useless useless skrev:
Det står iallafall olika orter när jag listar annonser i Skåne.

[bild]
Klicka in”Angränsande län” så ser du att det inte syns mer än ”Skåne”.

A
Blocket är bara ytterligare en site som totalt förstör sin webbsida i jakten på att se moderna ut. Det här är en farsot som breder ut sig och förstör webben. Sidor som är ihopsatta av mängder med små fragment och käver ständig kontakt med webbservern må funka fint om man sitter lokalt med precis rätt browser men med taskig uppkoppling eller något annat som inte är 100% blir det bara plågsamt. Dessutom tappar man helt möjlighten för google och andra sökmotorer att kunna indexera sidan.

Är det alla hitte-på-webb-utbildningar som spottar ur sig dessa värdelösa utvecklare?

• Gilla
Peter787 och 7 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Klicka in”Angränsande län” så ser du att det inte syns mer än ”Skåne”.
Fast så var det tidigare också. Sökte du i ett län kom orten upp. Sökte du i flera län kom endast län upp i visningen.

Inte om du sökte i Skåne med ansträngande län. Då kom orterna i Skåne upp.

Då var det olika på olika län. Då jag sökte på Västerbotten med angränsande län kom inte ort upp. Om man däremot sökte på enbart Västerbotten kom ort med i listan.

Edit: Ah, nu ser jag vad du skrev. Ja så kan det faktiskt ha varit. Att orten i det ursprungliga länet syntes.

Jag saknar att själv kunna kryssa i vilka/-et län man vill söka i, men den funktionen ska tydligen komma tillbaka snart.
Jag kör nästan bara appen nu.

Jag trodde det var en beta-version först. Riktigt uselt. Blocket är extremt nonchalanta över det faktum att deras affär hotas stort av Facebook/Marketplace.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Jag tyckte sverigekartan där man rent geografiskt kunde klicka på valfritt län var bra.
Nu måste man ju veta länet heter.

• Gilla
Martin.M
  • Laddar…
En klar försämring.

Tidigare sparade jag annonser man ville hålla lite priskoll på.
Tidigare stod anledningen till varför annonsen togs bort. "Såld" eller "Borttagen".
Nu står det bara borttagen.

Som vanligt med alla uppdateringar. Kan man inte förbättra så ändrar man runt lite för att inte bli irrelevant eller bortglömd.
Och sen kan man ju alltid ändra tillbaks igen när alla glömt hur det var innan. På marknadsförings-lingo kallas det "kontinuerlig förbättring".
Gissar att om några år kommer Microsoft att göra sina mjukvaroknappar mer 3D-lika igen istället för de platta usla som finns idag och alla kommer att säga "å va fint och det här var nåt alldeles nytt".
Förr sa man att en knapp var "utgråad" för att visa för användaren att den inte gick att klicka på. Idag är det hur som helst så plats för kontinuerlig förbättring...:p

Mikael_L
Stefan N Stefan N skrev:
Man kan inte ha AdBlock på märkte jag, ännu en anledning att bojkotta Blocket.......
Aha, det är kanske anledningen till en massa buggar, såsom att sökningar inte fungerar och att bilderna försvinner när jag scrollade ner.
Tja, ja. Jag hoppas faktiskt att blocket dör nu, och att det kommer något vettigare.

Något som har stört mig länge är att man inte kan filtrera bort auktionsannonser i sökningar. Man kan bara välja privat/företag, och det verkar bli flera och flera auktionsannonser, tex Klaravik.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
P peter_73 skrev:
Något som har stört mig länge är att man inte kan filtrera bort auktionsannonser i sökningar. Man kan bara välja privat/företag, och det verkar bli flera och flera auktionsannonser, tex Klaravik.
Skriv i söktexten "-auktion" så slipper du de flesta

Folk tycker ju i och för sig nästan ALDRIG om nya grafiska gränssnitt från början, det är jobbigt att vänja om (jag är likadan).

Och Blocket har väl inte förändrats på tio år, så det kanske ändå var dags? Det verkar som jag slipper välja mitt hemlän varje gång nu, så bara det är skönt.

A
Helt värdelöst.
Går inte bläddra på bilderna med tangenterna här.
Och det går så otroligt sakta och den ändrar inställningar när man söker.

Tråkigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.