41 940 läst · 205 svar
42k läst
205 svar
Nytt hus GAMLA vitvaror och luftvärmepump
Fast inte i dagens läge Max tid är 15år sedan bli det ett svart bygge😉A Alexn72 skrev:
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...e/provning_lov_fb/tidsbegransade/forlangning/

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 041 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 27 041 inlägg
Är det en LLVP som introducerades som modell 2010 eller är den tillverkad 2010?L Ida_ericsson skrev:
Tänker på Mitsubishi FH25/35 som kom 2010 om jag inte minns fel och sen var en stark och kompetitiv modell tills den nyligen slutade att säljas.
Ja för att Alexn72 skrev till mig att man kunde bygga i 20år..useless skrev:
Du får följa trådarna o läsa för dessa inlägg blir totalt meningslösa🤔
https://www.motormagasinet.se/article/view/1068514H HenrikHuslöse skrev:
Finns det fler saker som kan vara gamla, för att huset ändå kan kallas nytt?Bananskalare skrev:
Är du även säker på din sak, eller är det som du bara tycker att det borde vara?
Har du rent av en källa för ditt påstående.
Jag själv tvivlar på att det finns några regler, eller prejudikat. Däremot tror jag att TS skulle ha goda möjligheter att vinna, ett eventuellt mål. Om hon fått utfästelsen om att huset är nytt.
Varför då?useless skrev:
Hur gammalt får tex en trappa vara?
En kamin?
Ett köksskåp?
Tillfälligt bygglov är något helt annat. I det fallet får byggnaden/användningen bara pågå i max 15 år sen ska det återställas.R Rejäl skrev:
Ett vanligt "permanent" bygglov innebär normalt sett att byggnationen ska vara klar inom 5 år. Men det går att förlänga/få nytt efterhand med kommunens goda minne. Så det går absolut att bygga på samma projekt i 20 år.
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Ljugit i besiktning?!
Juridik -
Säljaren drar sig ur bostadsaffär - vad är mina rättigheter?
Juridik -
Grannarna vägrar låta oss rulla fram soptunnorna för tömning
Juridik -
Vad kan/skall vi begära och kan förvänta oss i kompensation
Juridik -
Fel i entreprenad - dröjsmål hos entreprenören och sedan "försent"
Juridik