galento
På gamla blocket kunde man ju högerklicka och spara en bild om man skulle vilja förstora den i datorn,
det funkar inte nu och blocket meddelade då att jag borde byta webläsare så kanske det skulle fungera.

Hur funkar detta för er ?

galento galento skrev:
På gamla blocket kunde man ju högerklicka och spara en bild om man skulle vilja förstora den i datorn,
det funkar inte nu och blocket meddelade då att jag borde byta webläsare så kanske det skulle fungera.

Hur funkar detta för er ?
Jag testade just och kunde inte ladda ner den bild jag klickade på. Kanske ett sätt att skydda folks upphovsrätt till bilderna, vilket för all delar bra. Det går att komma runt genom att göra en skärmavbild (det går att göra på bara en del av skärmen).

Funkar som vanligt,
dock har jag inte använt en dator på många år då allt från padda eller telefon.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Lite siffror, de omsätter kring 1 miljard årligen, och mig veterligen bör det vara nästan uteslutande intäkter av sålda annonser.
Sen går det väl i väg 221 miljoner som personalkostnader till deras 224 anställda (2018) , vilket jag tycker verkar vara en drygt hög personalkostnad för folk som sitter med en dator och en telefon och har okvalificerade uppgifter med dessa arbetsverktyg, jag tycker att personalkostnaden borde kunnat vara typ 120-140 miljoner istället. Det kanske finns något lurt här, att Blocket AB på något vis mjölkas ut på en del av sin fenomenala vinst här.
Men det finns inga belägg för, det syns bara höga personalkostnader, de kanske åker på dyra kick-offer 12 ggr per år också..
Företagarna, bl a Blocket-butikerna, som annonserar ger ett stort tillskott till den där vinsten.

Ang kick-offer så sparas det inte på krutet och som i nästan alla yrken där sälj är fokus så finns det alltid en stor kassa för party.

galento
M Modig skrev:
Jag testade just och kunde inte ladda ner den bild jag klickade på. Kanske ett sätt att skydda folks upphovsrätt till bilderna, vilket för all delar bra. Det går att komma runt genom att göra en skärmavbild (det går att göra på bara en del av skärmen).
Den på blocket jag chattade med skickade en bild av sin dator som visade att det funkade på
hans webläsare:

https://v2uploads.zopim.io/K/E/v/KE.../bbff5f751065417132cdcb411c0c86db5f66aea1.png

Ps , har Edge själv.

• Gilla
Modig
  • Laddar…
Ingen som kan komma på hur man kan går runt att man inte kan använda Adblock på sidan?

Mikael_L
Man kan väl skita i sidan helt. Det har i alla fall jag ...

Intressant är vad aktivt det har blivit på trustpilot, sedan de mögade om skiten.
Och blockets svar är i en klass för sig ...
https://se.trustpilot.com/review/www.blocket.se

Mikael_L Mikael_L skrev:

Intressant är vad aktivt det har blivit på trustpilot, sedan de mögade om skiten.
[länk]
För att citera ett citat som finns på husligheter-bloggen.
"Estrid Ericson ska till exempel ha sagt att “goda ting behöver ingen förändring”"

Mikael_L Mikael_L skrev:

[länk]
Nu vill Blocket inte ha annonsörer heller längre. De rekommenderar att installera adblocker för att slippa annonser :crysmile::crysmile:

• Skärmdump av ett svar från Blocket som rekommenderar installation av adblocker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Typiskt generation snöflinga. Saker som fungerar måste ändras på och förnyas hela tiden. Nästan alltid blir funktionen lidande för att man vill hitta den senaste layouten. Generation snöflinga är rotlös och saknar en fast punkt i livet och tror att allting hela tiden måste vara i rörelse. Även om det rör sig åt fel håll.

F
Men vad har dom gjort nu på bevakningarna??? Går ju inte att förstå vilken bevakning som gäller vad längre... Skärmdump av en lista med olika kategorier av bevakningar med antal annonser på ett diskussionsforum.
Skapa konto

• Wow
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vad... användbart...

j.f.s
Så ser det inte för mig utan jag ser mina sökfilter

• Skärmbild som visar en användares bevakningsinställningar med olika sökfilter för annonser.
    Skapa konto
De har nog upptäckt och fixat sitt misstag, för nu ser det bra ut igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.