Hej, fick problem imorse då yttre delen slutade funka. Svara varken på kod eller fingeravtryck.
Fick starta om genom att rycka batteri, hoppade igång igen då? Bugg?

Ni med app, kan man uppdatera firmware i låset?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
tippz tippz skrev:
Hej, fick problem imorse då yttre delen slutade funka. Svara varken på kod eller fingeravtryck.
Fick starta om genom att rycka batteri, hoppade igång igen då? Bugg?

Ni med app, kan man uppdatera firmware i låset?
Kontrollerade du batterierna så det inte är dags för batteribyte?
Jag rekommenderar batteribyte för att minska risken att felet återkommer.
 
1 123abc skrev:
Kontrollerade du batterierna så det inte är dags för batteribyte?
Jag rekommenderar batteribyte för att minska risken att felet återkommer.
Har varit monterad i ca. 1 månad nu med batterierna som följde med. Är ju no-name batterier för den delen, kan ju prova. Enheten visar 100% dock i HomeAssistant som jag har den kopplad mot.
 
tippz tippz skrev:
Har varit monterad i ca. 1 månad nu med batterierna som följde med. Är ju no-name batterier för den delen, kan ju prova. Enheten visar 100% dock i HomeAssistant som jag har den kopplad mot.
Ursäkta om jag hoppar in med en fråga, fungerar det bra med home-assistant tycker du? Är sugen på ett smartlås och såg att Bauhaus hade flyttat fram nimly till första raden istället för Yale plötsligt! :D
Kör du med nimlys hubb med, fungerar dom bra parallellt?
 
N Naesstrom skrev:
Ursäkta om jag hoppar in med en fråga, fungerar det bra med home-assistant tycker du? Är sugen på ett smartlås och såg att Bauhaus hade flyttat fram nimly till första raden istället för Yale plötsligt! :D
Kör du med nimlys hubb med, fungerar dom bra parallellt?
Funkar absolut. Lite krångligare än med app i och med konfigurationen som ska sättas upp i HA. Sen beror det på vilka funktioner man är utr efter, jag kan ju öppna låset och sätta användarkoder på distans. Sen att radera användare på låset i HA har jag inte riktigt lyckats med av någon anledning, men har inte riktigt brytt mig om det ännu, har raderat på låset direkt i så fall.

Jag kör utan hubb så kan inte svara på det, kör direkt mot zigbee-sticka i HA och sedan Zigbee2mqtt. Tror inte ZHA funkar med låset.
 
É
Har lite problem med installation. Har precis monterat låset men det går inte öppna dörren med det inre handtaget. Handtaget rör sig men inget i låset rör sig.
Vad kan det vara??
Det går även dra handtaget uppåt…

Utifrån går det att öppna med nyckeln men aldrig inifrån.
 
É
Det är nåt med den här lilla fyrkantiga. Den är lös och trycker man in den så verkar handtag greppa om pinnen/låset. Men den vill inte vara intryckt när man monterar.
En närbild på ett svart gitarrhuvud med stämskruvar, mot en otydlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
É ÉlPon skrev:
Det är nåt med den här lilla fyrkantiga. Den är lös och trycker man in den så verkar handtag greppa om pinnen/låset. Men den vill inte vara intryckt när man monterar.
[bild]
É ÉlPon skrev:
Har lite problem med installation. Har precis monterat låset men det går inte öppna dörren med det inre handtaget. Handtaget rör sig men inget i låset rör sig.
Vad kan det vara??
Det går även dra handtaget uppåt…

Utifrån går det att öppna med nyckeln men aldrig inifrån.
Inte strul med att den röd markeringen var felaktig som inlägg #10? Själv har jag bara monterat ett lås och det gick smärtfritt/smärtfriare än när jag monterade L3 som krävde mycket mer justering.
 
É
Röda är rätt håll. Men kan inte se att det påverkar detta ändå. Någon som minns om det på bilden var lös på era med?
Den måste vara intryckt för att handtaget ska greppa om pinnen. Men det sitter en fjäder som trycker ut den. Man skulle kunna tänka sig att allt blir intryckt vid montering, men det blir det inte eftersom monteringsplattan i metall har ett hål just där.
 
É
Fick hjälp av supporten. Det var visst ”bortasäkert läge” som var igång… 😊
så genom att slå koden på insidan igen så åkte den lösa prylen in igen och handtaget fungerade.
 
  • Gilla
elolo och 1 till
  • Laddar…
É
Sambon var inte så förtjust i automatiska låsningen då vi springer mycket in och ut. Man kan ju avaktivera den och då får man slå in koden på utsidan för att låsa när man går hemifrån.

Men hur låser man när man är hemma, inför natten t.ex? Slår man koden på insidan så låser man bara in sig själv, det går fortfarande att öppna från utsidan.
 
É
É ÉlPon skrev:
Sambon var inte så förtjust i automatiska låsningen då vi springer mycket in och ut. Man kan ju avaktivera den och då får man slå in koden på utsidan för att låsa när man går hemifrån.

Men hur låser man när man är hemma, inför natten t.ex? Slår man koden på insidan så låser man bara in sig själv, det går fortfarande att öppna från utsidan.
Man låser inifrån genom att bara trycka #. Så förblir det låst tills man låst upp utifrån.

Otydligt bara att det är låst. Inget som indikerar det. Eller verkar blinka rött ibland när det är olåst. Så antingen får man stirra på låset ett tag och komma fram till att det inte blinkar rött, eller gå fram till det och kontrollera med # .
 
Vi har automatisk låsning utifrån, funkar rätt bra med fingeravtrycksläsare om det är lite spring in och ut. Tar ju dock någon extra sekund.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej på er,

Jag köpte touch pro med gateway och modul på Bauhaus i veckan.
Det gick i princip smärtfritt att installera och komma igång med appen, allt fungerade som det skall…men jag får ett problem.

Låset blir offline efter en timme eller två…
Om man tar ut batterierna så kopplar de upp igen för att gå offline efter ett tag igen.

Någon som haft liknande bekymmer? Mailade Nimly i morse men de verkar inte vara så snabba som jag vill på att svara…

Sen hade jag gärna sett en funktion i appen som gör att låset tex är upplåst i 4 timmar eller vad man nu vill sen låser automatiskt igen…

/Jonas
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hejsan,

Har precis installerat ett touch pro här hemma. Till en början funkade allt bra men har nu problem med touch-panelen på utsidan där 0an inte riktigt vill fungera. Fungerar ibland men bara enstaka gånger när den själv vill. Alla andra siffror fungerar som de ska, har även testat att fabriksåterställa hela systemet men gjorde ingen skillnad.

Några som har haft samma problem eller någon idé på vad jag kan prova? :)
 
  • Ledsen
Embridioum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.