Jag fick personligen inget intryck av att deras primära presentationsbild på en villa under "husmodeller" skulle vara ett faktiskt byggt hus, utan som du säger, datorgenererat. Dem är inte ensamma om att göra detta, ser nästan ut att vara standard om jag ska vara ärlig.
Däremot om du kollar under "hemma hos oss" får du videor på hus dem ska ha byggt - men det är inte många.
Överlag tycker jag dock det är oroande över bristen på bilder på faktiskt genomförda projekt.
Däremot om du kollar under "hemma hos oss" får du videor på hus dem ska ha byggt - men det är inte många.
Överlag tycker jag dock det är oroande över bristen på bilder på faktiskt genomförda projekt.
De anger en väldig massa försäljningskontor runt om. tittar man på vilka företag som finns på de angivna addresserna, så är det allt ifrån absolut ingenting till matdistribution. På någon address verkar det finnas en fastighetsmäklare, vilket ev. kan vara en relevant "agent" för en husbyggare. Men lika lite som jag skulle beställa en badrumsrenovering från städföretaget, skulle jag köpa ett husbygge av en lokal pizzabagare.
Ja det är ett sammanhang, det är arkitekten som ritar husen till Nordiska Villor.E Espen68 skrev:
Nordiska Villor heter Nymans i Sverige AB och är sjukt oseriösa, tro mig är väl ”insatt” i bolaget. Flera kunder som köpt hus av dem står väldigt besvikna när dem blir hänvisade till att skriva kontrakt med en byggare och sen hör dem ej av Nordiska Villor längre. Deras upplägg är rent krass sett allt sälja ”materialpaket” för överpris och sen får kunden skriva entreprenadkontrakt med en byggare som NV hänvisar till. En byggare som blivit pressad i skorna mot att dem ska få 8-10-12 villor per år men sanningen är att dem får kanske 1-2 istället…..
Köp INTE hus av NV med andra ord.
Nordiska Villor heter Nymans i Sverige AB och är sjukt oseriösa, tro mig är väl ”insatt” i bolaget. Flera kunder som köpt hus av dem står väldigt besvikna när dem blir hänvisade till att skriva kontrakt med en byggare och sen hör dem ej av Nordiska Villor längre. Deras upplägg är rent krass sett allt sälja ”materialpaket” för överpris och sen får kunden skriva entreprenadkontrakt med en byggare som NV hänvisar till. En byggare som blivit pressad i skorna mot att dem ska få 8-10-12 villor per år men sanningen är att dem får kanske 1-2 istället…..F Fredrik Person skrev:Nu vet jag att denna tråden är ganska gammal, man får man fråga vad som gav dig ett så dåligt intryck när du pratade med dem?
Jag har också kikat på dem, för dem har ett hus som jag verkligen tycker är fullständigt oslagbart - och jag är verkligen intresserad av stenhus. Denna tråden gör mig dock aningen orolig![]()
Köp INTE hus av NV med andra ord.
Vi har byggt hus med Nordiska Villor och vill bara säga att det som skrivs här stämmer verkligen inte med vår upplevelse.
Vi blev så himla bra bemötta genom hela processen – allt från första mötet till inflytt. De lyssnade verkligen på våra önskemål, och huset blev exakt som vi ville ha det.
Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera dem om ni funderar på att bygga stenhus.
Om ni vill höra mer om hur det var för oss, vilket jag hade uppskattat om jag skulle bygga nytt, så finns en video där vi berättar lite om vår resa. Jag ställde nämligen upp som referens efter bygget.
Vi blev så himla bra bemötta genom hela processen – allt från första mötet till inflytt. De lyssnade verkligen på våra önskemål, och huset blev exakt som vi ville ha det.
Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera dem om ni funderar på att bygga stenhus.
Om ni vill höra mer om hur det var för oss, vilket jag hade uppskattat om jag skulle bygga nytt, så finns en video där vi berättar lite om vår resa. Jag ställde nämligen upp som referens efter bygget.
Om man är ute efter lite mer trygghet i en av de största affärerna man gör som privatperson med att bygga hus med hustillverkare så är mitt generella råd att titta och utvärdera alla befintliga hustillverkare som har funnits ett tag och har byggt en hel del hus. Med detta sagt finns det givetvis ingen garanti att allt går som smort utan problem bara för att man låter en större hustillverkare bygga hus.
Men generellt sett bör man vara lite skeptisk till nya "hustillverkare" med lite eller ingen track record på byggda hus, då man lättare kan bli lurad eller så byggs det undermåligt med dåliga material eller med dåligt hantverk. Chansen är större att det kan bli fel helt enkelt.
Men generellt sett bör man vara lite skeptisk till nya "hustillverkare" med lite eller ingen track record på byggda hus, då man lättare kan bli lurad eller så byggs det undermåligt med dåliga material eller med dåligt hantverk. Chansen är större att det kan bli fel helt enkelt.
Administrator
· Skåne
· 8 043 inlägg
Nordiska Villor har bett att få bemöta det som sägs om dem i den här tråden, och svarar så här:
"Hej alla,
Vi på Nordiska Villor har tagit del av era kommentarer och vill gärna ta tillfället i akt att bemöta dem och berätta lite mer om oss.
Vårt organisationsnummer är 559320-4166, och vi verkar under det juridiska namnet Nymans i Sverige AB. Namnet Nordiska Villor har vi valt eftersom det bättre speglar känslan vi vill förmedla mycket bättre.
Omsättningar (för er som är nyfikna på allt efter 2023):
Omsättning 2023 - 9.5 milj
Omsättning 2024 - 16.2 milj
Omsättning 2025 - 20.2 milj per dagens datum 2025-04-14
De negativa kommentarer som nämnts i tråden stämmer inte alls med hur vi arbetar eller vad vi står för. Alla företag börjar någonstans – Vi är stolta över det vi gör, och familjerna vi byggt hus till ställer gärna upp som referenser om så önskas.
Önskar er en fantastisk dag!
Varma hälsningar,
Vickie Nyman
Nordiska Villor"
"Hej alla,
Vi på Nordiska Villor har tagit del av era kommentarer och vill gärna ta tillfället i akt att bemöta dem och berätta lite mer om oss.
Vårt organisationsnummer är 559320-4166, och vi verkar under det juridiska namnet Nymans i Sverige AB. Namnet Nordiska Villor har vi valt eftersom det bättre speglar känslan vi vill förmedla mycket bättre.
Omsättningar (för er som är nyfikna på allt efter 2023):
Omsättning 2023 - 9.5 milj
Omsättning 2024 - 16.2 milj
Omsättning 2025 - 20.2 milj per dagens datum 2025-04-14
De negativa kommentarer som nämnts i tråden stämmer inte alls med hur vi arbetar eller vad vi står för. Alla företag börjar någonstans – Vi är stolta över det vi gör, och familjerna vi byggt hus till ställer gärna upp som referenser om så önskas.
Önskar er en fantastisk dag!
Varma hälsningar,
Vickie Nyman
Nordiska Villor"
Klicka här för att svara