Vad tycker ni om nya Blocket.
Själv så är jag inte så där överdrivet entusiastisk över ändringen som gjorts.
Vad tycker ni andra på forumet ?
Personligen så tror jag att jag kommer att använda Blocket mindre i fortsättningen.

Vad har dom ändrat. Jag använder iofs bara appen men den är ju som vanligt?

Gå in via datorn så kommer du att se att det skett stora ändringar !

Nej. Jag tycker inte det spelar någon roll. Lite nytt användargränssnitt bara. Nu är det mer likt mobilen på datorsidan

Mina blocketbesök gick just från flera gånger om dagen till i stort sett inga alls i och med ändringen. Bra för min fritid. Dåligt för mina förhoppningar om att hitta en byggnadsställning till hyffsat pris.

Jag tycker att det nya Blocket är kasst jämfört med det gamla.
Krångligare, inte lika lika lätt att söka, sämre översikt. Man kan tex inte längre se var någonstans annonsen kommer ifrån. Det står tex bara ”Skåne”, och inte staden som förr. Innan kunde man ju se städerna i översikten. Finns även andra saker som inte är bra. Jag har skrivit till Blocket o ”klagat”, o de svarade väldigt snabbt. De tackade för synpunkterna och skall försöka göra något åt det.

Så skriv o klaga på det som inte är bra.

• Gilla
Rimas84 och 1 till
  • Laddar…
Jag gillar inte heller det nya.:(
Mycket plottrigare och inte alls någon förbättring.
Enbart ändrat för att de kan ändra och det är onödigt.
Jag vill kunna kolla saker jag är intresserade av och inget annat,

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Ja inte fan vart det bättre :(

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Ny kostym, sämre passform!:thumbdown:

K knipo skrev:
Man kan tex inte längre se var någonstans annonsen kommer ifrån. Det står tex bara ”Skåne”,
Det står iallafall olika orter när jag listar annonser i Skåne.

Skärmdump från onlinemarknad som visar olika annonser med objekt och priser i Skåne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

optimum
Korkat att förändra något som redan var bra.
Ungefär som att laga en hel bil.
Banka ut bucklorna på en ej krockad bil.

Redigerat:
Mikael_L
optimum optimum skrev:
Korkat att förändra något som redan vara bra.
Nu tog du väl i ... :)
"Korkat att försämra något som som fortfarande fungerade litegrann" .... enligt mig .....

Blockets "ansiktslyft" får inte tummen upp av medlemmarna på trustpilot heller
https://se.trustpilot.com/review/www.blocket.se

Jag har precis stängt de sökflikar jag har haft pekandes på blockets site, dvs några saker jag regelbundet kikar efter, nu funkade det inte längre, jag slutade helt annonsera på blocket för några år sedan, men har köpt något ibland sen dess. Jag har t.ex totalvägrat att skaffa något "blocketkonto" så inga annonser där den som annonserar valt att inte ha telefonnummer har kunnat sälja något till mig.

Men igår, så slogs nog sista spiken i blocketkistan, nä är det slut även vad gäller även köp - för mig.

Bara jag som inte kommer in annat än på startsidan?

Ja.

Man kan inte ha AdBlock på märkte jag, ännu en anledning att bojkotta Blocket.......

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.