149 383 läst · 1 754 svar
149k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 661 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 661 inlägg
Eller typ…. Jo, är man med i regeringen så är man statsråd.M Matte Bygg skrev:
Sanningen är väl den att du sitter i en lägenhet, troligtvis hyres. Inte känner nån i regeringen, inte är kompis med Ola Serneke, inte ligger topp 10 i DIs aktietävling, rimligtvis inte har nåt jobb och absolut inte skall köpa några solceller.
Jag fick det 12 minuter före dig - på SVT nyheter.M Matte Bygg skrev:
PM från regeringen? Kiss my ass!
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Min polare i nya regeringen är inte ett statsråd. Statsråden har som du kanske vet både pressekreterare, kanslister och talskrivare. Dessa personer inferno regeringen men är inte statsråd per se.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 923 inlägg
Nej, de ingår inte i regeringen. Det är som att påstå att VD-sekreteraren ingår i ledningsgruppen.M Matte Bygg skrev:
Ytterligare ett område som du har dålig koll på. Trots att jag länkade till regeringen.se så envisas du med att säga emot. Du kanske ska kolla med din kompis om han sitter i regeringen.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Varför är du så besatt av annat än att diskutera olika elavtal. Låt oss göra en seriös och saklig diskussion.F fsn skrev:Eller typ…. Jo, är man med i regeringen så är man statsråd.
Sanningen är väl den att du sitter i en lägenhet, troligtvis hyres. Inte känner nån i regeringen, inte är kompis med Ola Serneke, inte ligger topp 10 i DIs aktietävling, rimligtvis inte har nåt jobb och absolut inte skall köpa några solceller.
Du behöver inte bemöta minsta lilla sak. Det är en osund tvångsmässighet.
Låt oss lägga Ola, DI och mina vänner i regeringen åt sidan och diskutera fördelar med rörligt vs fast elpris-avtal vid olika el-prisnivåer i vinter.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Sorry, jag har inga vänner i nya regeringen enligt din definition. Dock har de full insyn i regeringens arbete eftersom de jobbar ihop, typ talskrivare och pressekreterare. Av av dessa är min ex-flickvän.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 923 inlägg
Enligt allas definition, utom din.M Matte Bygg skrev:
Man kan tycka det är en skitsak, men du har varit så extremt slarvig med fakta i hela tråden, allt från att du inte begriper hur timpris fungerar, via antalet paneler du fått offererat, moms eller inte, installation eller inte, hur mycket en bränslevärmare drar etc. Alla gör vi fel, men inte konstant.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Äsch, nu får du ge dig. Var inte så småaktig. Du beter dig som en kanslomässig labil brud.Fairlane skrev:Enligt allas definition, utom din.
Man kan tycka det är en skitsak, men du har varit så extremt slarvig med fakta i hela tråden, allt från att du inte begriper hur timpris fungerar, via antalet paneler du fått offererat, moms eller inte, installation eller inte, hur mycket en bränslevärmare drar etc. Alla gör vi fel, men inte konstant.
Håll dig till ämnet så att vi kan föra diskussionen på ett civiliserat vis.
Sedan ska du inte tro du har rätt om saker. Har du t.ex. mätt hur mycket en bränslevärmare förbrukar i timmen? Vid -5 och -20? Är det samma? Har du använt decilitermått och tidtagarur? Du ser, även en smarting som stora du kan ha fel.
Edit: tacksam om du även slutar ifrågasätta min vänskap till personer i nya regeringen samt att mina expertkunskaper inte stämmer. För din kännedom så har jag närvarat på tre (3) Nobelmiddagar sedan 2004 och föll ut från top10 i Drömportföljen idag. Är nu bland top30.
Fiktiva portföljer höll man på med när man gick typ i högstadiet eller gymnasiet. Vi vuxna håller på med riktiga pengar nu.M Matte Bygg skrev:Äsch, nu får du ge dig. Var inte så småaktig. Du beter dig som en kanslomässig labil brud.
Sedan ska du inte tro du har rätt om saker. Har du t.ex. mätt hur mycket en bränslevärmare förbrukar i timmen? Vid -5 och -20? Är det samma? Har du använt decilitermått och tidtagarur? Du ser, även en smarting som stora du kan ha fel.
Edit: tacksam om du även slutar ifrågasätta min vänskap till personer i nya regeringen samt att mina expertkunskaper inte stämmer. För din kännedom så har jag närvarat på tre (3) Nobelmiddagar sedan 2004 och föll ut från top10 i Drömportföljen idag. Är nu bland top30.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 923 inlägg
Jag har försökt ställa lite frågor, i om området men de flesta ignoreras.M Matte Bygg skrev:Äsch, nu får du ge dig. Var inte så småaktig. Du beter dig som en kanslomässig labil brud.
Men du får en till. Din kompis som säljer solpaneler, vad tror han om din teori att det kommer reas ut strax före jul?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 661 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 661 inlägg
För att du är ett troll och konstant snackar skit och inte har det minsta intresse av att diskutera nåt.M Matte Bygg skrev:Varför är du så besatt av annat än att diskutera olika elavtal. Låt oss göra en seriös och saklig diskussion.
Du behöver inte bemöta minsta lilla sak. Det är en osund tvångsmässighet.
Låt oss lägga Ola, DI och mina vänner i regeringen åt sidan och diskutera fördelar med rörligt vs fast elpris-avtal vid olika el-prisnivåer i vinter.