A Anton Rosvall Johnsson skrev:
Hejsan,

Har precis installerat ett touch pro här hemma. Till en början funkade allt bra men har nu problem med touch-panelen på utsidan där 0an inte riktigt vill fungera. Fungerar ibland men bara enstaka gånger när den själv vill. Alla andra siffror fungerar som de ska, har även testat att fabriksåterställa hela systemet men gjorde ingen skillnad.

Några som har haft samma problem eller någon idé på vad jag kan prova? :)
Upptäckte precis nu samma problem efter att precis ha installerat samma lås. Har du hittat nån lösning?🤔
 
Labels Labels skrev:
Upptäckte precis nu samma problem efter att precis ha installerat samma lås. Har du hittat nån lösning?🤔
Kontaktade nimly och dem hade ingen lösning på det, sa att det kunde bero på att touchknapparna satt fel i modulen. Fick hjälp med att skapa ett ärende så jag kan byta till en ny i butik. Har ännu inte gjort det men uppdaterar om det är samma med nästa eller om problemet är löst! 👍🏼
 
A Anton Rosvall Johnsson skrev:
Kontaktade nimly och dem hade ingen lösning på det, sa att det kunde bero på att touchknapparna satt fel i modulen. Fick hjälp med att skapa ett ärende så jag kan byta till en ny i butik. Har ännu inte gjort det men uppdaterar om det är samma med nästa eller om problemet är löst! 👍🏼
Okej! Det är ju riktigt störigt. Tar ju typ sju försök innan den tar 0:an. Upplever att man måste sikta en bit över den, så är väl inte omöjligt att just den (?) ligger fel då.

Evigt tacksam om du förmedlar resultatet! 😊
 
Gå tillbaka dit du köpt den och få den utbytt, det låter som att det är fel på knappsatsen/tastaturen mycket troligt att det är så som @Anton Rosvall Johnsson beskrivit.
 
  • Gilla
Labels
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Gå tillbaka dit du köpt den och få den utbytt, det låter som att det är fel på knappsatsen/tastaturen mycket troligt att det är så som @Anton Rosvall Johnsson beskrivit.
Får göra det. Nåt är ju uppenbarligen knas.

Lite störigt och omständligt när det gäller ett monterat dörrhandtag... Gick inte på 5 min att montera bort det gamla och montera det nya precis. Hoppas ju att de kan förse mig med ett nytt innan jag returnerar den felaktiga.
 
Labels Labels skrev:
Okej! Det är ju riktigt störigt. Tar ju typ sju försök innan den tar 0:an. Upplever att man måste sikta en bit över den, så är väl inte omöjligt att just den (?) ligger fel då.

Evigt tacksam om du förmedlar resultatet! 😊
Tjena, nu har jag bytt och den nya fungerar klockrent. Verkar va något måndagsexemplar men tråkigt att det händer flera stycken, men testa att byta så är det säkert löst! 👍🏼
Men som du säger, tråkigt att behöva strula med montering osv igen..
 
A Anton Rosvall Johnsson skrev:
Tjena, nu har jag bytt och den nya fungerar klockrent. Verkar va något måndagsexemplar men tråkigt att det händer flera stycken, men testa att byta så är det säkert löst! 👍🏼
Men som du säger, tråkigt att behöva strula med montering osv igen..
Ah! Skönt att höra, då finns det hopp! 😅👍🏻
 
P
Kan någon förklara hur 2FA fungerar ?
Enligt manualen kan koder fortfarande användas oberoende.
Kan inte förstå hur det blir 2FA då? Om du lägger ditt finger sen kod så är det väl koden som öppnar? För du kan använda samma kod utan fingeravtryck ?
 
É
Jag är inte insatt i det där, men är ju lite konstigt. Tanken är kanske att man inte ska kunna hitta en bricka och sen bara blippa sig in (eller ett finger...).
 
P
Jo det förstår jag, men vad fyller brickan för funktion alls om koden alltid fungerar utan bricka. Eller misstolkar jag manualen ?
 
É
Aha ja det var en bra fråga 😀
Vilken kod är det förresten? Vilken som helst? Jag hade förstått det om det var en specifik kod ihop med nyckelbrickan.

Edit: kolla med Nimly, de svarar inom ett dygn.
 
Jag är inte jättehemma på nimly då jag inte testat den hemma själv än men vill minnas att nimly inte hanterar pinkoder utan endast passerkoder och då blir det så dumt.
Hoppades att det blivit åtgärdat men tydlig inte.
 
P
Det låter mkt konstigt.
Ingen som har ett lås som kan bekräfta om det är på detta vis?
 
Jo det är konstigt och jag är inte säker som sagt, det bästa är att kontakta nimly och fråga.
 
P
1 123abc skrev:
Jo det är konstigt och jag är inte säker som sagt, det bästa är att kontakta nimly och fråga.
Nimly bekräftar att det fungerar så som vi misstänkte.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.