66 466 läst · 210 svar
66k läst
210 svar
Nytt 1920-talskök à la 2021
Administrator
· Skåne
· 7 929 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 929 inlägg
Han använder den här rollern: https://www.paintpro.se/verktyg/maxiroller-sonat-profinX xLnT skrev:
Han hälsar: "Är från Embo. Kort lugg! Super bra, speciellt till F&B färgen!"
Tack, för infon. Jag använder en roller med 11mm lugg (https://www.stadshop.se/p/verktyg-o...ickroller-qpt-absolute-micro-profi-250mm.html)Marlen Eskilsson skrev:
Som amatör tycker jag det borde bli lite mer struktur med längre lugg. Men så kan man kanske inte resonera
Roligt att se ert kök växa fram, vi ska strax börja sätta vårt kök från kvänum.
Administrator
· Skåne
· 7 929 inlägg
Just nu modifieras fläktkåpan.
Administrator
· Skåne
· 7 929 inlägg
Riktigt så amatörmässig är jag inte, ett dopp i burken och lite avjämning i tråget räcker lagom till en rollerbredd från golv till tak. Sen upprepas proceduren.Fulkemisten skrev:
Jag tycker inte det blir bra att slafsa på en övermättad roller och breda ut det sen.
Administrator
· Skåne
· 7 929 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då var veckan slut och så här såg det ut alldeles nyss.
Någon här frågade hur mycket längre tid det tar att sätta upp ett sånt här kök jämfört med ett Ballingslöv eller Ikea. Palle säger att det tar mer än dubbelt så lång tid.
Dels bor de som köper köken i gamla hus som är sneda och vinda vilket gör att många anpassningar måste göras. Sedan är skåpen väldigt tunga. Och du får absolut inte såga fel, för reservdelar tar lång tid att bygga och därför måste du vara väldigt försiktig och noggrann.
Redigerat:
Roligt och fint! Ni kanske har skrivit det i tråden och jag missat det, men vad ska ni ha för bänkskiva i köket?
Administrator
· Skåne
· 7 929 inlägg
Fint (även om marmor är för känsligt för min smak). Håller med om att färgen på köket blir väldigt fin. Blev lite orolig när du skickade nån länk på ett annat grönt kök du var inspirerad av, den färgen var verkligen inte rolig. Men smaken är ju som bakenMarlen Eskilsson skrev: