Har äntligen fått zigbee modulen till mitt lås nu men när jag ska scanna QR koden med appen på min gateway säger den bara: "hittar inte hemcentral"
Har testat att mata in serienummer och installationskod manuellt med men inget händer efter det...

Någon annan som haft samma problem och har en aning? Gateway dyker upp bland mina andra DHCP enheter så jag vet att den fungerar!

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Köpte också ett Pro Touch på Bauhaus under BF. Låset i sig funkar klockrent men som många andra så strular de lite med appen och att låset går offline. Tydligen enligt supporten som är väldigt sega på att svara jobbar dom på en ny firmware, och han tyckte jag skulle plocka bort modulen helt tills en ny kommer.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
N Naesstrom skrev:
Har äntligen fått zigbee modulen till mitt lås nu men när jag ska scanna QR koden med appen på min gateway säger den bara: "hittar inte hemcentral"
Har testat att mata in serienummer och installationskod manuellt med men inget händer efter det...

Någon annan som haft samma problem och har en aning? Gateway dyker upp bland mina andra DHCP enheter så jag vet att den fungerar!
A ante_ante skrev:
Köpte också ett Pro Touch på Bauhaus under BF. Låset i sig funkar klockrent men som många andra så strular de lite med appen och att låset går offline. Tydligen enligt supporten som är väldigt sega på att svara jobbar dom på en ny firmware, och han tyckte jag skulle plocka bort modulen helt tills en ny kommer.
Har haft mitt i drift drygt en månad. 1 gång har det gått offline. Fick igång det igen genom att ta bort alla batterierna, bryta strömmen till gatewayn, vänta några minuter, starta gatewayn igen, när det är helt igång (alla dioderna lyser grönt), i med batterierna igen, vänta några minuter utan att röra några knappar på låset, sen ansluta.
Klart 😁🤞

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
H Håkansson66 skrev:
Har haft mitt i drift drygt en månad. 1 gång har det gått offline. Fick igång det igen genom att ta bort alla batterierna, bryta strömmen till gatewayn, vänta några minuter, starta gatewayn igen, när det är helt igång (alla dioderna lyser grönt), i med batterierna igen, vänta några minuter utan att röra några knappar på låset, sen ansluta.
Klart 😁🤞
Resetta modulen idag och då gick den att hitta i GW igen, får avvakta med zigbee

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Problemet jag har är att jag inte ens får appen att ansluta till gateway så har inte kommit så långt att få låset att koppla :D

Däremot dök låset upp i Zigbee2MQTT i home-assistant direkt!

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Någon som har haft problem med batterier? Har fått byta en gång i månaden ungefär då dom drar slut snabbt. Har provat att montera av zigbee-modulen nu, får se om det gör något.

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
tippz tippz skrev:
Någon som har haft problem med batterier? Har fått byta en gång i månaden ungefär då dom drar slut snabbt. Har provat att montera av zigbee-modulen nu, får se om det gör något.
Japp, har samma problem med mitt! Planerar att lämna tillbaka skiten bara vädret blir bättre så man kan stå ute montera ur det utan att frysa ihjäl.

Har haft problem med fingerprint-läsaren också, samt att låset stup i kvarten kopplar ner sig så den är offline i appen.

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Min har varit felfri sen jag installerade den i somras. Förvånad över att fingeravtrycksläsaren funkar så bra, även i -15 grader.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Har två lås varav det ena fungerat felfritt. Mitt andra lås som har kopplat ner efter en stund har nu varit online i några dagar.

Har hört av mig till supporten som sa att de jobbar på en firmware som ska lösa problemet. Oklart när den kommer dock.

• Wow
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
A Arseface skrev:
Har två lås varav det ena fungerat felfritt. Mitt andra lås som har kopplat ner efter en stund har nu varit online i några dagar.

Har hört av mig till supporten som sa att de jobbar på en firmware som ska lösa problemet. Oklart när den kommer dock.
Antar att om man bara har modulen (kopplad mot Homey) och inte deras gateway så kan man inte uppdatera FW. Tänkte inte på det när jag köpte tyvärr.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
tippz tippz skrev:
Har själv problem med att den visar 30-40% batteri oavsett om det är nya icke laddningsbara eller nyladdade laddningsbara. Har inte Nimlys gateway dock utan ser procenten via Homey Pro, så vet inte om det är ett fel i låset eller om det är nåt som bara är lite buggigt i integrationen med Homey-appen...

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Jag hade problem med batterier när Wi-Fi modulen satt i låset. När de går offline och håller på så ligger den tydligen och söker konstant och drar ur batterierna. Efter att jag tog bort den och gjorde en reset så har jag inte bytt batteri….

Nu väntar jag på en lösning på Wi-Fi strulet inom kort, annars blir det nog retur på hela rasket…

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Stjaertfena Stjaertfena skrev:
Japp, har samma problem med mitt! Planerar att lämna tillbaka skiten bara vädret blir bättre så man kan stå ute montera ur det utan att frysa ihjäl.

Har haft problem med fingerprint-läsaren också, samt att låset stup i kvarten kopplar ner sig så den är offline i appen.
Kan du tydligare förklara hur och vad för problem du upplevt med figeravtrycksläsaren?
Hur visar sig problemet och när börjar det fungera igen?
Tror du det beror på att utsidans låsenhet påverkas av kylan eller att du har kalla händer eller något annat?

Redigerat:
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
H Hasti skrev:
Jag hade problem med batterier när Wi-Fi modulen satt i låset. När de går offline och håller på så ligger den tydligen och söker konstant och drar ur batterierna. Efter att jag tog bort den och gjorde en reset så har jag inte bytt batteri….

Nu väntar jag på en lösning på Wi-Fi strulet inom kort, annars blir det nog retur på hela rasket…
ZigBee inte Wifi men ja, jag väntar med... Någon som har hört något från officiellt håll? Tänker ni som kör med homey, home-assistant etc. om den går offline då med. Då vet man ju om det är modulen eller hubben som är problemet

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Har inte haft några problem med batterierna eller uppkopplingen på mitt lås. Har nu köpt 2 st till, dels ersätta en L3:a som helt dog vid -25 ute i sommarstugan men även ska ha ett till hemma. Nu blir det intressant att se hur integreringen med två Nymly funka via en gateway.

• Gilla
Fredandel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.