358 356 lĂ€st · 5 214 svar
358k lÀst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 16 277 inlĂ€gg
https://blogg.land.se/bondjantan/to...ale-for-frilandsodling-av-hogvaxande-tomater/13th Marine skrev:
đ (smidigt och platssparande)
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 5 237 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 5 237 inlÀgg
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/plantering/bindtradar-och-snoren/bindtrad-5-m-200002170913th Marine skrev:
Klipp 15-20 cm lÄngder.
GÄr att ÄteranvÀnda nÀsta Är igen
Maria T
SlÀktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlĂ€gg
Maria T
SlÀktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlÀgg
Underbart att se dina odlingar @sinuslinus đ±đżS sinuslinus skrev:
Gurkan vÀxer pÄ.
LikasÄ med tomaterna.
Och physalisen med.
Men paprikan har fÄtt röta och en annan har blivit Àten av nÄgon men det fÄr jag bjuda pÄ, naturen ska ha sitt ocksÄ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LikasÄ med tomaterna.
Logga in
Skapa konto
Och physalisen med.
Logga in
Skapa konto
Men paprikan har fÄtt röta och en annan har blivit Àten av nÄgon men det fÄr jag bjuda pÄ, naturen ska ha sitt ocksÄ.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
@sinuslinus den dĂ€r höstsĂ„dden du inspirerade mig till gav alldeles lagom ruccola i september. Nu vĂ€xer den pĂ„ och ger lagom skörd till hela kvarteret.... đ đS sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 5 237 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 5 237 inlÀgg
Vad kul att du blev inspirerad för min egen sensommarsÄdd blev totalt ignorerad pÄ grund allt annat i livet⊠sÄ de vissnade ner i trÄgen.G GladanS skrev:
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 5 237 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 5 237 inlÀgg
Fina! Jag hittade en idag men den hade pistillröta. Kan ha varit lite halvdÄlig pÄ jÀmn bevattning. Fasen va svÄrt det Àr med tomater i hink i vÀxthuset.S sinuslinus skrev:
NĂ€r jag odlade tomater i stora krukor (20 liter) hade jag bevattningssystem i krukorna. Har du det?G GladanS skrev:
Nu odlade jag ju inte i vÀxthus men pÄ en del av altanen som blir jÀvulskt varm och dessutom Àr blÄsig. Absolut inte optimalt men bortsett frÄn att jag var för dÄlig pÄ att gödsla sÄ funkade det bra.
Det var ett sÄdant dÀr solcellssystem som vattnar automatiskt frÄn tunna.
Har det, men inte hittat tiden att plocka fram det i Ă„r, satte enhetens pĂ„ laddning igĂ„r dock sĂ„ det kommer.... Ăr inte helt nöjd med det dĂ„ det ofta blir för mycket vatten istĂ€llet, i Men absolut bĂ€ttre Ă€n inget om man Ă€r borta nĂ„gra dagar.
HusÀgare
· Uppsala
· 534 inlĂ€gg
Mitt gÄr att stÀlla i 5 olika lÀgen sÄ att man kan styra mÀngden vatten.G GladanS skrev: