367 229 läst · 491 svar
367k läst
491 svar
Mossa på tak = Bensaltensid
Någon med erfarenhet av Biltemas takrengöring som kopplas till trädgårdsslangen som kan berätta hur långt man når med strålen? Vill gärna kunna stå på stege bara och helst inte upp och klättra på taket.
Det här är produkten jag menar: https://www.biltema.se/bygg/farg/rengoringsmedel/taktvatt-2000041251
Det här är produkten jag menar: https://www.biltema.se/bygg/farg/rengoringsmedel/taktvatt-2000041251
Funkar biltemas produkt? Dvs tar den bort mossan?
Tack!tttomten skrev:
Förstår att trycket påverkar. Du menar att strålen räckte väl till sju meter för din del?
Hur blev resultatet på ditt tak? Jag jämför innehållet med Jape grön-fri och det skiljer ju inte jättemycket i koncentration av bensaltensid.
Mina gråa marksten i betong har fått påväxt efter bara 2 år. Vill helst slippa högtryckstvätt som blåser ur fogsand.
Fick tips om bensenaltensid för detta.
Är det ofarligt att applicera där på marksten, vi går ju på det och även vår hund.
Kan det skada eller missfärga markstenen?
Fick tips om bensenaltensid för detta.
Är det ofarligt att applicera där på marksten, vi går ju på det och även vår hund.
Kan det skada eller missfärga markstenen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte missfärga. Däremot så skall man väl inte springa barfota eller ha hunden på det på nån vecka och gära låta det regna har jag för mig. Jag har haft det både på marksten och trätrall med bra resultat.J jockebq skrev:
Svårt att inte ha hunden på det om man inte har hund i handväskeformat.F fsn skrev:
Finns det något annat alternativ som är mindre farligt men ger resultat?
Låt torka in och spola sedan av överflödet bara. Bensaltensid är ungefär lika irriterande som diskmedel, inget man vill andas in eller ha outspätt på huden men sköljs enkelt bort med vatten.J jockebq skrev:
Jag har handlat två gånger från den här sidan och det kom snabbt och funkade bra: https://allt-fraktfritt.se/bensaltensid-2-5-liter.html?trackID=155065282davveno1 skrev:
Behandlade mitt tar i våras, såg ingen större skillnad under sommaren så det ska bli intressant och se hur det ser ut i år.
Nu regnade det ju nåt jävulskt i somras... Antar att det är bra med sol som torkar ut mossan, sen regn som sköljer bort den?
Nu regnade det ju nåt jävulskt i somras... Antar att det är bra med sol som torkar ut mossan, sen regn som sköljer bort den?
Jag överdriver nog det lite, det är antagligen inga problem. Men vill du ha funktion så spola absolut inte bort något efter att du lagt på det. Det kommer fö inte att finnas nåt överflöd att spola av, det kommer att dra in i betongen på bara några minuter. Jag rekommenderar två behandlingar ganska direkt efter varandra på torr betongsten när väderprognosen säger uppehåll dagen efter. Kan du hålla jycken borta under dagen du lägger på så är det väl bra. Det är samma aktiva beståndsdel i alla mossfritt produkter så du kan lika gärna köpa direkt på Allt-Fraktfritt.J jockebq skrev: