132 622 läst · 592 svar
133k läst
592 svar
Nybörjare på solceller
vi har inte satt någon deadline utan jag tycker det flyter på bra. Inte för lång tid mellan svaren osv. Jag är väl medveten om att jag inte är deras enda kund. Skulle det dröja eller bli problem så ligger jag på dem hårdare.Åsa Lund skrev:
Detta mailades från otovo till mig.
Det är förståeligt att du vill besiktiga anläggningen, även om det kanske inte finns anledening till det längre, men meddela gärna vilken firma du önskar anlita så vi får godkänna dem innan besiktningen utförs. Vissa firmor är nämligen mindre bra än andra.
Det är förståeligt att du vill besiktiga anläggningen, även om det kanske inte finns anledening till det längre, men meddela gärna vilken firma du önskar anlita så vi får godkänna dem innan besiktningen utförs. Vissa firmor är nämligen mindre bra än andra.
Svårt att råda dig ,men så mkt strul med oproffsig installatör så hade jag varit orolig,.Företag har ju en benägenhet att efter en tid gäller inte någon garanti på installation och då blir det dyrt att avhjälpa fel.
Kolla med konsumentverket vad som gäller ,jag hade nog annars övervägt att betala själv för en besiktning som väl inte bör ta lång tid att göra
Kolla med konsumentverket vad som gäller ,jag hade nog annars övervägt att betala själv för en besiktning som väl inte bör ta lång tid att göra
jag kommer bekosta en besiktning själv. Tack.C carl fabian skrev:Svårt att råda dig ,men så mkt strul med oproffsig installatör så hade jag varit orolig,.Företag har ju en benägenhet att efter en tid gäller inte någon garanti på installation och då blir det dyrt att avhjälpa fel.
Och sedan tror jag inte att de har rätt att ha synpunkter på vilken besiktningsman du väljer heller för den delen.
I större entreprenader (som jag jobbar med) så utses besiktningsman av Beställaren. Punkt.
Om entreprenören inte gillar utlåtandet som upprättas får han begära överbesiktning, på egen bekostnad.
Detta gäller stora projekt och inte småhus, men jag har svårt att tro att det skulle skilja på den punkten.
I större entreprenader (som jag jobbar med) så utses besiktningsman av Beställaren. Punkt.
Om entreprenören inte gillar utlåtandet som upprättas får han begära överbesiktning, på egen bekostnad.
Detta gäller stora projekt och inte småhus, men jag har svårt att tro att det skulle skilja på den punkten.