Jag minns inte riktigt, men de sidor jag kollade mest på då var väl, förutom Axminster, www.dmtools.co.uk och www.machinemart.co.uk. Är inte helt säker på att det var någon av dem, men det är nog värt att kolla upp.

Dreamteam är väl slagisen, multin, ficklampan och nya borrskruvdragaren i en systainer...

Dålig koll på systainer men jag skulle vilja ha en där jag få plats med skruvdragare, borrmaskin samt slagskruvdragare plus laddare och två extra batteri. Finns det någon modell av systainer som skulle funka.

Har äntligen använt min nya maskin nu. Mycket nöjd med köpet. Måste säga att bosch 10,8 v serie är mycket lyckad.

Har varit och köpt mig en GSR LI2 idag, och är än så länge mycket nöjd. Har testat dra några 6x75 och borrat lite. Återstår att se om den kan ersätta min befintliga dragare fullt ut, så jag kan göra mig av med den.

I kväll har jag testat min nya leksak ordentligt och hoppas att fler spekulanter på denna maskin får lite mer kött på benen.

Har borrat en massa 22mm hål i ordentligt tjocka takstolar, borrat ett par 70mm doshål i OSB, skruvat lite i råspont. Och är jättenöjd med inköpet. Dock är den lite svagare på hög-växeln än dom maskinerna jag är vana vid, men det ser jag inte som något större problem.
Denna maskin kan definitivt ersätta min gamla panasonic Ey6407 12V 3,5Ah.

Har inte lyckats köra slut på batteriet än, så hur bra batteritiden är kan jag inte uttala mig om. Vilket spelar mindre roll då batteriet är 70% laddat på 15min och fullt på 30min.

Lobo69, det beror förstås på hur stora sakerna är. Men i en systainer V kan man säkert ha dem på olika sätt. Formatet är ju rätt annorlunda mot vanliga väskor, de är ju mer kubiska. Maxisystainer I kan ju också vara ett alternativ, men troligen är någon finurlig lösning med en IV:a eller V:a roligare.

Det som i mitt tycke gör systainrar extra intressanta är det faktum att man kan sätta ihop dem. Verkar användbart tycker jag.

Var kan man hitta tanos systainrar ?

Jag är intresserad av Boschen, GSR 10,8 V2-LI, hittar den dock inte under 1795 med paketet (väskan, 2 batterier, 39 bits, borr), på Duab.

http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=4720

Dyrare i engelska nätbutiker, men det hade varit trevligt om K-Rauta hade haft kvar sin 1595-kampanj, nu går den för drygt 1800 där. Någon som känner till ett bättre pris än Duabs?

/A

Redigerat:
K-rauta har haft den för 1595 i två omgångar under hösten, jag tror säkert att de har den snart igen för (som mest) det priset. Jag väntar själv på just ett sådant erbjudande, V-Li-2 för under 1500.

Bloink skrev:
Var kan man hitta tanos systainrar ?
På deras hemsida, www.tanos.de.

Tack för svaren ang. var man köper den billigast. Märkligt att det inte är större skillnad mellan England & Sverige. Blir väl till att vänta in K-Rauta-erbjudantet igen.

/A

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.