Funkar biltemas produkt? Dvs tar den bort mossan?

• Ledsen
nissenhj
  • Laddar…
Det beror mycket på vilket tryck du har i ledningen fram till dunken. Jag har kört ~7 m sen tyckte jag spridningen blev för stor.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
Funkar biltemas produkt? Dvs tar den bort mossan?
Kolla innehållet. Mest vatten

tttomten tttomten skrev:
Det beror mycket på vilket tryck du har i ledningen fram till dunken. Jag har kört ~7 m sen tyckte jag spridningen blev för stor.
Tack!
Förstår att trycket påverkar. Du menar att strålen räckte väl till sju meter för din del?

Hur blev resultatet på ditt tak? Jag jämför innehållet med Jape grön-fri och det skiljer ju inte jättemycket i koncentration av bensaltensid.

Jag tycker att lägga ut med tryckspruta har funkat mycket bättre. Den här är svårdoserad och för min del fick jag göra om det.
Körde med grönfri men det spelar nog ingen roll vilket.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Mina gråa marksten i betong har fått påväxt efter bara 2 år. Vill helst slippa högtryckstvätt som blåser ur fogsand.
Fick tips om bensenaltensid för detta.

Är det ofarligt att applicera där på marksten, vi går ju på det och även vår hund.
Kan det skada eller missfärga markstenen?
Grå marksten i betong med grön påväxt och mossa mellan fogarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
J jockebq skrev:
Mina gråa marksten i betong har fått påväxt efter bara 2 år. Vill helst slippa högtryckstvätt som blåser ur fogsand.
Fick tips om bensenaltensid för detta.

Är det ofarligt att applicera där på marksten, vi går ju på det och även vår hund.
Kan det skada eller missfärga markstenen?
[bild]
Inte missfärga. Däremot så skall man väl inte springa barfota eller ha hunden på det på nån vecka och gära låta det regna har jag för mig. Jag har haft det både på marksten och trätrall med bra resultat.

F fsn skrev:
Inte missfärga. Däremot så skall man väl inte springa barfota eller ha hunden på det på nån vecka och gära låta det regna har jag för mig. Jag har haft det både på marksten och trätrall med bra resultat.
Svårt att inte ha hunden på det om man inte har hund i handväskeformat.
Finns det något annat alternativ som är mindre farligt men ger resultat?

J jockebq skrev:
Låt torka in och spola sedan av överflödet bara. Bensaltensid är ungefär lika irriterande som diskmedel, inget man vill andas in eller ha outspätt på huden men sköljs enkelt bort med vatten.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vart köper ni er Bensaltensid?

Behandlade mitt tar i våras, såg ingen större skillnad under sommaren så det ska bli intressant och se hur det ser ut i år.
Nu regnade det ju nåt jävulskt i somras... Antar att det är bra med sol som torkar ut mossan, sen regn som sköljer bort den?

F
H hapazard skrev:
Låt torka in och spola sedan av överflödet bara. Bensaltensid är ungefär lika irriterande som diskmedel, inget man vill andas in eller ha outspätt på huden men sköljs enkelt bort med vatten.
Baserat på det du skriver om "spola av" så antarjag att du aldrig haranvänt produkten?

F
J jockebq skrev:
Jag överdriver nog det lite, det är antagligen inga problem. Men vill du ha funktion så spola absolut inte bort något efter att du lagt på det. Det kommer fö inte att finnas nåt överflöd att spola av, det kommer att dra in i betongen på bara några minuter. Jag rekommenderar två behandlingar ganska direkt efter varandra på torr betongsten när väderprognosen säger uppehåll dagen efter. Kan du hålla jycken borta under dagen du lägger på så är det väl bra. Det är samma aktiva beståndsdel i alla mossfritt produkter så du kan lika gärna köpa direkt på Allt-Fraktfritt.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.