Kokarn Kokarn skrev:
Hade du beredare liggande ? Borde vara lite svårt att få ut luften om det är fallet . Angående röret i beredaren så kan det naturligtvis gå av oxå (shit happens)
Beredare liggande. Men har fått upp värmen tillräckligt nu så kommer inte greja mer så länge det fungerar. 47 grader i kranen och minst 60 i beredaren. Blandningsventilen står på fullt läge. Borde kunna få varmare men räcker än så länge.

Okej Jag gissar att det kan ta rätt länge att få ut all luft ur beredaren om den ligger ner vilket även bara ger ca 50% av varmvatten mängden så montera den lodrätt om plats finns och vrid termostatet till max så får du lite mer varmvatten

Kokarn Kokarn skrev:
Okej Jag gissar att det kan ta rätt länge att få ut all luft ur beredaren om den ligger ner vilket även bara ger ca 50% av varmvatten mängden så montera den lodrätt om plats finns och vrid termostatet till max så får du lite mer varmvatten
80% ska den ge enligt Nibe

2 januari bytte jag insatsen och i 12 januari verkar det som att värmen återgått till det normala. Alldeles för varmt för mig men sambon tycker det är okej. Så 10 dygn med luftning i kranen är ungefär vad det tar att få full effekt.

Har lämnat tillbaka backup-VVB till Jula och ser mig som färdig. Tack för det stora engagemang många här i tråden visat och utan er hade det nog blivit en kostsam historia. Nu landade det på 398 kr och massor av nyttiga lärdomar hur en VVB fungerar.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Drabbar problemet med söndervittrad PEX endast Eminent med rostfri mantel?

• Gilla
johnjensen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.