356 641 läst · 5 206 svar
357k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Min Tiny Tim a la häng.. pigg och glad och växer så det knakar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hittade en bortglömd Apricot i ett skrymsle
Operation livräddning påbörjad.. lussanering och tvättning av blad.. sen epsomsalt och vatten..
Sen får jag nog vänta ett par dagar och se om den hämtar sig.. sen vankas omplantering och extra näring.
Logga in
Skapa konto
Operation livräddning påbörjad.. lussanering och tvättning av blad.. sen epsomsalt och vatten..
Sen får jag nog vänta ett par dagar och se om den hämtar sig.. sen vankas omplantering och extra näring.
Hungarian Hot Wax - lussanerad och putsad, ska snart få slutkruka (men den verkar trivas i sin lilla också..)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg
Fortsatte på bärberget, insåg att jag nog gjort sidorna lite väl branta, svårt att stapla stenen utan att den kommer trilla ner på första bästa barn
Sedan upptäckte jag att jordgubbarna är igång med revor igen, så de petade jag ner i en glasslåda så att man lätt kan ge bort dem sen.
Sedan upptäckte jag att jordgubbarna är igång med revor igen, så de petade jag ner i en glasslåda så att man lätt kan ge bort dem sen.
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg
Vi har lite Amandine i landet vi också, men de har inte alls tagit såg så fint.
Plockade de första tomaterna idag! Sallad har vi gott om just nu, borde nog peta i frön till nästa omgång.
Och så börjar chilin sätta frukt, vilken sort det är har försvunnit i förvirringen.
Plockade de första tomaterna idag! Sallad har vi gott om just nu, borde nog peta i frön till nästa omgång.
Logga in
Skapa konto
Och så börjar chilin sätta frukt, vilken sort det är har försvunnit i förvirringen.
Logga in
Skapa konto
Vi planterade "Gourmandine" tror jag den hette, nått ni provat?KnockOnWood skrev:
..fast vi planterade våran nyligen så den har inte kommit så långt alls hehe
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg
Jag har amandine nedtecknad som en "sommarpotatis" eller medel. Dvs inte en tidig sort.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg
Vi har käkat jordgubbar för glatta livet den senaste veckan. Dagens skörd:
Honeoye, Korona
Tristan, Sonata
Vi tycker nog Korona är godast, men jag ska se om jag inte får tag på senga sengana som ska vara riktigt god. Ska dessutom gå och odla här då pappas morfar odlade dem 500m härifrån.
Logga in
Skapa konto
Honeoye, Korona
Tristan, Sonata
Vi tycker nog Korona är godast, men jag ska se om jag inte får tag på senga sengana som ska vara riktigt god. Ska dessutom gå och odla här då pappas morfar odlade dem 500m härifrån.