boschkenta
Med tanke på att vissa större (proffs)aktörer i Sverige slutat sälja deras produkter så är det kanske inte helt förvånande att de drar sig lite...
 
Jaså? Vilka då?

Jag tycker väl iofs bara att det är bra om det rör sig lite på marknaden så att varken butiker eller tillverkare/agenturer blir för bekväma.
 
boschkenta
Det är nog inte helt offentliggjort än så jag ska inte säga för mycket på ett öppet forum, men det hade inget med produkterna i sig att göra utan med i princip allt annat (utesäljare, support, osv) så man tröttnade helt enkelt. Så inget för oss glada amatörer att oroa oss för, men tråkigt om pro deals uteblir...
 
boschkenta boschkenta skrev:
Med tanke på att vissa större (proffs)aktörer i Sverige slutat sälja deras produkter
boschkenta boschkenta skrev:
Det är nog inte helt offentliggjort än så jag ska inte säga för mycket på ett öppet forum,
Står det inte någonstans i forumreglerna att om man har sagt A får man säga B? 😉
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Alfredo Alfredo skrev:
Står det inte någonstans i forumreglerna att om man har sagt A får man säga B? 😉
Säkert... men jag har inte glömt att du en gång kallade mig Metabokenta, så nu tar jag det som anledning och gör det till ditt fel att jag inte säger något mer ;)
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Säkert... men jag har inte glömt att du en gång kallade mig Metabokenta
Ha, Ha! Det hade jag helt glömt men ser att det var över två år sedan. Antar dock att preskriptionstiden för ett sånt påhopp är betydligt längre än så, så jag förstår att du minns angreppet! 😛

Edit: Jag har tydligen uppfunnit ett nytt ord. Google ger fyra träff på "Metabokenta" men tre av dessa är "Metabokent"...
 
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Nu fick jag också nya numret av Bosch Pro News och förstår lite bättre vad vi skrev om igår. Köp verktyg för minst 4995 kr ex moms och få en DAB-radio (GPB 18V-SC 2), värde ca 1600-1800 kr.

[bild]
En radio...?

Trist. 🙁
 
  • Ledsen
Sittställning
  • Laddar…
Nu är kampanjen igång och de har gjort vissa ändringar, framför allt att bara verktyg köpta i fysisk butik berättigar till deltagande samt att man får en voucher vid godkänd ansökan som man sedan lämnar till butiken för att få ut sin produkt. Dessutom har de höjt gränsen för deltagande till 4995 kr ex moms så det är väl bara stora sågar och verktygspaket som gäller.

Köp Bosch Professional-elverktyg eller mätinstrument för mer än 4995 kr och få en Bosch DAB+ Radio i din fysiska butik.

Obs! Gäller endast för köp hos auktoriserade svenska Bosch-återförsäljare.

Hör efter med din lokala återförsäljare om de erbjuder denna kampanj. Kampanjen är endast giltig för köp mellan 2023-09-01 och 2023-12-31.
 
  • Arg
roli och 3 till
  • Laddar…
Den där byggradion lär ju få gemene man att springa benen av sig för att köpa Boschverktyg för 4995:- plus moms. 🙃
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Känns ju lite som de tröttnat på privatpersoner som köpt grejer online för att senare inkassera vad-det-nu-var-för-pryl.

Detta känns som ett icke-erbjudande för de flesta hemmapulare
 
boschkenta
Jag har radion och den är inte ens särskilt bra... sjukt ovärt. Den enda bosch produkt jag köpt som inte var värt pengarna - den borde kosta ungefär hälften så mycket för vad man får.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Tolkar jag det rätt att man kan inte köpa bosch produkter på Amazon och ta del av pro-deals längre?
Att köpa elverktyg i fysisk butik är ju sällan lönsamt🤔
 
C
T trojlee skrev:
Tolkar jag det rätt att man kan inte köpa bosch produkter på Amazon och ta del av pro-deals längre?
Att köpa elverktyg i fysisk butik är ju sällan lönsamt🤔
De har en särskild Pro Deals-sida i Bosch Professional Store på Amazon iallafall:
https://www.amazon.se/stores/page/EA79BAA3-E099-449A-A0D7-C291FDFF9561
Dock finns ej den aktuella kampanjen med där...

Kan tänka mig att det sticker lite i ögonen på ÅF med de priser Bosch kört på Amazon.
Men det kanske är slut på det nu? Hittar inga jättebra erbjudanden där i skrivande stund.
 
Tur att man köpt allt man behöver.

200w.gif
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
Jävla mög rent ut sagt.

Behöver häcksax och trimmer men nu vet jag inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.