MultiMan
Jag slutade sälja på blocket helt för 3-4 år sedan. Använder 90% FB numera och 10% Tradera.

j.f.s
Använder mycket FB också men Marketplace behöver styras upp lite tycker jag. Antingen så är inte folk läskunniga eller bara skiter i vilken kategori annonsen hamnar i eller så är inte gränssnittet tillräckligt tydligt. Själv har jag inga problem att hitta rätt kategori när jag lägger ut annonser.

Skillnaden med FB mot Blocket är för mig:
Fler snackare på FB
Lättare för buset att hitta saker att stjäla (saker som saknar regnr) eftersom du annonserar med ditt riktiga namn (om man inte skapt en profil med smeknamn eller liknande)
Mindre prut konstigt nog!
Kommentarer som ”du är för dyr” och liknande trots att människan inte ens är intresserad av att köpa
Svårt att hitta tillbaka till annonser om man glömmer trycka på ”Spara”
Exkluderar alla under 18år som köpare då de inte släpps in i Marketplace, på gott och ont

Har inte fått sålt något med värde under 10000kr via Blocket det senaste året.

Kategorin Bildelar och det är första ”sidan” med annonser
Skärmdump av annonser på en digital Marketplace med varierande objekt som skidor, bilar och bildelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av Marketplace med bildelar till Volvo, en motor och en golvskrubbering annonserade till salu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Jag tycker bättre om nya siten. Kartan som fanns tidigare var hemsk då det tog lång tid innan man ens kunde börja söka. Sen om man klickade på fordons knappen tidigare kom man till Stockholm som förvalt län., nu börjar den på hela landet!

Har inte provat nya Blocket på datorn, men det låter som man mer liknar appen på telefonen, och den är värdelös, tar sjukt lång tid att specificera sin sökning. Och att den inte börjar från noll när man öppnar den, utan startade med de sökningar man gjort tidigare utan att det syns.
Alla som haft iOS el Android sen hedenhös kanske inte reagerar då man är van att knappa bakåt 5 gånger för att komma ur nått, men jag som kommer från WP blir sjukt irriterad på allt onödigt knappande.

Tycker ni på riktigt att facebook marketplace funkar bra? Jag är helt förbluffad att ett så stort företag som Facebook inte lyckas med en bättre annonslösning. Bara att alla annonser har fem "finns den här varan kvar" under sig för att folk har råkat trycka fel talar väl sitt tydliga språk. Sen, att det ringer dårar beror väl tyvärr mer på mänskligheten än på annonsaktören?

S sweden skrev:
Vad tycker ni om nya Blocket.
Själv så är jag inte så där överdrivet entusiastisk över ändringen som gjorts.
Vad tycker ni andra på forumet ?
Personligen så tror jag att jag kommer att använda Blocket mindre i fortsättningen.
Vad innebär "Blocket åsikter"? Har de startat nån sorts diskussionsforum?

Mikael_L
Nej, men tråd-rubriken var lite missvisande.
Borde hellre stått; "Nya blocket" åsikter, eller kanske ännu tydligare; "Nya blocket" - åsikter

• Haha
Anna_H
  • Laddar…
Vi säljer en del barnartiklar såsom kläder, vagnar och diverse leksaker ju äldre barnen blir. Och då är det väldigt smidigt att lägga ut det på Facebook både i "min" kommuns köp och säljsida samt Marketplace. Har alltid varit lätt att sälja och det är som sagt gratis att ha annonser på FB. Bilar och dyrare grejer säljer jag fortfarande via Blocket.

Håller med de som inte gillar nya Blocket. Gick tidigare in flera ggr per dag och kollade men nu känns det som de kvittar. Hade sökningar liggande i högra fältet som jag kollade. La in de sökningarna i bevakningar och nu svämmar det över med annonser som det står "Ny" på trots att de är flera dagar gamla.
Ändrar de inte tillbaka till gamla Blocket så är det Bye Bye för min del.

Hej jag startade Ämnet " Nya Blocket Åsikter "

Anledningen var att jag inte gillade den nya versionen och undrade om någon annan har samma åsikt som jag.
Jag följde några underkategorier som intresserade mig (verktyg o industrimaskiner).
Sen nya blocket lanserades så verkar det som att intresset att annonsera i varjefall på dessa kategorier har minskat ordentligt.
Min förhoppning är att om många ogillar nya versionen av blocket så kanske det kan bli lite ändringar i deras sida så vi gamla "rävar" kanske åter börjar uppskatta blocket.
Om någon moderator anser att min överskrift är missvisande ändra gärna till något tydligare.
Mvh

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Fann ett problem till som inte fanns i gamla blocket.
När du valt tex var du vill söka i landet, eller årsmodell eller valfritt så brukar man sen bläddra med tangenterna på sin bärbara. Men du måste först klicka ut dig ur rutan för annars scrollar du bara i rutan du ändrade.
Så var de inte innan.

R Rkarlsson skrev:
Fann ett problem till som inte fanns i gamla blocket.
När du valt tex var du vill söka i landet, eller årsmodell eller valfritt så brukar man sen bläddra med tangenterna på sin bärbara. Men du måste först klicka ut dig ur rutan för annars scrollar du bara i rutan du ändrade.
Så var de inte innan.
Ja den egenskapen finns på flera andra sidor också, sjukt irriterande.

Isakare Isakare skrev:
Ja den egenskapen finns på flera andra sidor också, sjukt irriterande.
Ja i med blocket blev mycket slöare så tar det ju tid att ändra tillbaka.
Det som blocket har som facebook aldrig någonsin kommer kunna få är de som annonserar om veteranare. Alltså 20-30 tal eller till och med nyare. Drömmen är att ha en liten fin 20 talare i ägorna :)

Tokslut Tokslut skrev:
Här kan ni spy eran glädje till dom [länk]
Jag har nu skrivit till blocket att det borde återgå till orginalblocket och jag hoppas att fler här på forumet gör detsamma så kanske de bakom ändringarna börjar förstå att det inte uppskattas av användarna.
Jag har inget problem med uppdateringar om något blir bättre för användarna.
Men personligen tycker inte jag att det är till det bättre i detta fallet.
Mvh

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.