88 433 läst · 664 svar
88k läst
664 svar
Nyheter - Bosch 18V
Produkter som diskuteras: "grensaxen"
Sekatörer & grensaxar
Vårt sortiment av sekatörer och grensaxar erbjuder högkvalitativa lösningar för all slags beskärning i trädgården. Vare sig det gäller att tunna ut ett buskage, trimma en häck eller sköta om träd, har vi rätt verktyg för jobbet.
Läs mer
För ProDeals ska det väl vara köpt i samma som du registrerar den i?Forlowt skrev:
Amazon.se funkar men tveksamt om Computer salg gör.
Fanns en lista tidigare på butiker som ingick, eller om det var för cashbacken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill inte vara den som förstör glädjen, men det är nog roligare att få infon innan.
Kollar man random Boschprodukt på CDON står det säljs och levereras av Computersalg A/S.
Det bör alltså stå deras namn på kvittot.
Redigerat:
Precis, och jag tror väl motsatsen till det Forlowt skriver. Men jag hoppas gärna jag har fel i ovanstående.D degas skrev:
Hade du haft ett kvitto med CDON på har det varit grönt. Som jag tolkar det han du lika gärna beställa från Computersalg direkt om det nu inte råkar vara billigare genom CDON.
Men likväl har du ett kvitto från en dansk återförsäljare.
Jo, som du skriver så brukar man få ett kvitto från CdON där ComputerSalg står som säjlare.FredrikR skrev:Precis, och jag tror väl motsatsen till det Forlowt skriver. Men jag hoppas gärna jag har fel i ovanstående.
Hade du haft ett kvitto med CDON på har det varit grönt. Som jag tolkar det han du lika gärna beställa från Computersalg direkt om det nu inte råkar vara billigare genom CDON.
Men likväl har du ett kvitto från en dansk återförsäljare.
Annars hade det ju säkerligen varit problemfritt.
Är ju inte så suger på att chansa.
Samtidigt är det ju nationella webshopar, alltså .se, .dk, .no...D degas skrev:
Mitt köp från ifjol betalades med Klarna, svenska mail och varorna skickades från Ringsted i Danmark.
25% moms på kvittot, men inser att även Danmark har samma momssats som oss.
Desto mer jag läser desto börjar jag tro att det kan funka ..
Redigerat:
Fick hem knoppen igår och den passar som förväntat i skruvhålet!FredrikR skrev:Hittade denna när jag åt frukost.
[bild]
Ser ut som den passar rakt av till 8SDE, vilket får mig att tro att den passar till SJL också.
[bild]
Nedan ser du lite mått.
[bild] [bild]
Och vanliga skruven.
[bild] [bild]
Diametern.
[bild]
<Edit>
Inser nu att jag läste lite dåligt inatt och ser att du redan sett att SDE och SJL verkar komma med olika skruvar...
Är fästskruven till SJL vänstergängad?
Dock är klingskyddet olika på SJL och SDE, klingskyddet på SJL har en flärp som går in ca 5 mm för långt mot centrum vilket gör att knoppen inte går att skruva i. Men det är lätt bortslipat med en dremel eller liknande.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bra info angående klingskyddet.Lexington skrev:
Vart köper man denna o vad kostar den?Lexington skrev:
Finns på Boschs hemsida för 158 kr + frakt 75. GCM 8 SDE - 3 601 M19 200 | Bosch Professional elverktyg (boschtoolservice.com)T trojlee skrev:
Jag beställde från en lokal firma som är återförsäljare, då beställer dom med andra grejor o man brukar slippa frakten, sen är det nog olika hur mycket påslag dom har, jag betalade 150 kr totalt.
Har beställt plastinlägg till L-boxx för runt 40 kr som kostar 150-200 på nätet.
Redigerat: