ceson ceson skrev:
Jag börjar tro att jag får börja på gym, mina adaptrar har en innerdiameter på 25mm
och stosen på maskinen har en ytterdiameter på 31mm så jag klarar inte att pressa på den.:)
Festoolstosen kändes lättare att "vålda på" jämfört med adaptern.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Festoolstosen kändes lättare att "vålda på" jämfört med adaptern.
Nu är ju detta en Bosch-tråd, så kanske är detta att svära i kyrkan, men jag köpte en sånhäringa adapter:
1309350A.jpg
Finns exempelvis här och funkar klanderfritt. Sitter fast på slipmaskinen bättre än befarat och passar perfekt till min grovdammsugare.
//Gustaf

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Nu är ju detta en Bosch-tråd, så kanske är detta att svära i kyrkan, men jag köpte en sånhäringa adapter:
[bild]
Finns exempelvis här och funkar klanderfritt. Sitter fast på slipmaskinen bättre än befarat och passar perfekt till min grovdammsugare.
//Gustaf
Kör du med denna på GEX18?
Jag menade att den Boschadapter som det var prat om tidigare passade väldigt bra på GEX18, men inte nå vidare alls på GEX150 Turbo. :cool:(y)
Men det var klart bra pris på Kärcherslangen.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kör du med denna på GEX18?
Jag menade att den Boschadapter som det var prat om tidigare passade väldigt bra på GEX18, men inte nå vidare alls på GEX150 Turbo. :cool:(y)
Men det var klart bra pris på Kärcherslangen.
Ja precis på GEX18. Missförstod nog konversationen. Sorry.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fick en pad saver idag

• Slipmaskin från Bosch med ny pad saver och två slipdynor på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D Datagubben skrev:
Fick en pad saver idag
Varifrån köpte du den? (y)

D Datagubben skrev:
Fick en pad saver idag
Padsavers är guld, har det på alla maskiner

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Padsavers är guld, har det på alla maskiner
Fan, har jag missat. Vad är det bra för?

K Kane skrev:
Fan, har jag missat. Vad är det bra för?
Jag var lite otydlig kanske. Inte alla maskiner, bara slipmaskiner, spar på kardborrekrokarna.

• Gilla
Kane
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Varifrån köpte du den? (y)
köpte från amazon.de, men såg att det fanns på Bauhaus också, som nämndes nedan har jag tidigare varit med om att man bränner / har sönder kardborrefästet efter ett antal användningar, då ska detta skydda.

Vad jag vet så är detta vanligare dock till F***tol och Mi***a maskinerna.

Hur som tror jag att det är värt ca 60 kr mot vad en ny platta kostar

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D Datagubben skrev:
köpte från amazon.de, men såg att det fanns på Bauhaus också, som nämndes nedan har jag tidigare varit med om att man bränner / har sönder kardborrefästet efter ett antal användningar, då ska detta skydda.

Vad jag vet så är detta vanligare dock till F***tol och Mi***a maskinerna.

Hur som tror jag att det är värt ca 60 kr mot vad en ny platta kostar
Exakt så, bytte nyligen till ny hård platta på min ETC EC 150 och för det priset får en många pad savers.

Till Bosch GEX 150 Turbo har jag en Mirka pad saver, behövde bara göra några nya hål så passar det. Mirkas pads har rejält med hål från början så chansen är stor att det passar någorlunda direkt. Det finns dock några olika typer av kardborre och det är inte 100 % kompatibilitet mellan dem.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Pad savers är trevligt, bytte även här precis platta på min GEX 150 AC, i samma veva tog jag hem ett 5-pack Mirka pad savers.

För att prata om nyheter, nån som sett den här? Äntligen verkar det komma en lite behändigare fogpistol för de som kör patroner.

[länk]

Och 150nm för den som behöver, men den har väl varit uppe förut?
[länk]
Jag har sett den nya patronsprutan, men har inte sett vad som skiljer den mot den gamla? :thinking:

FredrikR FredrikR skrev:
Jag har sett den nya patronsprutan, men har inte sett vad som skiljer den mot den gamla? :thinking:
Den gamla har väl som jag förstått bara behållare för 600mm lösvikt/korvar, och ska man köra patroner så sätter man i en annan tryckplatta och kör de i samma behållare, vilket gör den väldigt lång och otymplig när man bara kör vanliga patroner.

• Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
P
Vet inte om denna skulle haft en egen tråd, men Fein verkar överge sina batterier och har gått med i Bosch batteripakt..

• Illustration av Feins batterisystem som övergår till Bosch med en stiliserad röntgenbild av en skruvdragare.
    Skapa konto
  • Digital skiss av en batteridriven handverktyg med detaljer i 3D och texten "Profei 18V S" på batteriet.
    Skapa konto
  • Bild på olika verktygsmärken och Bosch Professional batteri med text "Many brands. Many tools. One battery system".
    Skapa konto
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.