Vad är skillnaden på GCM 18V-216 d mot den som heter dc på slutet? Såg att dom hade den ena varianten billigt på amazon🤓
 
Ett C i en modellbeteckning brukar betyda att man kan ansluta en blåtandsmodul och ändra några få inställningar i en app.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Vad är skillnaden på GCM 18V-216 d mot den som heter dc på slutet? Såg att dom hade den ena varianten billigt på amazon🤓
Samt större gerings-område. 👍

216DC känns som en 8SDE på batteri med connectivity modul.
Även lite bredare med sidostöden utdragna, som är av samma typ som SJL/SDE.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Samt större gerings-område. 👍

216DC känns som en 8SDE på batteri med connectivity modul.
Även lite bredare med sidostöden utdragna, som är av samma typ som SJL/SDE.
Å typ 50% dyrare för den ganska lilla skillnaden?
DC till höger i jämförelsen.
Tekniska specifikationer för två sågverktyg, innehåller mått, kapacitet och vikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K Kane skrev:
Å typ 50% dyrare för den ganska lilla skillnaden?
DC till höger i jämförelsen.
[bild]
Lite större kapacitet.
Verktygslöst klingbyte.
Vad som ser ut som effektivare spånhantering.

Men visst till ett högre pris.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Batteri, kapslar, elektriska kontakter, Brytpunkt, exploderat diagram, komponenter, energilagringsenhet, teknologiillustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya batterier på G. Innebär ju att man måste prova🤓
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Innebär förhoppningsvis att de "gamla" kommer ner i humana priser också 😅
Behöver en hel gäng....
 
  • Älska
mrVoodoo och 2 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Innebär förhoppningsvis att de "gamla" kommer ner i humana priser också 😅
Behöver en hel gäng....
Ja, vem fan behöver, (eller villhöver kanske, fast ändå behöver, nästan iaf) inte fler batterier.... eller ja, alltså jag klarar mig, nästan, tycker dock det är konstant tomt i batterihyllan och då har jag ändå 14 batterier, men tyvärr bara två 8Ah. Hade verkligen velat ha ett par till av 8Ah batterierna, antalet pryttlar som faktiskt drar nytta av det har ökat en del på sista tiden. Mest arbetslampan faktiskt i dessa mörka tider, (GLI 18V-10 000C), underbar ljusmässigt, men den sörplar fan batterier som om den var beroende....
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
[bild]Nya batterier på G. Innebär ju att man måste prova🤓
Har du en länk? 😎
 
zarkov zarkov skrev:
Och från hästens mun:

[länk]
Danke!
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
boschkenta
Gäller alltså 8Ah och uppåt? Rejäla klumpar att konka runt med... 4Ah är mer min grej.


Förresten, fanns det inte 4or i 12v serien? Tänkte byta mina söndervibrerade 6or till mer ekonomiska 4or bara för att jag vill kunna ställa skruvdragaren upp, men de verkar inte finnas (längre?)
 
boschkenta boschkenta skrev:
Gäller alltså 8Ah och uppåt? Rejäla klumpar att konka runt med... 4Ah är mer min grej.


Förresten, fanns det inte 4or i 12v serien? Tänkte byta mina söndervibrerade 6or till mer ekonomiska 4or bara för att jag vill kunna ställa skruvdragaren upp, men de verkar inte finnas (längre?)
Jo, det fanns, och finns väl i vissa butiker fortfarande 4ah 12v, men de verkar vara på väg att fasas ut eller nåt för de är inte vanliga längre, och inte speciellt prisvärda heller.

Håller med, 4Ah procore är det som går/används flitigast, men 8Ah är nice ibland ändå, sänksåg, cirkelsåg t.ex. när man inte behöver hålla uppe vikten själv, spelar ju ingen större roll vad där väger när sågen står på skiva/regel/skena etc, eller lampan hänger på stativet t.ex.

Jag har lagat/fixat ett par batteripack, överväger starkt att skaffa mig en punktsvets för batterierna, det är ju inte jättelönsamt, men själv kunna underhålla, fixa, byta, uppgradera batterierna på ett snyggt sätt hade varit önskvärt, jag har skaffat så pass många batterimaskiner nu att det "är kritiskt" att det finns/batterierna fungerar.
 
boschkenta
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Jo, det fanns, och finns väl i vissa butiker fortfarande 4ah 12v, men de verkar vara på väg att fasas ut eller nåt för de är inte vanliga längre, och inte speciellt prisvärda heller.

Håller med, 4Ah procore är det som går/används flitigast, men 8Ah är nice ibland ändå, sänksåg, cirkelsåg t.ex. när man inte behöver hålla uppe vikten själv, spelar ju ingen större roll vad där väger när sågen står på skiva/regel/skena etc, eller lampan hänger på stativet t.ex.

Jag har lagat/fixat ett par batteripack, överväger starkt att skaffa mig en punktsvets för batterierna, det är ju inte jättelönsamt, men själv kunna underhålla, fixa, byta, uppgradera batterierna på ett snyggt sätt hade varit önskvärt, jag har skaffat så pass många batterimaskiner nu att det "är kritiskt" att det finns/batterierna fungerar.
Ah där ser man.. bara jag som är snål som vill ha 4orna för det är segt med 800+ kr, särskilt när batterierna egentligen funkar men de trillar ur maskinen hela tiden pga trasig plast.

Har en 5,5A procore till sågen och 4 i övrigt, men på sikt ska det väl bli en 8a till sågen också :)

Snart black friday!
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.