81 907 läst · 1 083 svar
82k läst
1,1k svar
Och där rök 60-öringen!
Vad är en "smartmeter"?lilytwig skrev:
Det sitter en CHiNT DTSU666 "Three-Phase Smart Meter" inkopplad mellan växelriktaren och elcentralen. Den har några knappar som jag inte begriper vad de har för funktion, och en display som ständigt räknar upp ett tal med enheten kWh.
Jag kan inte hitta någon port på den för att koppla in någon slags kommunikationsutrustning.
Jag kan inget om just den modellen, men googlade och hittade massor av information och flera youtubefilmer.P pmd skrev:Vad är en "smartmeter"?
Det sitter en CHiNT DTSU666 "Three-Phase Smart Meter" inkopplad mellan växelriktaren och elcentralen. Den har några knappar som jag inte begriper vad de har för funktion, och en display som ständigt räknar upp ett tal med enheten kWh.
Jag kan inte hitta någon port på den för att koppla in någon slags kommunikationsutrustning.
Jag ställde denna fråga till Tibber och fick svaret att 12 kWh kan användas fullt ut under hela livslängden. Som ju enligt garantin är 6000 cykler eller 10 år.D djac skrev:
Kul! Jag har varit sugen ett bra tag nu, men kommer nog vänta tills 2026 då vi har annat mer brådskande att lägga pengar på m.a.p. huset.D djac skrev:
Största osäkerheten är väl egentligen hur mycket man kan spara på den nya nättariffen genom att kapa topparna. Där skulle man ju potentiellt kunna hämta hem en hel del, men det beror ju på hur det är utformat.
Jag vill passa på att tacka all som investerat i solceller/paneler. Tack vare er så kan jag använda gratis el tom få betalt för att använda el på sommaren. Ni skapar så mycket elektricitet att vi kommer fortsätta se negativa priser nästan hela sommaren. Tack ännu engång.