127 354 läst · 612 svar
127k läst
612 svar
Några frågor angående separation med sambon (barn och lägenhet inblandat)
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 873 inlägg
Jag har inte sett någonting om att TS sambo betalade allt för deras barn? Du får gärna hänvisa till var det är klarlagt.a.o.f skrev:
Inte i närheten av barn och mat kostar. Dessutom har kvinnan i detta förhållande dragit hem betydligt mer till kassan med högre län så då borde hon ha ett stort bankkonto idag.Cancerman_777 skrev:
Var skrev jag det?a.o.f skrev:
Om den ene köper bostaden dvs betalar konstantinsats, lån, ränta, amortering och man har delat på mat/ dagisavgifter + alla andra gemensamma avgifter.
Hur gör man då?
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 873 inlägg
Du bara hittar på egna premisser. Ingenstans står det att TS inte betalar för barnen. Dina inlägg är bara att betrakta som dravel.a.o.f skrev:
Ojojoj. Så när en kvinna drar hem mer så skall hon ha mer av kakan, men när en man gör det så skall han minsann dela med sig av kakan. Wow. Feministisk logik.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 873 inlägg
Ta unga par.a.o.f skrev:
På vilket sätt har man uteslutet den andre att göra bostadskarriär om ena parern inte har möjlighet att köpa?
Exempel unga par som precis träffats, den ena har kontantsinsats och kan få lån så dom köper och flyttar ihop.
Den som äger betalar boendet, rätt vanligt och då tillfaller eventuell vinst vanligast den som köpt.
Några år senare och nästa objekt då har läget att låna förändrats och då köper man tillsammans, partnern som inte köpte bostaden har då hunnit spara och man köper tillsammans.
Ska den som köpte straffas på något sätt för att denne hade möjlighet har du någon bra förslag?
Ekvationen är ganska enkel äger man något så är man med och betalar alla kostnader, men ibland gör folk på annat sätt pga olika orsaker och då blir utfallet annorlunda.
Det låter på dig som att det är fel att den ene köper en bostad för att 2 personer ska bo där.
Sen TS fall hur har TS sambo hindrats från att göra bostadskarriär?
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 873 inlägg
Jaha, så detta handlar om relationsterapi? Jag tyckte att TS klargjorde att han befarade att bli av med en avsevärd andel av sina tillgångar för att han inte hade koll på den dispositiva sambolagen. Men visst, jag kan i all sin dar ha uppfattat helt fel.a.o.f skrev:
Tillgångarna var gemensamma. Nu vill han ha hennes del.Cancerman_777 skrev:
Nu var det ju inte dig jag citerade och gav råd, de råd jag tycker borde vara vettigast, utifrån min tolkning av TS funderingar.Cancerman_777 skrev:
Dina råd gör nog mer nytta om du tar det med TS, inte med mig. Jag har mitt på det torra.