90 095 läst · 669 svar
90k läst
669 svar
Nyheter - Bosch 18V
YTterdiametern på min Kärcher är 35 mm. Den är väl inte superbra på att fånga upp damm, men det blir nog bättre än med lilla medföljande påsen. Tittar man på de bilder jag hittar på GEX 125-150 så ser den ut att ha samma räfflade fäste som på min lilla maskin:H Huzzbutt skrev:
Jag måste dock säga att dammsugaradaptern ifråga ser rätt klumpig ut. Funkar säkert bra med en vanlig stegad gummiadapter, men jag tycker inte att de brukar sitta på så bra (har en sån till min oscillerande planslip). Fick för mig att det skulle finnas någon variant som man mer skruvar på.
Tack för alla tips!
//Gustaf
Enl. Bosch skulle den passa på GEX 150FredrikR skrev:
Jag fick det inte att funka utan tog med grejerna till swedoldagen och frågade boschrepresentanten där och även han sa att den skulle passa men att det var tight fit.
Efter att hållt på ett tag och tagit i så han nästan blev blå i ansiktet gav han upp och sa att det inte funka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittade ingen annan lösning än att köpa Bosch 19 mm slang vilken är avsevärt smidigare att dra runt på och som passade hyfsat på Gex och halvdåligt i andra änden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Detta med Bosch och deras adaptrar är för mig mer än lovligt snurrigt.
Verkar ju mycket besvärligt. Blir faktiskt lite sugen på att fixa en 3D-printad adapter, exempelvis en sån här. Lite oklart dock om de passar 35mm-Kärcherslang.ceson skrev:Enl. Bosch skulle den passa på GEX 150
Jag fick det inte att funka utan tog med grejerna till swedoldagen och frågade boschrepresentanten där och även han sa att den skulle passa men att det var tight fit.
Efter att hållt på ett tag och tagit i så han nästan blev blå i ansiktet gav han upp och sa att det inte funka.
[bild]
Jag hittade ingen annan lösning än att köpa Bosch 19 mm slang vilken är avsevärt smidigare att dra runt på och som passade hyfsat på Gex och halvdåligt i andra änden.
[bild]
[bild]
Detta med Bosch och deras adaptrar är för mig mer än lovligt snurrigt.
Fick hem GEX 18V-125 "till sist"
Dammsugaradaptern som ligger i lådan köptes på sidan om, den passar perfekt på den räfflade stosen på slipen.
Köpte ett, mitt första ProCore, 4.0Ah batteri också, med det på är slipen bra balanserad och står plant.
Provade också med vanligt 4.0Ah batteri och även 6.0Ah
Som ni ser balanserar den fint med båda batterierna.
Dammsugaradaptern var däremot trög att få på GEX150 Turbo..
Får återkomma med slipresultat längre fram
Logga in
Skapa konto
Dammsugaradaptern som ligger i lådan köptes på sidan om, den passar perfekt på den räfflade stosen på slipen.
Logga in
Skapa konto
Köpte ett, mitt första ProCore, 4.0Ah batteri också, med det på är slipen bra balanserad och står plant.
Logga in
Skapa konto
Provade också med vanligt 4.0Ah batteri och även 6.0Ah
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som ni ser balanserar den fint med båda batterierna.
Dammsugaradaptern var däremot trög att få på GEX150 Turbo..
Får återkomma med slipresultat längre fram
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 424 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 424 inlägg
Det kliade i plånboken och ryckte i köpfingret när jag såg att toolab hade 2st i lager.. men ibland får man utöva abstinens. Får leva genom dig istället och inväntar slipresultat med spänning
Tur man är utrustad med två händer då.Cheesen skrev:
Fick även jag hem en 18v-125 idag, köpte lite sandpapper också så att man har. Sedan hade jag också beställt en dyckertpistol och en hållare för sticksågen så att man kan använda festoolskenan till sticksågen vid snabba kap
Ja, vissa är känsliga när det gäller maskiner och deras märken. Själv har jag en massa olika och tycker inte att det finns något märke som är bäst på allt. Dvs även priset inräknat eftersom plånboken inte är otömbar....D Datagubben skrev:
Jag börjar tro att jag får börja på gym, mina adaptrar har en innerdiameter på 25mmFredrikR skrev:
och stosen på maskinen har en ytterdiameter på 31mm så jag klarar inte att pressa på den.