Vågar man byta sin sladdsänksåg mot en batteriare måntro? :seenoevil:

JLyck JLyck skrev:
Vågar man byta sin sladdsänksåg mot en batteriare måntro? :seenoevil:
Jag "råkade" köpa en GKS18-57G under nåt trist program, kan ha varit Letsdance för en del år sedan..
Efter det lånade jag ut sladdcirkelsågen till svärfar, och han har den än idag. :cool:

Så nu med hela BiTURBO grejen bör det ju finnas lite kraft i maskinerna, börja med att komplettera för att sedan ersätta när du hunnit prova? :oops:

• Gilla
ceson
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
För er som suktat efter 18v sänksågen så har Toolab den nu! samt en del andra nya Bosch grejjer :)

[länk]
"Kommande produkt" ;)
Vilket kanske är tur så här efter jul och nyårshelgen...

• Haha
pleqtiz
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
"Kommande produkt" ;)
Vilket kanske är tur så här efter jul och nyårshelgen...
hah typiskt, fick nästan sug att boka en med men vafan har redan en tsc55 och ev en justersåg på ingående.. måste nästan söka hjälp för mitt verktygberoende :crysmile::crysmile::crysmile:

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
P
Kommande 12" 18v såg.. :cool::oops:
Bosch 18v trådlös 12-tums geringssåg visas med text och logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
henq och 1 till
  • Laddar…
P
  • En blå och svart Bosch byggradio med digital display och kontrollknappar.
    Skapa konto
  • Två Bosch slipmaskiner med ProCORE 18V batterier, en med påslagen indikatorlampa.
    Skapa konto
  • Bosch 18V bordsåg med tydlig skärm och reglage.
    Skapa konto
  • Två Bosch professionella avståndsmätare, smutsiga och använda, står på ett träobjekt.
    Skapa konto
  • Bosch 18V mutterdragare med ProCORE-batteri och tillbehör på en mönstrad matta.
    Skapa konto
  • En samling Bosch BITURBO Brushless verktyg, inklusive cirkelsågar, borrhammare och en 18V bordsåg.
    Skapa konto
  • Gilla
henq och 1 till
  • Laddar…
En till bild på de båda batteri-GEX'arna.
Två batteridrivna excenterslipmaskiner av märket Bosch, en med 18V och den andra med 12V, visas med funktionsbeskrivningar.
Skapa konto

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
Den lilla 12voltaren fick man nästa villhöver på.. Men då måste man in i ännu ett batterisystem :thinking::sweat:
Undra hur batteriåtgången är på den?

P pleqtiz skrev:
Den lilla 12voltaren fick man nästa villhöver på.. Men då måste man in i ännu ett batterisystem :thinking::sweat:
Undra hur batteriåtgången är på den?
Jag har ett 12V-system (från när de hette 10.8V), upplever det som att multimaskinen och minitigersågen fullkomligt tuggar i sig de små batterierna, misstänker att det borde vara samma med en sånhär. Men med tre batteri och en snabbladdare kanske du hinner gå på rast innan alla är slut =)

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har ett 12V-system (från när de hette 10.8V), upplever det som att multimaskinen och minitigersågen fullkomligt tuggar i sig de små batterierna, misstänker att det borde vara samma med en sånhär. Men med tre batteri och en snabbladdare kanske du hinner gå på rast innan alla är slut =)
Jag är också skeptisk att ha mer energikrävande maskiner på 12V. Jag har sticksågen och till den räcker ett 2Ah-batteri inte länge.

K Kane skrev:
Jag är också skeptisk att ha mer energikrävande maskiner på 12V. Jag har sticksågen och till den räcker ett 2Ah-batteri inte länge.
12V fräsen tuggar på rätt ok. Men visst byta batteri kan man få göra. (y)

Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
[länk]
18V-slipen finns nu på svenska Boschsidan, så även 12V varianten.

[länk]

18V ska släppas 1a mars enligt Toolabs sida.
Oj, vilket habegär man fick... Har önskat en sladdlös slip i flera år.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.