Nytt multiverktyg på gång? GOP 185-LI har dykt upp bland annat på tyska amazon. 20000 rpm, 1,2 kg exkl batteri.

Batteridriven blå multiverktyg med dimensioner, sannolikt produktbild från Bosch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Även här.
[länk]
Saudiarabien?!

Den verkar säljas i Östeuropa och Sydostasien också. Svenska Cdon har haft den för 2859 kr resp 4692 kr, oklart vad skillnaden är. Båda länkarna är döda.

Skärmdump från webbutik, visar två Bosch-verktyg, olika priser, information om batteri och laddare saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
zarkov zarkov skrev:
Saudiarabien?!

Den verkar säljas i Östeuropa och Sydostasien också. Svenska Cdon har haft den för 2859 kr resp 4692 kr, oklart vad skillnaden är. Båda länkarna är döda.

[bild]
Oj, kollade inte så noga, trodde det var tyska Boschsidan. 🫣
 
  • Haha
zarkov
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Oj, kollade inte så noga, trodde det var tyska Boschsidan. 🫣
Kommer nog köpa den för batterifästet är ljusår bättre än på gop 18v-28. Undra när den släpps i svedala?
 
T trojlee skrev:
Kommer nog köpa den för batterifästet är ljusår bättre än på gop 18v-28. Undra när den släpps i svedala?
Enligt Bosch UK:s webcast härom dagen så kommer det många nya maskiner under 2024 så förhoppningsvis dröjer det inte så länge.

https://www.youtube.com/live/6zilDMKVbvU?si=EpzDzCWrjh5SLc5l

Edit: den finns redan på Computersalg ("fjärrlager, 4-6 dagars leverans" - jag vet inte om jag tror på det...)
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Sittställning
zarkov zarkov skrev:
Enligt Bosch UK:s webcast härom dagen så kommer det många nya maskiner under 2024 så förhoppningsvis dröjer det inte så länge.

[länk]

Edit: den finns redan på Computersalg ("fjärrlager, 4-6 dagars leverans" - jag vet inte om jag tror på det...)
Jag har beställt där och det har varit OK.
 
boschkenta
Tror man kan spå ganska korrekt i vad som kommer nytt om man kikar på reor. GOP 18v-28 har ju varit på rea hos varenda återförsäljare det senaste, och ofta ganska bra sådana. 🤔
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Sittställning Sittställning skrev:
Jag har beställt där och det har varit OK.
Jo, de är väl ok som butik men jag blir ändå lite misstänksam när de är den enda butiken i Västeuropa (?) som säljer den nya och dessutom lovar leverans inom en vecka. Gråimporterar de från öst eller vet de något som vi inte vet?
boschkenta boschkenta skrev:
Tror man kan spå ganska korrekt i vad som kommer nytt om man kikar på reor. GOP 18v-28 har ju varit på rea hos varenda återförsäljare det senaste, och ofta ganska bra sådana. 🤔
Ja, jag köpte min 18V-28 från Bauhaus i somras för 1495 och de har haft ytterligare en sådan kampanj sedan dess. Dock var även nya cirkelsågen (GKS 57-2) på kampanj båda gångerna och den borde ju inte vara på väg bort än.
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Ni andra GOP 18v-28-ägare... Vad irriterar ni er på med nuvarande designen? Knappen för batteristatus på batteriet hamnar förvisso lite i skymundan men är det mer saker än så?

Har en 18v vinkelslip med samma batterifäste som nya GOP kommer få men det har inte slagit mig som en uppenbar överlägsen konstruktion direkt
 
Det enda jag inte gillar är att den är rätt grov att hålla i, den nya ser smäckrare ut och borde vara lättare att greppa om man har små händer. Men jag kommer inte att byta, så mycket använder jag den inte och när jag gör det använder jag oftast båda händerna ändå.
 
M myrstack skrev:
Ni andra GOP 18v-28-ägare... Vad irriterar ni er på med nuvarande designen? Knappen för batteristatus på batteriet hamnar förvisso lite i skymundan men är det mer saker än så?

Har en 18v vinkelslip med samma batterifäste som nya GOP kommer få men det har inte slagit mig som en uppenbar överlägsen konstruktion direkt
Behöver du lägga på tryck vilket är ett måste om du ska såga djupt/långt så använder då jag min andra hand och lägger på det bakom batteriet. Gör man så på GOP 28an en längre stund så svarvar man sönder batteriindikeringen då batyerifäster flexar i den leden. Det uppstår inte på den nya. Sen hoppas jag dom lyckats få ner vibrationerna på den nya. En bonus är väl att man kan ställa den upp..
 
Sittställning
zarkov zarkov skrev:
Jo, de är väl ok som butik men jag blir ändå lite misstänksam när de är den enda butiken i Västeuropa (?) som säljer den nya och dessutom lovar leverans inom en vecka. Gråimporterar de från öst eller vet de något som vi inte vet?

Ja, jag köpte min 18V-28 från Bauhaus i somras för 1495 och de har haft ytterligare en sådan kampanj sedan dess. Dock var även nya cirkelsågen (GKS 57-2) på kampanj båda gångerna och den borde ju inte vara på väg bort än.
Aa, t.ex den där säckatören som inte finns i Sverige. Jag köpte den där och det funka bra.
Lite mysko men det kan jag leva med 🤝
 
Den verkar ju även ha beteckningen GOP 18V 34 eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.