad och nu har även jag fått inspiration till mitt projekt gillar starkt det där med panel inomhus har länge funderat på hur jag lättast ska riva tapet och måla i min kyrksal med enorm takhöjd.....panel lär ju dessutom få det mer ombonat tack för lördags underhållningen
 
saalina skrev:
oj oj oj så jäkla häftigt jag och lite min man har nu tittat i över en timme på dina två projekt min man har sneglat när jag skrikit till mellan varven över något läckert jag sett och mer än en gång utbrustit vilket jäkla duracell kanin!!
Mäkta imponerad och nu har även jag fått inspiration till mitt projekt gillar starkt det där med panel inomhus har länge funderat på hur jag lättast ska riva tapet och måla i min kyrksal med enorm takhöjd.....panel lär ju dessutom få det mer ombonat tack för lördags underhållningen
Haha...bra att någon får lite nya ideér...det har varit tanken med mina trådar om husen.... :)

För övrigt börjar jag bli klar med huset...lite småsaker som jag ska fixa i vinter/vår.....nu ska jag mest tillbringa tiden i garaget...dels göra klart med belysning och liknande...men mest med att skruva hobbybil... :)
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Har skrivit en "Att göra" lista på småsaker som fixas i vinter....upptäcker att det finns några lister som saknas...;)
...men även några mer tidskrävande saker...bla flytt av modem och omkoppling av en del el...och där saknas verkligen motivationen....:(
Div bättringsmålning också....:thumbdown:
Fick iaf klart med den sista delen av "skorstenen" från köksfläkten...
Är betydligt roligare att skruva bil.... :D
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.