Är det inte så att värme lättare ska kunna ta sig ut?
 
X xLnT skrev:
Varför är listen över kyl/frys fasad nästan hela längden?
Det är för att bidra till cirkulation på luften från baksidan kylskåp som alstrar mycket värme.
 
G Greatstomp skrev:
Det är för att bidra till cirkulation på luften från baksidan kylskåp som alstrar mycket värme.
Nog bidrar det, men det är för litet för att vara fullgott.
 
X xLnT skrev:
Kommer ni köra fristående kyl/frys eller helintegrerade?
Helintegrerade.
 
X xLnT skrev:
Kan ni fråga Kritan (eller om ni redan vet) vilken roller som användes när vägarna målades?
Skumplastroller? Ser ut att vara väldigt lite struktur, eller så är det avståndet som döljer strukturen.
Han använder den här rollern: https://www.paintpro.se/verktyg/maxiroller-sonat-profin

Han hälsar: "Är från Embo. Kort lugg! Super bra, speciellt till F&B färgen!"
 
  • Gilla
Music Man och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Han använder den här rollern: [länk]

Han hälsar: "Är från Embo. Kort lugg! Super bra, speciellt till F&B färgen!"
Tack, för infon. Jag använder en roller med 11mm lugg (https://www.stadshop.se/p/verktyg-o...ickroller-qpt-absolute-micro-profi-250mm.html)
Som amatör tycker jag det borde bli lite mer struktur med längre lugg. Men så kan man kanske inte resonera :)

Roligt att se ert kök växa fram, vi ska strax börja sätta vårt kök från kvänum.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Just nu modifieras fläktkåpan.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
X xLnT skrev:
Som amatör tycker jag det borde bli lite mer struktur med längre lugg. Men så kan man kanske inte resonera
Som amatör har du för lite färg i rollern på slutet och får trycka för hårt Det ska vara flödigt men inte för mycket. Doppa ofta och kort. Använd inte rollertråg.
 
Kök under renovering med nyligen installerade överskåp och fläktkåpa mot en grön vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med nyinstallerade överskåp och fläktkåpa, och en stege framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Arbetsdagen är slut och överskåp och fläktkåpan är uppe.
 
  • Gilla
kichi och 7 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Som amatör har du för lite färg i rollern på slutet och får trycka för hårt Det ska vara flödigt men inte för mycket. Doppa ofta och kort. Använd inte rollertråg.
Riktigt så amatörmässig är jag inte, ett dopp i burken och lite avjämning i tråget räcker lagom till en rollerbredd från golv till tak. Sen upprepas proceduren.
Jag tycker inte det blir bra att slafsa på en övermättad roller och breda ut det sen.
 
Två personer monterar tunga, gröna köksskåp i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då var veckan slut och så här såg det ut alldeles nyss.

Någon här frågade hur mycket längre tid det tar att sätta upp ett sånt här kök jämfört med ett Ballingslöv eller Ikea. Palle säger att det tar mer än dubbelt så lång tid.

Dels bor de som köper köken i gamla hus som är sneda och vinda vilket gör att många anpassningar måste göras. Sedan är skåpen väldigt tunga. Och du får absolut inte såga fel, för reservdelar tar lång tid att bygga och därför måste du vara väldigt försiktig och noggrann.
 
Redigerat:
  • Gilla
tank77 och 7 till
  • Laddar…
Roligt och fint! Ni kanske har skrivit det i tråden och jag missat det, men vad ska ni ha för bänkskiva i köket?
 
T TobiasStockholm skrev:
Roligt och fint! Ni kanske har skrivit det i tråden och jag missat det, men vad ska ni ha för bänkskiva i köket?
Cararramarmor som den på den här bilden.

Närbild av Carrara-marmor med karaktäristiska gråa vener mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
Väldigt snygg färg! Jag har också beundrat dessa kök länge, bra val! Har ni lust att skriva ut total budget?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Cararramarmor som den på den här bilden.

[bild]
Fint (även om marmor är för känsligt för min smak). Håller med om att färgen på köket blir väldigt fin. Blev lite orolig när du skickade nån länk på ett annat grönt kök du var inspirerad av, den färgen var verkligen inte rolig. Men smaken är ju som baken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.