Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
M Matte Bygg skrev:
Nej.
Eller typ…. Jo, är man med i regeringen så är man statsråd.

Sanningen är väl den att du sitter i en lägenhet, troligtvis hyres. Inte känner nån i regeringen, inte är kompis med Ola Serneke, inte ligger topp 10 i DIs aktietävling, rimligtvis inte har nåt jobb och absolut inte skall köpa några solceller.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Fick ett PM mailat till mig från en kompis inom nya regeringen (inget statsråd dock)

Elsubventionen kommer ha ett tak för storförbrukande företag som förbrukat i Megawatt-klassen.

Edit: Tror det kommer tillkännages under dagen. D.v.s. hur högt taket blir.
Jag fick det 12 minuter före dig - på SVT nyheter.
PM från regeringen? Kiss my ass!

• Gilla
  • Haha
Matte Bygg och 2 till
  • Laddar…
Fan va kul att ni outade Jocke eller Jockes kompis.

Jädrans roligt att Marlene låter han hållas ännu.

• Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
F
R Rkarlsson skrev:
Fan va kul att ni outade Jocke eller Jockes kompis.

Jädrans roligt att Marlene låter han hållas ännu.
Jocke?

Fairlane Fairlane skrev:
[länk]

"Regeringen styr Sverige och är drivande i arbetet med att förändra våra lagar, och påverkar på så vis utvecklingen i vårt samhälle. Sveriges regering består av en statsminister och 23 statsråd."

Är det Uffe som är din kompis?
Min polare i nya regeringen är inte ett statsråd. Statsråden har som du kanske vet både pressekreterare, kanslister och talskrivare. Dessa personer inferno regeringen men är inte statsråd per se.

• Wow
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
M Matte Bygg skrev:
Min polare i nya regeringen är inte ett statsråd. Statsråden har som du kanske vet både pressekreterare, kanslister och talskrivare. Dessa personer inferno regeringen men är inte statsråd per se.
Nej, de ingår inte i regeringen. Det är som att påstå att VD-sekreteraren ingår i ledningsgruppen.
Ytterligare ett område som du har dålig koll på. Trots att jag länkade till regeringen.se så envisas du med att säga emot. Du kanske ska kolla med din kompis om han sitter i regeringen.

• Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
F fsn skrev:
Eller typ…. Jo, är man med i regeringen så är man statsråd.

Sanningen är väl den att du sitter i en lägenhet, troligtvis hyres. Inte känner nån i regeringen, inte är kompis med Ola Serneke, inte ligger topp 10 i DIs aktietävling, rimligtvis inte har nåt jobb och absolut inte skall köpa några solceller.
Varför är du så besatt av annat än att diskutera olika elavtal. Låt oss göra en seriös och saklig diskussion.

Du behöver inte bemöta minsta lilla sak. Det är en osund tvångsmässighet.

Låt oss lägga Ola, DI och mina vänner i regeringen åt sidan och diskutera fördelar med rörligt vs fast elpris-avtal vid olika el-prisnivåer i vinter.

Fairlane Fairlane skrev:
Nej, de ingår inte i regeringen. Det är som att påstå att VD-sekreteraren ingår i ledningsgruppen.
Ytterligare ett område som du har dålig koll på. Trots att jag länkade till regeringen.se så envisas du med att säga emot. Du kanske ska kolla med din kompis om han sitter i regeringen.
Sorry, jag har inga vänner i nya regeringen enligt din definition. Dock har de full insyn i regeringens arbete eftersom de jobbar ihop, typ talskrivare och pressekreterare. Av av dessa är min ex-flickvän.

Fairlane
M Matte Bygg skrev:
Sorry, jag har inga vänner i nya regeringen enligt din definition. Dock har de full insyn i regeringens arbete eftersom de jobbar ihop, typ talskrivare och pressekreterare. Av av dessa är min ex-flickvän.
Enligt allas definition, utom din.

Man kan tycka det är en skitsak, men du har varit så extremt slarvig med fakta i hela tråden, allt från att du inte begriper hur timpris fungerar, via antalet paneler du fått offererat, moms eller inte, installation eller inte, hur mycket en bränslevärmare drar etc. Alla gör vi fel, men inte konstant.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Enligt allas definition, utom din.

Man kan tycka det är en skitsak, men du har varit så extremt slarvig med fakta i hela tråden, allt från att du inte begriper hur timpris fungerar, via antalet paneler du fått offererat, moms eller inte, installation eller inte, hur mycket en bränslevärmare drar etc. Alla gör vi fel, men inte konstant.
Äsch, nu får du ge dig. Var inte så småaktig. Du beter dig som en kanslomässig labil brud.

Håll dig till ämnet så att vi kan föra diskussionen på ett civiliserat vis.

Sedan ska du inte tro du har rätt om saker. Har du t.ex. mätt hur mycket en bränslevärmare förbrukar i timmen? Vid -5 och -20? Är det samma? Har du använt decilitermått och tidtagarur? Du ser, även en smarting som stora du kan ha fel.

Edit: tacksam om du även slutar ifrågasätta min vänskap till personer i nya regeringen samt att mina expertkunskaper inte stämmer. För din kännedom så har jag närvarat på tre (3) Nobelmiddagar sedan 2004 och föll ut från top10 i Drömportföljen idag. Är nu bland top30.

• Haha
fsn
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Äsch, nu får du ge dig. Var inte så småaktig. Du beter dig som en kanslomässig labil brud.

Sedan ska du inte tro du har rätt om saker. Har du t.ex. mätt hur mycket en bränslevärmare förbrukar i timmen? Vid -5 och -20? Är det samma? Har du använt decilitermått och tidtagarur? Du ser, även en smarting som stora du kan ha fel.

Edit: tacksam om du även slutar ifrågasätta min vänskap till personer i nya regeringen samt att mina expertkunskaper inte stämmer. För din kännedom så har jag närvarat på tre (3) Nobelmiddagar sedan 2004 och föll ut från top10 i Drömportföljen idag. Är nu bland top30.
Fiktiva portföljer höll man på med när man gick typ i högstadiet eller gymnasiet. Vi vuxna håller på med riktiga pengar nu.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Fiktiva portföljer höll man på med när man gick typ i högstadiet eller gymnasiet. Vi vuxna håller på med riktiga pengar nu.
Har du rörligt eller fast elavtal? Din förbrukning i oktober 22 jämfört med motsvarande månad 2021?

Fairlane
M Matte Bygg skrev:

Jag har försökt ställa lite frågor, i om området men de flesta ignoreras.

Men du får en till. Din kompis som säljer solpaneler, vad tror han om din teori att det kommer reas ut strax före jul?

• Gilla
djac
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Har du rörligt eller fast elavtal? Din förbrukning i oktober 22 jämfört med motsvarande månad 2021?
Jag har rörligt timpris nu. Men ej i oktober.

Oktober 2021 777kWh
Oktober 2022 340kWh

F
M Matte Bygg skrev:
Varför är du så besatt av annat än att diskutera olika elavtal. Låt oss göra en seriös och saklig diskussion.

Du behöver inte bemöta minsta lilla sak. Det är en osund tvångsmässighet.

Låt oss lägga Ola, DI och mina vänner i regeringen åt sidan och diskutera fördelar med rörligt vs fast elpris-avtal vid olika el-prisnivåer i vinter.
För att du är ett troll och konstant snackar skit och inte har det minsta intresse av att diskutera nåt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.