15 463 läst · 214 svar
15k läst
214 svar
Nu kommer amorteringskravet tillbaka
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 864 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Düsseldorff skrev:Jag antar att du inte är så historielös att du inte känner till bakgrunden till uttrycket TINA, och att då påstå att det inte längre gäller är naturligtvis märkligt. Sen får du gärna förklara närmare varför du sover gott om natten givet att det du skriver borde innebära viss oro för att ha missat hur saker hänger ihop.
Jag känner till bakgrunden till TINA, men när det nämns i samband med investeringar är det vedertaget att det beskriver en situation där investerare som egentligen inte vill ha sina placeringar på börsen väljer att ha det ändå eftersom det inte finns något alternativ som ger vettig avkastning. Oftast avses att ränteplaceringar inte ger "något" i det ränteklimat vi har nu. Det jag menar är att om räntorna går upp så finns ett alternativ igen, och då kommer dessa investerare lämna aktiemarknaden för ränteplaceringar vilket skapar ett säljtryck på aktier, sannolikt lite "säkrare" sådana, typ stabila utdelningsbolag. iDüsseldorff skrev:Jag antar att du inte är så historielös att du inte känner till bakgrunden till uttrycket TINA, och att då påstå att det inte längre gäller är naturligtvis märkligt. Sen får du gärna förklara närmare varför du sover gott om natten givet att det du skriver borde innebära viss oro för att ha missat hur saker hänger ihop.
Jag vet inte varför jag skulle sova dåligt oavsett om jag känner till ursprunget till uttrycket TINA eller inte? Men jag menar alltså inte att det finns ett alternativ till marknadsekonomi och frihandel för att räntorna går upp om det var oklart
Liknande trådar
-
Köksblandare började rinna bara hett vatten och nu det kommer lite droppar bara.
Kök -
Hur isolera ett kallgarage som nu kommer ibland värmas upp
Isolering -
Effektavgifter kommer senast 1 januari 2027
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Kommer ni dra in på "Matkassen" nu när tiderna blir stramare.
Övrigt Off Topic -
Nu kommer nya fastighetsskatten...
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.