361 780 läst · 5 234 svar
362k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Physalis peruviana = kapkrusbär
Physalis grisea = gyllenbär
Physalis pruinosa = gyllenbär
Som jag läst mig till är gyllenbär fördelaktigare att odla i norden, de vi köper i affären är kapkrusbär.
Physalis grisea = gyllenbär
Physalis pruinosa = gyllenbär
Som jag läst mig till är gyllenbär fördelaktigare att odla i norden, de vi köper i affären är kapkrusbär.
Ja tålamodet tog slut. Elektrikerna fixade en helt egen säkring till altanen så vi köpte på oss en värmefläkt. Härommorgonen var det -6 men altanen höll +10 (de två gurkorna jag slängt ut verkar inte ha tagit stryk av den natten). Idag är det två plus och altanen håller +15. Så fort solen syns till, vilken den inte har gjort idag än, så blir det ju den berömda glasrumshettan som håller värmen till iallafall 22.
Såhär kan det se ut, med takläkt och trappstegar som förvaring tills vi lyckas orka bygga fönsterbänkar, hela huset är i kaos men det blir sakta bättre
Edit: Och ja, deprimerande om något med en vit gräsmatta igen, ska snöa exakt hela dagen. Men förhoppningen är att den försvinner imorgon
Såhär kan det se ut, med takläkt och trappstegar som förvaring tills vi lyckas orka bygga fönsterbänkar, hela huset är i kaos men det blir sakta bättre
Edit: Och ja, deprimerande om något med en vit gräsmatta igen, ska snöa exakt hela dagen. Men förhoppningen är att den försvinner imorgon
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 577 inlägg
Nu har jag hängt här ett tag och kollat på alla andras odlingar och blivit så inspirerad att det blev en liten frösådd här oxå.
Mest tomat, gurka, nån sort jätteaster och en ettårig fingerborgsblomma.... får se om det lyckas.
Mest tomat, gurka, nån sort jätteaster och en ettårig fingerborgsblomma.... får se om det lyckas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 577 inlägg
Misslyckas man sår man fler!
Tänkte passa på att fråga er kunniga som finns här. Har ju sått blommor för fösta gången, hur stor ska plantan vara innan den planteras ut? Är fortfarande för kallt här på nätterna (Göteborg) men hur varmt behöver det vara innan dem är redo?