237 läst · 1 svar
237 läst
1 svar
Nibe s725
Jag har märkt att det är lite kallt inomhus trots att vi har en nyinstallerad värmepump,ny radiatorer och vi har både golvvärme och radiatorer i vårt system. Kurvinställningen är för närvarande 5-2, men när utomhustemperaturen är -7°C känns det som om värmesystemet inte levererar tillräckligt med värme för att hålla en inomhustemperatur på 22°C. Installatören justerade först 7/3 då blev radiatorer varma hela tiden och överhettad, elförbrukningen steg 110 kW på två dagar.Sen justerade installatören 5-2.
Jag skulle vilja ha eran hjälp med att justera kurvan för att hålla en stabil inomhustemperatur på 22 grader även när det är så kallt utomhus. Jag vill också undvika onödig överhettning av radiatorerna samt hög elförbrukning.
Borde de kontrollerar och justera ventilationen för att säkerställa att luftflöden är korrekt och allt fungerar effektivt tillsammans med värmesystemet?Jag testade en A4 papper vid donen och det inte höll fast vilket tyder på ventilationer inte fungerar som den ska.
Vilken kurvinställning rekommenderar ni för att uppnå detta vid -7°C utomhus?
Tack på förhand!
Jag skulle vilja ha eran hjälp med att justera kurvan för att hålla en stabil inomhustemperatur på 22 grader även när det är så kallt utomhus. Jag vill också undvika onödig överhettning av radiatorerna samt hög elförbrukning.
Borde de kontrollerar och justera ventilationen för att säkerställa att luftflöden är korrekt och allt fungerar effektivt tillsammans med värmesystemet?Jag testade en A4 papper vid donen och det inte höll fast vilket tyder på ventilationer inte fungerar som den ska.
Vilken kurvinställning rekommenderar ni för att uppnå detta vid -7°C utomhus?
Tack på förhand!
Klicka här för att svara